MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
20
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Χοροθέατρο

Νηπιαγωγείο από την ομάδα χορού Αμάλγαμα στο Μπανγκλαντές

Μετά την παράσταση «Στην άκρη του βατήρα», η ομάδα χορού Αμάλγαμα της Μαρίας Γοργία παρουσιάζει από τις 26 Φεβρουαρίου το νέο της έργο “Νηπιαγωγείο” στο Μπανγκλαντές.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Ένα νέο έργο που ερευνά και εμπνέεται από τη θεματική «Ενήλικας-Παιδί», τη θεματική του ενήλικα που εμφανίζει ανήλικες συμπεριφορές και υποκινείται από ψυχικούς μηχανισμούς που απαντώνται στα πρώτα χρόνια της ζωής, εκείνα της νηπιακής ηλικίας. Το Υπερεγώ του ανήλικου ενήλικα, δεν είναι παρά η άλλη εκδοχή του παιδικού ναρκισσισμού.

Αν κατά την ενηλικίωση ο άνθρωπος αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη του εαυτού του, ο Ενήλικας-Παιδί, ανεξαρτήτου ηλικίας, παραμένει στο στάδιο της μη πλήρους ανάληψης ευθυνών, της εξάρτησης από άλλα άτομα και καταστάσεις.

Σε ένα χώρο που πότε μοιάζει με τραπεζαρία-αίθουσα μνημόσυνου, πότε σε αίθουσα διάσκεψης της συνόδου κορυφής, και πότε σε νηπιαγωγείο, οι ενήλικες-παιδιά κινούνται και μιλούν άλλοτε ως μόνοι performers και άλλοτε σε διάδραση με το κοινό το οποίο, σε κάποιες σκηνές του έργου, συνευρίσκεται στον ίδιο χώρο δράσης με τους performers.

nipiagogeio2

Πολλά μοιάζουν συχγωνευτικά στο «ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ» και τα όρια συνεχώς παραβιάζονται καθώς οι ανήλικοι-ενήλικες παλιμπαιδίζουν και παλινδρομούν ανάμεσα στη φαντασίωση και την πραγματικότητα, στη θολή εικόνα του εαυτού τους και των άλλων, στο παιχνίδι και τη σοβαροφάνεια, στο υπερτροφικό Εγώ τους και την αυτιστική τους σχέση με τα Εγώ των άλλων.

Τα εκφραστικά εργαλεία της κίνησης και του λόγου «συνομιλούν» μεταξύ τους, κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έργου, δημιουργώντας μια τρίτη γλώσσα που αφετηρία και μήτρα της έχει το σώμα.

Εμπνευσμένο εν μέρη από τη ρητορική της Alice Miller στο έργο «Οι φυλακές της παιδικής μας ηλικίας», από το «Η κουλτούρα του ναρκισσισμού» του Κρίστοφερ Λας, το «Νάρκισσος ή ο εραστής του εαυτού του» του Ζαν Ζακ Ρουσσώ, αλλά και από άλλες ψυχαναλυτικές και κοινωνικοπολιτικές προσεγγίσεις, το «Νηπιαγωγείο» είναι ένα έργο που στοχεύει στην αφύπνιση διαχρονικών ερωτημάτων σε ό,τι αφορά την πάλη του Εαυτού με το Εγώ του, του Υποκειμένου με τον Άλλον, να προβληματίσει σε σχέση με τους τραυματισμένους ενηλίκες που τραυματίζουν με τη σειρά τους τους ανήλικους της επόμενης γενιάς, την πιθανή αντιστοιχία «ανηλικίωσης» στις ευρύτερες κοινωνικές σχέσεις και ομάδες, αλλά και στην πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα της εποχής της κρίσης και των πρεκάριων*.

* πρεκάριος: όρος που πρωτοεμφανίζεται στο βιβλίο του Guy Standing The Precariat και αναφέρεται στη νέα τάξη που διαμορφώνεται παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Προέρχεται από την αγγλική λέξη precarity.

Το έργο περιέχει σκηνές διάδρασης με το κοινό.

Η ομάδα αμάλγαμα (www.amalgama.com.gr) ιδρύθηκε από τη Μαρία Γοργία το 1996 στο Λονδίνο συμμετέχοντας στο Διεθνές Φεστιβάλ «Resolutions» (The Place Theatre, London, 1997). Στην Ελλάδα άρχισε να λειτουργεί το Νοέμβριο του 1998. Έχει στο ενεργητικό της 19 χορογραφίες και 17 παραγωγές, οι οποίες έχουν παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Νέα Υόρκη, Ιταλία, Κροατία και Κύπρο. Το 2004 η ομάδα συμμετείχε, μετά από παραγγελία του έργου «Οι Άθλοι του Πένταθλου» στις Τελετές Υποδοχής Αθλητών (οργάνωση ΑΘΗΝΑ 2004). Η «αμάλγαμα» στοχεύει στη δημιουργία σύγχρονων έργων που βασίζονται στη συνδιαλλαγή με άλλες μορφές τέχνης και παρουσιάζουν έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Με έντονο το στοιχείο του κοινωνικού και αισθητικού προβληματισμού, πάνω στη θέση της τέχνης με τη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα και τα όρια ανάμεσα στη φόρμα και την ιδεολογία, έχει παρουσιάσει έργα, ανάμεσα σε άλλες συμμετοχές της , στο Φεστιβάλ Αθηνών (Ιούνιος 2012), στο Φεστιβάλ «Theatri di Vita» στη Μπολόνια (Ιούλιος 2012), στα Δημήτρια της Θεσσαλονίκης (Οκτώβριος 2012) .

Η Μαρία Γοργία γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι αριστούχος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Σπούδασε με υποτροφία της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στο Laban Centre for Movement & Dance (MA in Dance Studies), με ειδίκευση στη χορογραφία. Έχει συνεργαστεί με ομάδες χορού από την Αθήνα, το Λονδίνο και το Χονγκ Κονγκ και έχει διδάξει σύγχρονο χορό, χορογραφία και αυτοσχεδιασμό στο Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδος (1998-2009)και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελλοπονήσου (2005-2009). Έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικά έργα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Όσκαρ Ουάιλντ, Μαρία Γοργία
Σκηνοθεσία: Μαρία Γοργία

Χορογραφία: Μαρία Γοργία

Παίζουν: Σάνια Στριμπάκου, Τίμος Ζέχας, Μυρτώ Δελημιχάλη, Μαρία Γοργία

Διάρκεια: 60 λεπτά
Τιμές Εισιτηρίων: είσοδος ελεύθερη με προαιρετική οικονομική συνεισφορά
Πληροφορίες: Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση στο 6944686991 ο χώρος υποδέχεται αυστηρά έως 35 άτομα
Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή ώρα έναρξης 21.15
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου
Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
ΘΕΑΤΡΟ
Ο τέλειος φόνος: Το διάσημο αστυνομικό θρίλερ ανεβαίνει στο Θέατρο Eliart
Θεατρικά Νέα
Tick, Tick… Boom!: To εκρηκτικό ροκ μιούζικαλ του Τζόναθαν Λάρσον στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ
ΘΕΑΤΡΟ
Offelia, των Αλέξανδρου Μούστα και Γρηγόρη Κανδαράκη στο Θέατρο Σημείο
ΘΕΑΤΡΟ
In Motion – Ένα άγαλμα που το ’σκασε: Η in situ παιδική παράσταση της Δανάης Μέγα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Τα Χριστούγεννα του Σκρουτζ, από την Παιδική Σκηνή Γιούλης Ηλιοπούλου στο Θέατρο Πειραιώς 131
ΘΕΑΤΡΟ
Η αγάπη άργησε μια μέρα, από το ΚΘΒΕ για 2η χρονιά στη Μονή Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί και ερμηνεύει τη θρυλική «Γέρμα» στο Θέατρο Τέχνης
ΘΕΑΤΡΟ
Όλα Μόνοι μας: Μία stand up επιθεώρηση στο Θέατρο 104
ΘΕΑΤΡΟ
Ξανθιά Φράουλα, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών
ΘΕΑΤΡΟ
O Ραφτάκος των λέξεων: Για 10 εορταστικές παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογίαννης
ΘΕΑΤΡΟ
Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα: Η νέα παράσταση του Χάρη Ρώμα στο Θέατρο Coronet
ΘΕΑΤΡΟ
Κόκκινο ρομάντζο, του Alexander Gelman στο Θέατρο Φούρνος