MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
16
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
Κοινωνική

Babai, Ο Μπαμπάς μου

Η επίσημη πρόταση του Κόσοβου για την κατηγορία του ξενόγλωσσου Όσκαρ είναι μια δυνατή ιστορία γύρω από τη σχέση ενός πατέρα και του γιου του.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 104'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Βρισκόμαστε στο Κόσοβο της δεκαετίας του ’90 υπό το καθεστώς του Μιλόσεβιτς, πριν από το ξέσπασμα του πολέμου. Ο δεκάχρονος Νόρι και ο πατέρας του Γκεζίμ, πουλάνε τσιγάρα στους δρόμους για να επιβιώσουν. Ο Γκεζίμ σχεδιάζει να φύγει από το Κόσοβο χωρίς τον Νόρι, για να μπορέσει να βρει δουλειά στη Γερμανία.

babas

Μια δυνατή ιστορία ενηλικίωσης και επιβίωσης φτιαγμένη από τα πιο γήινα συστατικά της κινηματογραφικής τέχνης. Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του ο Visar Morina από το Κόσοβο, αναδεικνύει τα ταλέντα ενός αυθεντικού κινηματογραφιστή που διαθέτει άποψη, συναίσθημα και κριτικό τρόπο σκέψης. Μέσα σε ένα πολιτικοποιημένο περιβάλλον ο Morina σβήνει τα περιττά στοιχεία κι απομονώνει το βλέμμα του κατευθείαν στο οργισμένο πρόσωπο του πιτσιρικά ήρωα του που νιώθει συντριβή από την «προδοσία» του πατέρα του. Αντί όμως ο ήρωας να το βάλει κάτω και να αφεθεί στην προδιεγραμμένη μοίρα του (τον μαζεύουν από το δρόμο κάποιοι συγγενείς) αποφασίζει να επαναστατήσει και να κάνει το «δικό του».

Με κλεψιές, ψέματα αλλά και μια λυσσαλέα μάχη για να φτάσει στο στόχο του, ο Νόρι καταφέρνει να το σκάσει και να βρεθεί στη Γερμανία. Η συνάντηση με τον πατέρα του είναι ότι πιο δυνατό – και δεν το εννοούμε με την έννοια της συγκίνησης ή του δράματος- έχουμε δει πρόσφατα στο σινεμά: μια αντίδραση περηφάνειας απέναντι στην αδικία και του καλώς βαλμένου εγωισμού. Όχι δεν πρόκειται για το τέλος του φιλμ που έχει πολλά ακόμα καλούδια στη φαρέτρα του. Είναι μια ψυχολογικά πολύπλοκη δημιουργία πάνω στην αθώα παιδικότητα και το πέρασμα (με διάφορα μέσα ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζει το στοιχείο του σεξ) στην ενηλικίωση, που όμως δεν εκβιάζει στιγμή το δράμα και κρατάει αποστάσεις όσο γίνεται από την τόσο επώδυνη σχέση των ηρώων. Του αδύναμου πατέρα και του διαφορετικού γιου του. Η ταινία έχει διακρίσεις σε δεκάδες φεστιβάλ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: BABAI, Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ (BABAI)
Σκηνοθεσία: Visar Morina
Σενάριο: Visar Morina

Παίζουν: Astrit Kabashi, Val Maloku

Διάρκεια: 104'
Χώρα: Κόσοβο- Γερμανία
Έτος: 2015

Rating: 3
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA