MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Θρίλερ

Anon

Ο Άντριου Νίκολ σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Gattaca» και σεναριογράφος του «Truman Show» επιστρέφει ξανά στις καλές ταινίες.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 100'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στο κοντινό μέλλον όλες οι προσωπικές στιγμές καταγράφονται και το έγκλημα φθίνει. Όμως μια σειρά από αινιγματικούς φόνους προκαλεί τριγμούς στο σύστημα. Ένας αστυνομικός ντετέκτιβ εντοπίζει μια νεαρή γυναίκα που δεν έχει κανένα ψηφιακό αποτύπωμα και θεωρείται η βασική ύποπτος των δολοφονιών.

Η πρόληψη του εγκλήματος μέσω της κατάργησης της ιδιωτικότητας. Μέσω της αδυναμίας της ανωνυμίας. Όλοι είναι καταχωρημένοι και όλα τα βλέμματα των πολιτών συγκεντρώνονται σε μια κεντρική βάση όπου κάθε παραβατικότητα χτυπάει κόκκινο για το κεντρικό σύστημα. Το σινεμά επιστημονικής φαντασίας πάντα είχε το προβάδισμα του εντυπωσιασμού.

Η διαφορά όμως του Νίκολ με τους υπόλοιπους θιασώτες του φανταστικού είναι πως ο νεοζηλανδός αφηγείται ιστορίες από το μέλλον με ρεαλιστικό κριτήριο. Με εικόνες απίστευτης εικαστικής ομορφιάς – τα περισσότερα από τα πλάνα που βλέπουμε ανήκουν στο Τορόντο- βγαλμένες όχι τόσο από το μέλλον αλλά από τα παλιά με μια φρεσκάδα όμως που δεν αφήνει αμφιβολίες για το που τοποθετείται χρονικά η πλοκή, το «Anon» μας μιλά για μια νουάρ ιστορία που έχει (όπως και το «Gattaca») ανεξιχνίαστο έγκλημα, ερωτική ιστορία κι ένα περιθωριακό ήρωα που πάει κόντρα στο σύστημα.

Η αλληγορική διάσταση του σεναρίου για τις διαπροσωπικές σχέσεις (η ατάκα της ηρωίδας «δεν σε αφήνω να δεις αυτό που δεν θέλω εγώ» είναι το κέντρο βάρος της ιστορίας και μαζί ένα σχόλιο για κάθε ερωτική σχέση) οδηγεί την πλοκή σε δύσκολα ερωτήματα. Δεν βρίσκουν όλα τις απαντήσεις τους αλλά κάτι μας λέει πως ο Νίκολ σκόπιμα αφήνει το αίνιγμα της ανωνυμίας ανοιχτό σε αναγνώσεις και εξηγήσεις…

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Το Τέλος της Ανωνυμίας (Anon)
Σκηνοθεσία: Άντριου Νίκολ
Σενάριο: Άντριου Νίκολ

Παίζουν: Κλάιβ Οουεν, Αμάντα Σέιφριντ, Κολμ Φιόρε, Μαρκ Ο' Μπράιαν, Σόνια Γουάλγκερ

Διάρκεια: 100'
Χώρα: Γερμανία
Έτος: 2018

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA