MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
21
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
Θρίλερ

Το Χάρισμα

Πόσα αξιοπρεπή αστυνομικά θρίλερ μυστηρίου έχεις δει τα τελευταία χρόνια; Σωστά. Από ελάχιστα έως κανένα…

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 101'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Τρεις άνθρωποι δολοφονημένοι με τον ίδιο τρόπο (ένα μοιραίο χτύπημα στο κάτω μέρος του κεφαλιού) αλλά χωρίς κάποιο άλλο συνδετικό στοιχείο και, το κυριότερο, κανένα ίχνος του δράστη στους τόπους του εγκλήματος, προκαλούν πονοκέφαλο στους ντετέκτιβ του FBI Τζο Μεριγουέδερ (Jeffrey Dean Morgan) και Κάθριν Κόουλς (Abbie Cornish). Θα χρειαστεί να πείσουν το συνταξιοδοτημένο γιατρό με παραφυσικές ικανότητες Τζον Κλάνσι (Anthony Hopkins) να διακόψει το πένθος από το χαμό της κόρης του και να επιστρέψει στην ενεργό δράση, ώστε να ανακαλύψουν το αόρατο νήμα που συνδέει τη μακάβρια μοίρα του 11χρονου αγοριού, της μεσήλικης μαύρης κι του σαραντάρη λευκού που βρέθηκαν νεκροί.

solace2

Το αρνητικό με τα υπερφυσικά θρίλερ είναι πως δεν πείθουν εύκολα το θεατή για όσα βλέπει στην οθόνη. Ξεκινώντας λοιπόν από το… μείον, ο άγνωστος βραζιλιάνος σκηνοθέτης Afonso Poyart κάλυψε υποδειγματικά το χαμένο έδαφος στην κινούμενη άμμο όπου κλήθηκε να τρέξει και κατάφερε να γίνει κάτι παραπάνω από πειστικός. Το μυστικό της επιτυχίας του είναι το εξής τρίπτυχο: χαρακτήρες φτιαγμένοι με σάρκα και οστά κι όχι στα μονοδιάστατα μερεμέτια κάποιου τηλεοπτικού CSI, δράση που προάγει την αληθοφάνεια αντί της εύκολης, κατασκευασμένης εντύπωσης και επιστράτευση της φαιάς ουσίας όταν το πράγμα πάει να ξεφύγει σε ατραπούς κοινοτυπίας ή προβλέψιμης διαδρομής. Επιπλέον προσδίδει στα καρέ του τα προαπαιτούμενα του είδους: αισθαντικό σασπένς, ατμόσφαιρα μυστηρίου και η αξιοποίηση της βασικής ιδέα ενός ανίκητου «κακού» (στην παράδοση των φιλμ «Se7en», «Συνήθεις ύποπτοι» αλλά και της «Σιωπής των αμνών»).

Στα θετικά του έργου δεν μπορούμε να μην συμπεριλάβουμε το πολυπεπίπεδο σενάριο που μιλάει για την προσωπική ενοχή, τη μετωπική σύγκρουση ψυχολογίας- θρησκείας- επιστήμης, το νόημα του ουμανισμού και το αναπόφευκτο της μοίρας. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε την πρώτη εδώ και πολλά χρόνια ουσιαστική και συγκρατημένη ερμηνεία του Hopkins (η τελευταία μεγάλη ερμηνεία του εντοπίζεται στον… περασμένο αιώνα και τα «Απομεινάρια μια μέρας» ή έστω το «Nixon»), ο οποίος βοηθούμενος του καλογραμμένου σεναρίου αποδίδει ευπρεπώς την εσωτερική πάλη του βυθισμένου στο πένθος αντιήρωα που ψάχνει να βρει την εσωτερική γαλήνη για να συνεχίσει το μοναχικό δρόμο του.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Το Χάρισμα (Solace)
Σκηνοθεσία: Afonso Poyart
Σενάριο: Sean Bailey, Tedd Griffin

Παίζουν: Jeffrey Dean Morgan, Anthony Hopkins, Colin Farrell, Abbie Cornish

Διάρκεια: 101'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Περισσότερα από CINEMA