MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Φαντασίας

Η Άφιξη

Αφού πέρασε με θετικό βαθμό και την ενασχόληση του με την περιπέτεια και τα μεξικάνικα καρτέλ («Sicario») o στυλίστας Denis Villeneuve καταπιάνεται με το ακόμη πιο δύσκολο και απαιτητικό είδος της sci-fi αλληγορίας.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων αναλαμβάνει να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους είναι η γλωσσολόγος Λουίζ Μπανκς που μοιάζει να έχει το χάρισμα της επικοινωνίας με τους εξωγήινους. Όμως ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο, αφού κάποιοι ηγέτες δεν έχουν πειστεί για τις φιλικές προθέσεις των εξωγήινων.

arrival

Περισσότερο μια δραματική σπουδή πάνω στη θνητότητα, το χρόνο και το πεπρωμένο, παρά μια γνήσια sci –fi περιπέτεια γύρω από το χιλιοειδωμένο μοτίβο της εισβολής εξωγήινων στη Γη και την επικείμενη καταστροφή του πλανήτη. Ο καναδός σκηνοθέτης με απόλυτη δεξιότητα και έλεγχο της ιστορίας του, προσδίδει στα καρέ του στοιχεία ρεαλισμού και αληθοφάνειας (όσο αυτό του επιτρέπεται) προκειμένου να μετατρέψει τον προβληματισμό του σε φιλοσοφημένη σκέψη και μοντέλο παραβολής. Το επιτυγχάνει με τρεις τρόπους.

Αρχικά, χαμηλώνει την ένταση και δημιουργεί ένα κλίμα υπόγειας ανησυχίας και περιέργειας μαζί, σχετικά με τα κίνητρα του ξένου επισκέπτη. Καθώς τα 12 διαστημόπλοια μένουν μετέωρα στην ατμόσφαιρα της Γης και οι απεσταλμένοι τους θυμίζουν τεράστια χταπόδια (που οι άνθρωποι τα βαφτίζουν χαίδευτικά Άμποτ και Κοστέλο) που αναλαμβάνουν το δύσκολο ρόλο της επαφής με τους γήινους, δίνεται το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι αφηγηματικές δυνάμεις της ιστορίας και δεν είναι άλλες από την επικοινωνία και την ανάγκη κατανόησης του «άλλου», του ξένου, του διαφορετικού.

arrival-movie

Η δεύτερη σκηνοθετική ευρεσιτεχνία του ανθρώπου που μας έδωσε το «Prisoners» και το «Μέσα από τις φλόγες» είναι η απεικόνιση του εξωγήινου επισκέπτη με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί στο σινεμά. Κι αν οι Άμποτ και Κοστέλο δεν δείχνουν και τόσο πρωτότυποι, από τη στιγμή που η επαφή τους με την Λουίζ περνάει σε άλλο επίπεδο, η φαντασία του Villeneuve οργιάζει με γόνιμο και ευφάνταστο τρόπο.

Η τρίτη μας επισήμανση αφορά στην ερμηνεία της Amy Adams. Η αμερικανίδα ηθοποιός απλώς αριστεύει, επιτυγχάνοντας έναν υποκριτικό άθλο, σε ένα τόσο απαιτητικό ρόλο – τον οποίο προσεγγίζει με ένα συνδυασμό δυναμισμού και ευαισθησίας- που λίγοι συνάδελφοι της θα έβγαζαν πέρα με τέτοια δεινότητα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ARRIVAL: Η ΑΦΙΞΗ (ARRIVAL)
Σκηνοθεσία: Denis Villeneuve
Σενάριο: Eric Heisserer (βασισμένο σε διήγημα του Ted Chiang)

Παίζουν: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

Διάρκεια: 116'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2016

Rating: 3
Διανομή: Spentzos
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b