MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
17
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Κλασικό

Ο θάνατος του Δαντόν

Το έργο του Γκέοργκ Μπύχνερ, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών από τις 20 Ιανουαρίου έως τις 18 Φεβρουαρίου.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Με ένα δυναμικό καστ ηθοποιών ο Στάθης Λιβαθινός διερευνά τους αδυσώπητους μηχανισμούς της Iστορίας και το ανθρώπινο ορμέμφυτο της εξουσίας.

Ο “θάνατος του Δαντόν”, το πρώτο θεατρικό έργο του Μπύχνερ, το οποίο έγραψε το 1835 σε ηλικία 21 ετών και ενώ αντιμετώπιζε διώξεις για την επαναστατική του δράση, δεν βρήκε το δρόμο του για τη σκηνή παρά μόλις το 1902. Ήταν, ωστόσο, το ανέβασμα του Μαξ Ράινχαρντ το 1916 που το καθιέρωσε, έστω και με καθυστέρηση σχεδόν ενός αιώνα, ως ένα από τα κλασικά έργα της ευρωπαϊκής δραματουργίας.

Στο έργο το θέατρο γίνεται το ιδανικό μέσο για την αποτύπωση της τραγωδίας της πολιτικής. Στις σύντομες σκηνές του, ο πολιτικός στοχασμός, οι ρητορικοί αγώνες, η κυνική πολιτική δράση και, κυρίως, η ευμετάβλητη κρίση του πλήθους, συνεργούν προκειμένου να φωτίσουν τις διαφορετικές τάσεις, τα πολλαπλά κίνητρα και τις πολιτικές εκτιμήσεις που συγκροτούν το μωσαϊκό της Γαλλικής Επανάστασης κατά την περίοδο της Τρομοκρατίας. Η επαναστατική θεατρική γραφή γίνεται προνομιακό εργαλείο πολιτικού στοχασμού, καθώς αναδεικνύει τη διαλεκτική της Ιστορίας.

Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Δαντόν (Μελέτης Ηλίας), μία από τις κύριες μορφές της Γαλλικής Επανάστασης, έχει κουραστεί από τις αδιάκοπες εκτελέσεις και την ανούσια πλέον αιματοχυσία κι έρχεται σε σύγκρουση με τον πρώην σύντροφό του και συνεπαναστάτη, τον πανίσχυρο Ροβεσπιέρο (Βασίλης Ανδρέου), ο οποίος αρχίζει να δρομολογεί την καταστροφή του. Παρότι ο Δαντόν θα μπορούσε να δραπετεύσει και να σωθεί, αφήνει τα γεγονότα με προφανή αδιαφορία να ακολουθήσουν τη ροή τους. Συλλαμβάνεται, δικάζεται και τελικά αποκεφαλίζεται. Πίσω από την απάθειά του κρύβεται η φιλοσοφική πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος είναι ανίσχυρος μπροστά στις ιστορικές εξελίξεις και ότι ο ιδεαλιστικός αγώνας για την ελευθερία, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατία δεν έχει κατά βάθος κανένα νόημα, όπως και η ίδια η Δημιουργία.

Τη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Blaine L. Reininger, ο οποίος και παίζει ζωντανά επί σκηνής.

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
(Ελληνογερμανικό Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης 2004)
Διασκευή: Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Μουσική: Blaine L. Reininger
Χορογραφία-Κινησιολογία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Βοηθός σκηνοθέτη: Πρόδρομος Τσινικόρης

Παραστάσεις: 20-23 και 26-30 Ιανουαρίου και 2-6, 9-12 και 16-18 Φεβρουαρίου

Παράλληλες δράσεις

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου
Πολιτική βία και φανατισμός: Μια συζήτηση με αφορμή την παράσταση Ο θάνατος του Δαντόν του Γκέοργκ Μπύχνερ, σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Ώρα έναρξης: 19:00, Κεντρική Σκηνή
Ομιλητές: Θάνος Βερέμης: Καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασιλική Γεωργιάδου: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Κωστής Παπαϊωάννου: Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Δημήτρης Κ. Ψυχογιός: Δημοσιογράφος, εφημερίδα Το Βήμα

Πέμπτη 27 Ιανουαρίου
Συζήτηση με τους συντελεστές
Κεντρική Σκηνή
Συζήτηση μετά την παράσταση με τους συντελεστές της παράστασης. Συντονισμός: Πλάτων Μαυρομούστακος, Θεατρολόγος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών.

Πληροφορίες παραστάσεων και τηλεφωνική πώληση εισιτηρίων: Tηλ.: 210 9005800 (Δε-Κυ: 9:00-21:00)

Ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων: www.sgt.gr

Εκδοτήρια εισιτηρίων: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, Συγγρού 107-109 (Ωράριο λειτουργίας: Δε-Κυ: 12:00-21:00)

Βιβλιοπωλεία Ελευθερουδάκης

Public

Παπασωτηρίου

Μηχανήματα easypay σε επιλεγμένα καταστήματα της τράπεζας Πειραιώς

Στο έργο του Μπύχνερ το θέατρο γίνεται το ιδανικό μέσο για την αποτύπωση της τραγωδίας της πολιτικής. Στις σύντομες σκηνές του, ο πολιτικός στοχασμός, οι ρητορικοί αγώνες, η κυνική πολιτική δράση και, κυρίως, η ευμετάβλητη κρίση του πλήθους, συνεργούν προκειμένου να φωτίσουν τις διαφορετικές τάσεις, τα πολλαπλά κίνητρα και τις πολιτικές εκτιμήσεις που συγκροτούν το μωσαϊκό της Γαλλικής Επανάστασης κατά την περίοδο της Τρομοκρατίας. Η επαναστατική θεατρική γραφή γίνεται προνομιακό εργαλείο πολιτικού στοχασμού, καθώς αναδεικνύει τη διαλεκτική της Ιστορίας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Συγγραφέας: Γκέοργκ Μπύχνερ
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός


Παίζουν: Βασίλης Ανδρέου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μελέτης Ηλίας, Στέλιος Ιακωβίδης, Νίκος Καρδώνης, Μιχάλης Μουλακάκης, Δημήτρης Μπίτος, Δημήτρης Μυλωνάς, Μαρία Ναυπλιώτου, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Ευθύμης Παππάς, Χρήστος Σουγάρης, Γιωργής Τσαμπουράκης

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
Σχετικά Θέματα
Θεατρικά Νέα
Όσα παίρνει ο άνεμος: Η παράσταση της Ιόλης Ανδρεάδη επιστρέφει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα, του Κωνσταντίνου Ντέλλα για 3η σεζόν στο Θέατρο Σταθμός
ΘΕΑΤΡΟ
Το Κιβώτιο, του Άρη Αλεξάνδρου για 10η χρονιά στο Studio Μαυρομιχάλη
ΘΕΑΤΡΟ
Caipirinha, του Μιχάλη Σπέγγου στο Θέατρο Δρόμος
ΘΕΑΤΡΟ
Θέλω να σου κρατάω το χέρι, του Τάσου Ιορδανίδη για 5η χρονιά στο Θέατρο Άλφα
ΘΕΑΤΡΟ
Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος: Επιστρέφει ο μονόλογος με τον Αργύρη Ξάφη
ΘΕΑΤΡΟ
Τελευταία Επιθυμία, των Αντώνη Αντωνόπουλου και Κέλλυς Παπαδοπούλου στο H.ug Art Space
ΘΕΑΤΡΟ
Άγριοι, του Γιώργου Παλούμπη για 2η σεζόν στο Θέατρο Τζένη Καρέζη
ΘΕΑΤΡΟ
Ξεκίνα από την Αρχή και συνέχισε μέχρι Να φτάσεις στο Τέλος, από την ομάδα κι όμΩς κινείται στο Θέατρο Ροές
Θεατρικά Νέα
Η Τελευταία Έξοδος – Ρίτα Χέιγουορθ: Η ταινία-σταθμός ανεβαίνει τον Οκτώβριο στο Θέατρο Άνεσις
Θεατρικά Νέα
Η Παναγία των Παρισίων: Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη ανεβάζει στον «Ελληνικό Κόσμο» το αριστούργημα του Ουγκώ
ΘΕΑΤΡΟ
Οι «Βρικόλακες», του Χένρικ Ίψεν επιστρέφουν στο θέατρο Radar