MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
16
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος

Retro Movies &TV 19: Λώρενς της Αραβίας

Το έργο που έκανε διάσημο τον πρόσφατα χαμένο Peter O’ Toole, o Λώρενς της Αραβίας είναι μια ταινία εποχής που γυρίστηκε το 1962, για να μας ταξιδέψει πίσω στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο και στην αραβική επανάσταση εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επίσης, είναι μια απο τις μεγαλύτερες εμπορικές και καλλιτεχνικές επιτυχίας στην ιστορία του σινεμά, με επτά Όσκαρ.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Η ταινία ήταν η πρώτη μεγάλη επιτυχία του Peter O Toole. Έχει κι άλλους σπουδαίους πρωταγωνιστές, τους Alec Guinness, Anthony Quinn, Jack Hawkins και Omar Sharif. Η σκηνοθεσία είναι του David Lean και το σενάριο είναι των Robert Bolt και Michael Wilson.

Τη μουσική της ταινίας δημιούργησε ο Maurice-Alexis Jarre, πατέρας του γνωστού ηλεκτρονικού συνθέτη Jean Michel Jarre, του οποίου η μουσική σφράγισε τη δεκαετία του 80 .

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Ο Λώρενς της Aραβίας ήταν πραγματική ιστορική μορφή, ένας αξιωματικός του βρετανικού στρατού, ο οποίος κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ανέλαβε αποστολή να κατασκοπεύσει τον άτακτο στρατό των διαφόρων αραβικών φυλών στη Σαουδική Αραβία. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία τότε ήταν σύμμαχος των δυνάμεων της Γερμανίας και της Αυστροουγγαρίας και οι Αγγλογάλλοι, θέλοντας να την υπονομεύσουν, ενίσχυσαν την επανάσταση των Αραβικών λαών εναντίον της.
1Lawrence of Arabia
Ο Λώρενς της Αραβίας (T.E. Lawrence), αν και είχε σταλεί εκεί για να στηρίξει τα συμφέροντα της πατρίδας του, Αγγλίας, γοητεύτηκε από το πνεύμα της ερήμου. Με τις προσπάθειες του ένωσε αντιμαχόμενες Αραβικές φατρίες σε τακτικό στρατό και τιςς οδήγησε σε νικηφόρες μάχες εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Η ταινία εστιάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του Lawrence κι έτσι δεν δίνει πολλά στοιχεία για το ιστορικό υπόβαθρο, τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο και την Αραβική εξέγερση. Οι περισσότεροι από τους χαρακτήρες της ταινίας είναι πραγματικοί ή βασίζονται σε πραγματικούς χαρακτήρες. Τα γεγονότα της ταινίας σε μεγάλο βαθμό βασίζονται σε αποδεκτά ιστορικά γεγονότα και στην αυτοβιογραφία του Lawrence, αλλά παρουσιάζονται αρκετά πιο ρομαντικά από την ιστορική πραγματικότητα.

Κάποιες σκηνές, όπως η επίθεση στην Άκαμπα, έχουν μεγάλα στοιχεία μυθοπλασίας, ενώ αυτά που δείχνουν το Αραβικό Συμβούλιο παρουσιάζουν ιστορικές ανακρίβειες. Επίσης, υπάρχει θέμα με την χρονολογική και τη γεωγραφική ακρίβεια διαφόρων σκηνών. Η σκηνή που ο Lawrence εγκαταλείφθηκε με ελάχιστους άντρες είναι φανταστική. Ταυτόχρονα, η διάσωση και στη συνέχεια η εκτέλεση του ίδιου άντρα από τον Lawrence, είναι δύο διαφορετικά περιστατικά, που αφορούν άλλους ανθρώπους, τα οποία ενώθηκαν, ούτως ώστε να αφορούν το ίδιο άτομο, για δραματικούς λόγους.

Ταυτόχρονα, υπάρχει σοβαρή μείωση της παρουσίας του Αγγλικού και του Γαλλικού στρατού, καθώς και των αξιωματούχων του, στην ταινία, σε σχέση με αυτά που είχαν πραγματικά συμβεί κατά τη διάρκεια του πολέμου. Όλα αυτά με σκοπό να δείχνουν ότι ο Lawrence λειτουργούσε κυρίως μόνος, ώστε να τονίζεται η παρουσία του πρωταγωνιστικού ρόλου στα πράγματα.

ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ

Με την προβολή της στους κινηματογράφους, η ταινία γνώρισε τεράστια εισπρακτική επιτυχία και πήρε πολύ καλές κριτικές. Όλοι αναγνώρισαν την δραματική μουσική, το λογοτεχνικό σενάριο και την εξαιρετική ερμηνεία του Peter O’ Toole. Το οπτικό στυλ της ταινίας ενέπνευσε πολλούς πετυχημένους σκηνοθέτης, όπως τον George Lucas, τον Sam Peckinpah, τον Martin Scorsese, τον Ridley Scott, και τον Steven Spielberg. Μάλιστα, είναι η πιο αγαπημένη ταινία του τελευταίου.

Η ταινία ήταν υποψήφια για 10 Όσκαρ το 1963, από τα οποία κέρδισε τα επτά. Κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας (David Lean), καλλιτεχνικής διεύθυνσης, κινηματογράφησης, μουσικής (Maurice Jarre), μοντάζ και ήχου. Επίσης, ήταν υποψήφια για το όσκαρ πρώτου αντρικού ρόλου για τον Peter O’ Toole. Ήταν η πρώτη από τις οκτώ υποψηφιότητες του μεγάλου Ιρλανδού ηθοποιού, οι οποίες δεν του έδωσαν όμως ποτέ το χρυσό αγαλματάκι. Άλλες υποψηφιότητες για τα Όσκαρ, που δεν οδήγησαν στο βραβείο, ήταν του δεύτερου αντρικού ρόλου (Omar Sharif) και του διασκευασμένου σεναρίου (Robert Bolt και Michael Wilson).

TRIVIA

– Η ταινία διαρκεί 227 λεπτά και δεν έχει ούτε μία γυναίκα σε ομιλούντα ρόλο. Είναι έτσι η μεγαλύτερη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου, όπου δεν έχει πει ούτε μια γυναίκα έστω και μία κουβέντα.

-Σχεδόν όλες οι κινήσεις στην ταινία γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά. Αυτό έγινε σκόπιμα από τον σκηνοθέτη, για να τονίσει ότι η ταινία είναι ένα ταξίδι.
lawrence-of-arabia-movie
– Ο Peter O’ Toole, αν και έγινε διάσημος με το ρόλο του ως Λώρενς της Αραβίας, θα μπορούσε να μην είχε πάρει μέρος ποτέ σε αυτήν. Τότε ήταν άσημος ηθοποιός ακόμα, ενώ τόσο ο παραγωγός, όσο και ο σκηνοθέτης προτιμούσαν τον ήδη διάσημο Marlon Brando που είχε κερδίσει ήδη ένα Όσκαρ για το «Λιμάνι της Αγωνίας» ( ταινία του 1954). Όμως εκείνη την περίοδο έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο στην ταινία One-Eyed Jacks (1961) και απέρριψε τον ρόλο του Λώρενς.

-Ο Peter O’ Toole δήλωσε πως είδε ολόκληρη την ταινία δύο δεκαετίες μετά την πρώτη της κυκλοφορία στους κινηματογράφους. Όπως παραδέχεται, όταν την είδε, εντυπωσιάστηκε.

-Επίσης, ο Peter O’ Toole  παραλίγο να σκοτωθεί κατά τη διάρκεια της πρώτης λήψης της σκηνής της Άκαμπα. Ένα όπλο, που χρησιμοποιήθηκε, για να δώσει το σινιάλο στο ξεκίνημα της σκηνής, πυροδοτήθηκε πρόωρα. Τότε η καμίλα, στην οποία επέβαινε ο Peter O’ Toole τρόμαξε, ρίχνοντας τον στο έδαφος, ενώ οι κομπάρσοι που έτρεχαν με τα άλογα ξεκίνησαν την επέλασή τους. Ευτυχώς για τον Peter O’ Toole, η καμίλα του έμεινε ακίνητη και στάθηκε πάνω από τον αναβάτη της, αποτρέποντας τα άλογα από το να τον ποδοπατήσουν. 

-Είστε λάτρης των ταινιών και των σειρών εποχής; Τότε Ραντεβού με τον Πύργο του Ντάουντον… αποκλειστικά σε HD στον OTE TV! Απολαύστε τους τρίτους πρώτους κύκλους ξεκινώντας από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και σε αποκλειστικότητα τον 4ο κύκλο της σειράς τον Δεκέμβριο.

Διαβάστε για την δημοφιλή σειρά “Ο Πύργος του Ντάουντον” στο OTE-TV

Περισσότερα από CINEMA