MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Βιογραφική

Στιβ Τζομπς

Ύστερα από το «Jobs» με τον Άστον Κούτσερ το 2013, τούτη είναι η δεύτερη απόπειρα – και περισσότερο πετυχημένη αυτή τη φορά- να μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, η αμφιλεγόμενη προσωπικότητα του ιδρυτή της Apple.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 122'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ιστορία του γκουρού της τεχνολογίας μέσα από την καταγραφή των άγνωστων λεπτομερειών που συνόδευσαν τον Jobs στα λανσαρίσματα τριών προιόντων- σταθμών στην καριέρα του. Πρώτα γνωρίζουμε τη θριαμβευτική παρουσίαση του Macintosh το 1984, ακολουθεί το αποτυχημένο NeXTcube το 1988 και η ταινία κλείνει με την πρωτοποριακή εμφάνιση του iMac το 1998. Και στα 3 αυτά projects ο Steve Jobs άφησε έντονο το στίγμα του καινοτόμου δημιουργού, την ίδια στιγμή που αδυνατούσε να δώσει λύσεις στα προβλήματα της προσωπικής ζωής του.

Steve Jobs1

«Can a great man be a good man?». Το tagline της ταινίας περιγράφει απόλυτα την θεματική μιας αλλιώτικης βιογραφίας που αντί να καταγράψει σημαντικά γεγονότα από την προσωπική ιστορία του Jobs, εστιάζει σε 3 στιγμιότυπα από την επαγγελματική σταδιοδρομία του, που είχαν κομβικό χαρακτήρα στη ζωή του. Μέσα από την «μαρκετίστικη» χροιά τους, αναζητούνται τα ψήγματα ανθρωπιάς και ευαισθησίας πίσω από το σκληρό προφίλ ενός εγωκεντρικού, μακιαβελικού ηγέτη.

Το σενάριο που έγραψε ο κορυφαίος ίσως σύγχρονος σεναριογράφος του Χόλιγουντ, o βραβευμένος με Όσκαρ για το «Social network» Aaron Sorkin, ακολουθεί τη θεατρική δομή που επέλεξε ο επίσης βραβευμένος με Όσκαρ Danny Boyle. Ο σεναριογράφος “πατάει” στο best seller του Walter Isaacson -το οποίο προκάλεσε έντονες συζητήσεις όταν πρωτοκυκλοφόρησε- για να αναδείξει τη χαρισματική φύση ενός πρωτοπόρου της τεχνολογίας αλλά και το απωθητικό πορτρέτο ενός ανθρώπου ανίκανου να επικοινωνήσει συναισθηματικά και θεωρείται «τέρας» στις προσωπικές σχέσεις του.

AF31B28330FB54699EF8DE5F7F4F6414

Με «σαιξπηρική» αίσθηση στο κέντημα των διαλόγων, μεθοδικό χτίσιμο στη σκιαγράφηση των βασικών χαρακτήρων και ιμπρεσιονιστικές πινελιές στο σκηνικό, το φιλμ των Boyle- Sorkin διαθέτει αντικειμενική ματιά, δυναμισμό και αμείωτη ένταση. Χάρη στο τελευταίο στοιχείο αντιπαρέρχεται της στατικής, κλειστής «θεατρικότητας» του, ενώ κερδίζει επιπλέον πόντους από το σύνολο των ερμηνευτών.

Ο Michael Fassbender, αεικίνητος, αδυνατισμένος κατά 10 κιλά ώστε να μοιάζει κάπως του Jobs και με την ακλόνητη αυτοπεποίθηση του ιδιοφυή χειραγωγού, «βγάζει» όλη την τραγική διάσταση ενός μοναχικού, σαιξπηρικού βασιλιά (κοινές αναλογίες με τον Jesse Aisenberg που είχε υποδυθεί τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ στο «Social Network»), που διακρίνεται από πάθος για την επίτευξη του στόχου του αλλά και αδιαφορία για τους ανθρώπους γύρω του. Η Kate Winslet, δουλεύει σε βάθος το ρόλο της στοχαστικής και αποτελεσματικής βοηθού του Jobs, φτιάχνοντας μια στεγνή αλλά και τόσο μεστή περσόνα, που εστιάζει πάντα στην ουσία των γεγονότων. Αμφότεροι προτάθηκαν για το Όσκαρ (Ά ρόλου ο Fassbender, β ρόλου η Winslet) στις μοναδικές υποψηφιότητες του φιλμ.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: STEVE JOBS
Σκηνοθεσία: Danny Boyle
Σενάριο: Aaron Sorkin (διασκευή του βιβλίου που έγραψε ο Walter Isaacson)

Παίζουν: Michael Fassbender, Kate Winslet, Seth Rogen, Jeff Daniels

Διάρκεια: 122'
Χώρα: ΗΠΑ, Μ. Βρετανία
Έτος: 2015

Rating: 3
Διανομή: U.I.P
Περισσότερα από CINEMA