MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Θρίλερ

The Boy

Ένα απομονωμένο αρχοντικό σπίτι στη βρετανική ύπαιθρο. Μια αμερικανίδα babysitter που θέλει να σβήσει το παρελθόν της. Και μια ανατριχιαστική πορσελάνινη κούκλα. Τρία αρχετυπικά σύμβολα του φιλμ τρόμου σε ικανοποιητική συγχορδία…

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 97'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Θέλοντας να ξεφύγει από το σκοτεινό παρελθόν της, η νεαρή Γκρέτα (Lauren Cohan) βρίσκει δουλειά ως νταντά σε ένα μικρό απομακρυσμένο αγγλικό χωριό. Όταν φτάνει για να αναλάβει τα καθήκοντά της, ανακαλύπτει σοκαρισμένη ότι το οκτάχρονο αγόρι που θα πρέπει να φροντίσει είναι στην πραγματικότητα μια μεγάλη πορσελάνινη κούκλα, στην οποία οι γονείς φέρονται σαν να είναι πραγματικό παιδί στην προσπάθειά τους να ξεπεράσουν τον χαμό του γιου τους. Το ηλικιωμένο ζευγάρι τής δίνει μία λίστα κανόνων που πρέπει να ακολουθεί αυστηρά, και αναχωρεί για σύντομες διακοπές. Έχοντας μείνει εντελώς μόνη στο σπίτι, η Γκρέτα παρατηρεί ότι κάθε φορά που δεν τηρεί κάποιον κανόνα, κάτι περίεργο συμβαίνει στο σπίτι…

The Boy

Το 2012 ο William Brent Bell είχε φτιάξει ένα ψευδοντοκιμαντερίστικο φιλμ τρόμου με τίτλο «Ο διάβολος μέσα της» που αντέγραφε χωρίς σπουδαίες επιδόσεις το στιλ της «Μεταφυσικής δραστηριότητας». Πηγαίνοντας στη δημοσιογραφική προβολή με χαμηλές προσδοκίες για τη νέα του ταινία, είδα με ικανοποίηση πως ο σκηνοθέτης έχει προχωρήσει σε ένα άλλο επίπεδο, όπου η αναζήτηση της προσωπικής σφραγίδας του πατάει πλέον σε πιο γερά θεμέλια του δημοφιλούς είδους. Όσοι θεατές πιστέψουν διαβάζοντας την υπόθεση του έργου ότι θα δουν μια από τα ίδια, θα εκπλαγούν.

Η gothic ατμόσφαιρα του «Boy» δημιουργεί την αίσθηση πως κάθε φορά που θα πέφτει για ύπνο η Γκρέτα, θα προκαλείται… πανδαιμόνιο από όργια και σκηνές gore στο σπίτι. Κάτι τέτοιο όμως δεν γίνεται σχεδόν ποτέ. Οι σκιές, οι περίεργοι θόρυβοι και η υποψία – που τείνει να γίνει βεβαιότητα- πως τούτη η κούκλα «κάτι» έχει, είναι ικανοποιητικά εργαλεία για τη δημιουργία ενός σασπένς που βάζει το θεατή στη γωνία περιμένοντας το ξέσπασμα του… κακού.

Όμως ο Bell έχει την ευστροφία να αναβάλλει διαρκώς κάτι τέτοιο και με συνεχείς ανατροπές, να οδηγεί αλλού την πλοκή. Φυσικά και δεν έχουμε να κάνουμε με ένα αριστούργημα του φανταστικού, ενώ ακόμη και το φινάλε έχει χτυπητές αδυναμίες. Πάραυτα οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την λειτουργική αξιοποίηση των κλισέ και τη φιλότιμη προσπάθεια διαφοροποίησης από τις μανιέρες άλλων σκηνοθετών του horror film.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: THE BOY
Σκηνοθεσία: William Brent Bell
Σενάριο: Stacey Menear

Παίζουν: Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell, Jim Norton

Διάρκεια: 97'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA