MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
04
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Το Δωμάτιο

Το φαβορί για την κατάκτηση του φετινού Όσκαρ Α ρόλου, η αποκαλυπτική Brie Larson πρωταγωνιστεί σε μια από τις πιο σπαραχτικές ταινίες που έχουν γίνει ποτέ γύρω από τη σχέση μητέρας- γιου…

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 119'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ταινία ξεκινάει με ένα τυπικό πρωινό ξύπνημα. Μια μητέρα ξυπνάει το γιο της. Νυσταγμένοι ακόμη, σηκώνονται για να πάρουν το πρώτο γεύμα της ημέρας. Η κάμερα εστιάζει πότε στα αχτένιστα μαλλιά τους και πότε στον εσωτερικό διάκοσμο ή το πενιχρό γεύμα τους. Είναι ολοφάνερο ότι εδώ κάτι περίεργο συμβαίνει. Όσο κυλάει η μέρα και δεν εξελίσσεται η πλοκή (παρακολουθούμε μόνο το φτιάξιμο μιας αυτοσχέδιας «φτωχικής» τούρτας για τα 5α γενέθλια του μικρού Τζακ) γινόμαστε μάρτυρες μιας ασυνήθιστης οικογενειακής ιστορίας. Η Μητέρα (ποτέ δεν μαθαίνουμε το όνομα της) ζει εδώ και χρόνια με τον 5χρονο γιο της Τζακ, στο μόλις 10 τετραγωνικών δωμάτιο. Πριν από 7 χρόνια η νεαρή κοπέλα είχε πέσει θύμα απαγωγής ενός άντρα, που την κρατάει φυλακισμένη στο «Δωμάτιο». Όμως τώρα εκείνη σκέφτεται ότι ίσως έφτασε η ώρα της απόδρασης…

the room

Πρόκειται για ένα αριστοτεχνικά σχεδιασμένο κλειστοφοβικό δράμα δωματίου (στην κυριολεξία) που μετουσιώνει τη θεματική του, σε ένα χείμαρρο ιδεών και συμβολισμών γύρω από την ευρύτερη έννοια της «οικογένειας» και ειδικότερα τη μητρότητα. Μέσα από τον καταναγκαστικό εγκλεισμό των δύο ηρώων αναδύεται ένας ολόκληρος κόσμος συναισθημάτων, σκέψεων και ενστίκτων που συγκινεί αλλά και συναρπάζει. Στο κέντρο του κόσμου αυτού δεσπόζει η δύναμη της μητρότητας.

Η Μητέρα μαζεύοντας όσο κουράγιο της έχει απομείνει προετοιμάζει το γιο της, ο οποίος δεν έχει δει ποτέ το φως του ήλιου, για τη θαρραλέα πράξη που ίσως τους χαρίσει την ελευθερία τους. Ολόκληρη η σεκάνς του ριψοκίνδυνου σχεδίου και της εκτέλεσης του, παρότι έχει κάποια σεναριακά ζητήματα που σηκώνουν συζήτηση, είναι από μόνη της ένα σκηνοθετικό επίτευγμα που κόβει την ανάσα.

room still

Κι εκεί που περιμένεις να δεις ένα καταθλιπτικό, θαμμένο στη σκοτεινιά, μελόδραμα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Η ταινία του ιρλανδού Lenny Abrahamson ανοίγει φτερά προς την απολύτρωση και μετρά πόντους στα πολλά επίπεδα που παίζει. Η ιστορία επιβίωσης του μυθιστορήματος που έγραψε η Emma Donoghue, προέρχεται από την αληθινή ιστορία της αυστριακής Ελίζαμπεθ Φριτζλ που κρατούσε φυλακισμένη ο πατέρας της σε ένα μπουντρούμι για 24 χρόνια.

Τη σεναριακή διασκευή του βιβλίου έκανε η ίδια η συγγραφέας αποσπώντας τη μία από τις 4 υποψηφιότητες του φιλμ- οι άλλες τρεις στις κατηγορίες καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και Α γυναικείου ρόλου. Ορμώμενοι από την τραγική ιστορία της Ελίζαμπεθ, οι Abrahamson και Donoghue, έφτιαξαν μια ταινία χωρισμένη ουσιαστικά σε 2 μέρη (άνισα πάντως μεταξύ τους με σαφώς πιο άρτιο το πρώτο) που μιλούν για πολλά περισσότερα από την ανθρώπινη θέληση και αποφασιστικότητα για επιβίωση.

Η γονεϊκή αγάπη είναι στο επίκεντρο όπως προείπαμε αλλά διόλου ασήμαντες δεν είναι οι υπόλοιπες θεματικές παράμετροι. Η επώδυνη ενηλικίωση και το τίμημα της (μόνιμο θέμα στα έργα της συγγραφέως), η επίκληση της γόνιμης φαντασίας όταν η ελευθερία αφαιρείται, η σημασία της εκπαίδευσης σε σχέση με την αντίληψη του περιβάλλοντος ακόμη κι όταν εκείνο μοιάζει ασφυκτικό (τέλεια η εικονοποίηση του χώρου από το σκηνοθέτη) ή επικίνδυνο κ.α

Ειδικά μνεία αξίζουν οι δύο πρωταγωνιστές. Η Larson δίνει ένα ρεσιτάλ συναισθηματικής έντασης που αποτελεί συνάμα ερμηνεία ζωής κι ο 9χρονος Tremblay απλώς μάς χαζεύει με την ωριμότητα και τη στόφα του παιδιού που μπαίνει ολοκληρωτικά στο πετσί του ρόλου του.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ (The room)
Σκηνοθεσία: Lenny Abrahamson
Σενάριο: Emma Donoghue (διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος της ίδιας)

Παίζουν: Brie Larson, Jacob Tremblay, William H. Macy, Joan Allen, Sean Bridgers

Διάρκεια: 119'
Χώρα: Καναδάς, Ιρλανδία
Έτος: 2015

Rating: 3
Διανομή: Seven/ Spentzos
Περισσότερα από CINEMA