MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της ΚΝΕ
9 1/2 Εβδομάδες
28 χρόνια μετά
2046
BTS 2016 Live The Most Beautiful Moment in Life On Stage: Epilogue Remastered
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Digger
Dodo
F1: Η ταινία
Gymkata
Interstellar
Invisible World
Jaari 2: Song of Chyabrung
Jurassic World: Αναγέννηση
Super Story Market
Take a Trip
Takis.
The Last Waltz
Trainspotting
Weapons
You Cried Bitterly in Your Sleep
Άλογα
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Έχω κάτι να πω
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Αγία Έμυ
Αληθινή Ζωή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Ενα μεγάλο όμορφο τολμηρό ταξίδι
Ερωτας στη Βαρκελώνη
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ζιλ και Τζιμ
Η Λεωφόρος της Δύσης
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η έβδομη σφραγίδα
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η γεύση του κερασιού
Η επίθεση του γιγάντιου μουσακά
Η ετυμηγορία
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η μακριά πορεία
Η νύχτα με τις μάσκες
Η πισίνα
Ηρακλής: Πέρα από το μύθο (μεταγλωττισμένο)
Θέλμα και Λουίζ
Θεώρημα
Ιστορίες φθινοπώρου
Καζαμπλάνκα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μαύρη φάλαινα
Μια αγάπη ολότελα δική μας
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικρού μήκους ταινίες
Μολυβένιος στρατιώτης
Ντάνιελ ’16
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο γελωτοποιός 2
Οδός Μαλχόλαντ
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεσολαβητής
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πριν το Ηλιοβασίλεμα
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σελήνη, 66 ερωτήσεις
Σεπτέμβρης
Σκιές στο σκοτάδι
Στην παγίδα του νόμου
Στρέλλα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συνήθεις ύποπτοι
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα σαγόνια του καρχαρία
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το μίσος
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το παιδί-αστραπή και ο τιγρούλης (μεταγλωττισμένη)
Το τραγούδι της αγάπης
Το χρώμα του ροδιού
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φθινοπωρινή σονάτα
Φτηνά τσιγάρα
ΔΡΑΜΑ

Η Ωραία Της Ημέρας

Πόρνη από χόμπι και απλά για την εμπειρία γίνεται η καλοζωισμένη αστή Catherine Deneuve σε μια από τις καλύτερες ταινίες του μεγάλου Luis Buñuel. “Η ωραία της Ημέρας” ταινία του 1967 κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-full
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 101'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Σεβερίν, η όμορφη, αλλά ψυχρή ερωτικά, σύζυγος ενός γιατρού, γίνεται πόρνη πολυτελείας σε οίκο ανοχής, με το ψευδώνυμο «Ωραία της Ημέρας». Εκεί εκπληρώνει όλες τις σεξουαλικές φαντασιώσεις της, αλλά και αυτές των πελατών της. Όσο περισσότερο επιδίδεται σε αυτές, τόσο πιο τρυφερή γίνεται με τον άντρα της. Η ταινία αρχίζει όπως ακριβώς τελειώνει, μ’ ένα όνειρο.

H ταινία ανήκει στην ωριμότερη περίοδο του Buñuel τη λεγόμενη «Γαλλική περίοδο» των δεκαετιών 60 και 70 (που ήταν εδώ που τα λέμε οι μεγάλες δεκαετίες του σινεμά). Τότε, ο Ισπανός σκηνοθέτης με συνεργάτες τους Silberman and Carrière, θα σκηνοθετήσει στη Γαλλία τα μεγάλα κινηματογραφικά του αριστουργήματα. “Η ωραία της ημέρας” είναι ένα αριστοτεχνικό παιχνίδι ανάμεσα στο πραγματικό και το φαντασιακό, από έναν Buñuel χλευαστικό απέναντι στα αστικά ερωτικά ήθη, αλλά και γενικότερα την ηθική και την υποκρισία των μεγαλοαστών. Το ότι γίνεται χλευαστικός με τις ελίτ δεν σημαίνει ότι φοράει παρωπίδες για το τι συμβαίνει στα κατώτερα στρώμματα της κοινωνίας ή ότι τους παρουσιάζει σαν αγγέλους. Μάλλον το αντίθετο. Ο κοινωνικός “απόπατος” των λωποδυτών και των ιερόδουλων δεν έχει κανένα σημάδι εξωραϊσμού. Είναι όμως ένας κόσμος μεγαλύτερης ελευθερίας, ως προς την σεξουαλική απόλαυση, καθώς ξεφεύγει από τους περιορισμούς και τα “δήθεν” των ανώτερων οικονομικά στρωμμάτων. Το πορνείο γίνεται ένας χώρος, όπου ελίτ και κατώτερα κοινωνικά στρώμματα συναντιούνται. 

Η πλοκή του έργου αποδεικνύεται επεισοδιακή. Η Σεβερίν έχει κάθε λόγο να θέλει να κρατήσει μυστική την κρυφή ζωή της ως ιερόδουλη, αλλά αυτό δεν είνα πάντα εφικτό. Είτε γιατί μπορεί να έχει πελάτες γνωστούς του άντρα της, είτε γιατί πελάτες, άνθρωποι του υποκόσμου, χωρίς όρια στην δράση τους, μπορεί να την ερωτευθούν και να την διεκδικήσουν “με το καλό και με το άγριο”.

Παράλληλα, η αποστασιοποιημένη προσέγγιση του σκηνοθέτη αλλά και της πρωταγωνίστριας, δίνει μια σχεδόν κλινική ανάλυση των όσων συμβαίνουν στα άδυτα του ψυχισμού της. “Η Ωραία της Ημέρας”, όπως την παρουσιάζει o Buñuel  και την ερμηνεύει η Catherine Deneuve, δείχνει ταυτόχρονα τελείως πόρνη, αλλά και εντελώς αγνή, εμφανίζοντας έναν ψυχισμό τόσο αντιφατικό και διχασμένο, όσο κι η ίδια της η ζωή. 

Το μη πραγματικό (ο κόσμος των φαντασιώσεων και των ενοχών της πρωταγωνίστριας) δένει αρμονικά με τον ψυχρό ρεαλισμό της κοινωνικής της πραγματικότητας και των παράδοξων βίτσιων της. Αν και το σουρεαλιστικό είναι το αντίθετο του ρεαλιστικού, στην “Ωραία της Ημέρας” το ένα απλά συμπληρώνει το άλλο. Η ρεαλιστική αφήγηση μας δείχνει την εξωτερική πλευρά της Σεβερίν και το σουρεαλιστικό καταδύεται στον κόσμο των φαντασιώσεων και των ενοχών της, στη λίμπιντο και το ασυνείδητο της ηρωίδας. Κι όλα αυτά με έναν πολύ καθαρό και ελάχιστα δυσνόητο τρόπο. Αλλά και τα ηθικά ζητήματα και διλήμματα, που τίθενται με ωμό και πολύ εμπνευσμένο τρόπο, από την ταινία, δεν είναι μικρότερης σημαντικότητας. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: “Η ωραία της ημέρας” είναι μία σπουδαία ταινία, που έχει γράψει τη δική της ιστορία στον κόσμο του σινεμά. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Ωραία Της Ημέρας /Belle de jour
Σκηνοθεσία: Luis Buñuel
Σενάριο: Joseph Kessel, Luis Buñuel, Jean-Claude Carrière

Παίζουν: Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli

Διάρκεια: 101'
Χώρα: Γαλλία/Ιταλία
Έτος: 1967

Rating: 5
Περισσότερα από CINEMA