MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
01
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
2046
2073
A complete unknown
After Hours
Anora
BTS Army: Forever We Are Young
Chungking Express
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Full Metal Jacket
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
Maria
Motel Destino
New York, New York
Only Yesterday
Peaches goes Bananas
Sorry, Baby
Superman
Take a Trip
The Commitments
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Έκπτωτοι άγγελοι
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα μικρό κόλπο και κάτι ακόμα
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευτυχισμένοι μαζί
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν απ΄το πέναλντι
Η απόφαση
Η δίκη ενός σκύλου
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Ιστορίες καλοκαιριού
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαλένα
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Να με φωνάζεις με το όνομά σου
Νεαρές μητέρες
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Ο καουμπόι του μεσονυχτίου
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πέρα από τη Θάλασσα
Παρίσι-Τέξας
Πριν το ξημέρωμα
Πρόγευμα στο Τίφανις
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Ρασομόν
Σκιές στο σκοτάδι
Στο πέρασμα του χρόνου
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τα χρόνια της αθωότητας
Τελευταία πνοή
Την έλεγαν Μαρία
Την ίδια ώρα, στη γη
Το 47
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Κοινωνική

Φάουστ του Γκαίτε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης φιλοξενεί για τρεις μόνο παραστάσεις, 9,10 και 11 Φεβρουαρίου, το έργο-ορόσημο της παγκόσμιας δραματουργίας “Φάουστ” του Γκαίτε, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Στον ρόλο του Φάουστ ο Νίκος Κουρής.

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
author-image Μαρία Γεωργιλάκη

Ο Φάουστ έχει κατακτήσει το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης, αλλά καθώς πλησιάζει το τέλος του βίου του αισθάνεται ότι δεν γνωρίζει τίποτα για την πραγματική ζωή. Αποζητά μία στιγμή που θα του φανερώσει το νόημα του Κόσμου, της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ένωσή του με τον Μεφιστοφελή τού ανοίγει την πόρτα στην σκοτεινότερη πλευρά του εαυτού του. Αυτό το δαιμόνιο Alter Ego θρέφει τον εθισμό του Φάουστ στην αέναη κίνηση μέσα από την άρνηση κάθε ορίου και κάθε περιορισμού στις απολαύσεις. Οι δυο τους, με νεανικό σφρίγος, ορμάνε στην εποχή της βίας όπως σε παραλήρημα μετά από τραύμα, αναζητώντας περισσότερο πόνο, περισσότερη ηδονή, περισσότερη δύναμη μέσα σε ένα σύμπαν απεγνωσμένων ανθρώπων και βουβών, αμέτοχων θεών.

faoust gkaite dipethe1

Ο Φάουστ αποτέλεσε το έργο ζωής του Γκαίτε που άρχισε να το γράφει το 1773 σε ηλικία 25 περίπου ετών. Ολοκλήρωσε το πρώτο μέρος του έργου το 1806 και καταπιάστηκε με το δεύτερο μέρος του τα χρόνια που ακολούθησαν για να το ολοκληρώσει το 1831, επτά μήνες πριν το θάνατό του. Ο Φάουστ του Γκαίτε έγινε το μεγάλο πρότυπο που παρακίνησε δεκάδες δημιουργούς να αναπλάσουν το μύθο του μέχρι τις μέρες μας σε όλες τις μορφές της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Το γεγονός ότι η σύνθεση του έργου του Γκαίτε εκτείνεται σε μια τόσο μεγάλη διάρκεια έχει ως αποτέλεσμα ότι ο συγγραφέας του ενσωματώνει στο κείμενο του Φάουστ όλους τους προβληματισμούς που τον απασχόλησαν κατά το διάστημα της σύνθεσης του έργου, όλες τις
διαφορετικές ιδέες και τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε, παραδίδοντας τελικά ένα εξαιρετικά περίπλοκο έργο το οποίο ό ίδιος χαρακτήρισε ως «τραγωδία».

faoust gkaite dipethe2

Στο έργο ενσωματώνονται πολλά κωμικά στοιχεία που εναλλάσσονται με τραγικές σκηνές αφού τελικά πρόκειται για ένα κείμενο όπου τόσο ο αναγνώστης όσο και ο θεατής του θα αναγνωρίσουν όλες τις γνωστές μορφές του θεάτρου μέχρι την εποχή του Γκαίτε. Αν θεωρήσουμε ότι ο μύθος του Φάουστ αντανακλά τη μετάβαση από το μεσαίωνα στην αναγέννηση θα πρέπει να αναλογιστούμε πως το έργο του Γκαίτε αντανακλά την είσοδο στη νεότερη εποχή του θεάτρου.

Τα στοιχεία και οι σκηνές που αντλούν τη μορφή τους από την αρχαία τραγωδία και την κωμωδία, το σατυρικό δράμα, και την όπερα, είδη που εναλλάσσονται ακόμη και μέσα σε κάθε πράξη του έργου, προσφέρουν την προπαρασκευή για την είσοδο στο μοντέρνο θέατρο το οποίο θα εξελίσσεται συνεχώς από τα τέλη του 19ου αιώνα. Ο Φάουστ είναι έργο, στοχαστικό, οραματικό, τραγικό, ποιητικό αλλά και σατιρικό, θεμελιακό για τη νεότερη ευρωπαϊκή λογοτεχνία ενώ ταυτόχρονα είναι ο προπομπός και το βαρόμετρο σκηνικών επιτευγμάτων του εικοστού αιώνα και παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα για τους δημιουργούς της σκηνής. faoust gkaite dipethe3

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου



Rating: 1
Περισσότερα από CINEMA