MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
31
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Δράσης

Ένας απλός άνθρωπος

Σε σενάριο του Σιλβέστερ Σταλόνε και σκηνοθεσία Ντέιβιντ Άγιερ (“Ο Μελισσοκόμος”), η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο best seller μυθιστόρημα του Τσακ Ντίξον, το πρώτο από μια σειρά συνολικά 11 βιβλίων. Πρωταγωνιστούν οι Τζέισον Στέιθαμ, Ντέιβιντ Χάρμπορ, Μάικλ Πένια και Τζέισον Φλέμινγκ.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 115'
Monopoli Team

Υπόθεση

Ο Λέβον Κέιντ άφησε πίσω τους μία επιτυχημένη καριέρα στις μυστικές επιχειρήσεις των Ειδικών Δυνάμεων για να ζήσει μια απλή ζωή δουλεύοντας στην οικοδομή. Όμως, όταν η κόρη του αφεντικού του, που είναι σαν οικογένεια για εκείνον, πέφτει θύμα εμπόρων ανθρώπων, η αναζήτησή του για να τη φέρει πίσω αποκαλύπτει έναν κόσμο διαφθοράς πολύ μεγαλύτερο από ό,τι θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί.

Βρίσκοντας το ιδανικό σενάριο

Μετά την επιτυχημένη συνεργασία τους στην ταινία Ο Μελισσοκόμος, τόσο ο Ντέιβιντ Άγιερ, όσο και ο Τζέισον Στέιθαμ επιθυμούσαν να συνεργαστούν ξανά. Η χημεία τους ήταν εξαιρετική, οπότε η επόμενη ταινία τους ήταν θέμα χρόνου να πραγματοποιηθεί. Τυχαία, ο Στέιθαμ είχε στα χέρια του το ιδανικό πρότζεκτ: την κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος Levon’sTrade, το πρώτο από μια σειρά μυθιστορημάτων του συγγραφέα Τσακ Ντίξον.

«Μου αρέσει το είδος των αυτόκλητων εκδικητών», παραδέχεται ο Ντίξον, «και ήθελα να ικανοποιήσω αυτή την ανάγκη. Ήθελα έναν άντρα που να είναι ικανός να σκοτώνει, έναν από αυτούς τους σκληρούς τύπους στους οποίους βασιζόμαστε για να κάνουν φρικτά πράγματα σε φρικτούς ανθρώπους ώστε εμείς να παραμείνουμε ελεύθεροι». Έχοντας πάντα μια ιδιαίτερη αδυναμία στο είδος των ηρώων που μοιάζουν με απλούς ανθρώπους, ο Λέβον Κέιντ του Ντίξον δεν αναζητά τη δόξα, ούτε ενδιαφέρεται να σώσει τον κόσμο. Ωστόσο, είναι μερικά πράγματα που όσο και αν θες, δεν μπορείς να τα αγνοήσεις.

Το σενάριο που είχε στα χέρια του ο Στέιθαμ είχε και μία σημαντική ιδιαιτερότητα: έφερε τη σφραγίδα του θρυλικού Σιλβέστερ Σταλόνε, ο οποίος είχε συνεργαστεί το 2011 με τον Ντίξον για ένα κόμικ βασισμένο στο σύμπαν των Αναλώσιμων. Περίεργος να μάθει και για τις υπόλοιπες δουλειές του Ντίξον, ο Σταλόνε ανακάλυψε τη σειρά βιβλίων με πρωταγωνιστή τον Λέβον Κέιντ. «Ήταν τόσο απλό και προσιτό», λέει ο Σταλόνε, προσθέτοντας πως ο χαρακτήρας του Κέιντ είναι εκείνος που κερδίζει το κοινό. Δεν φοράει στολή, ούτε μπορεί να πετάξει. Δεν έχει υπερφυσικές ικανότητες, αλλά είναι σαν τον μέσο άνθρωπο, αλλά με τελειοποιημένες κάποιες δεξιότητες.

Η αρχική πρόθεση του Σταλόνε ήταν να διασκευάσει το βιβλίο για την τηλεόραση, αλλά τελικά κατέληξε στην κινηματογραφική οδό. Ο Στέιθαμ ήταν η πρώτη του σκέψη, αφού τον θεωρεί τον «φυσικό διάδοχό» του στο σινεμά των ταινιών δράσης.

Στη συνέχεια, το σενάριο έφτασε στα χέρια του Ντέιβιντ Άγιερ, ο οποίος το βρήκε πραγματικά ενδιαφέρον. Η προσπάθεια του πρωταγωνιστεί να χτίσει μια νέα ζωή, να γίνει μέλος μιας νέας οικογένειας και αργότερα να αναλαμβάνει να την σώσει ήταν τα βασικά στοιχεία που γοήτευσαν τον οραματιστή σκηνοθέτη.

Ο Στέιθαμ έχει μια εντυπωσιακή φιλμογραφία ταινιών δράσης, όπου τις περισσότερες φορές ερμηνεύει τους ρόλους του με αποφασιστικότητα και σοβαρότητα. Ωστόσο, ο Σταλόνε ήθελε να αναδείξει το πραγματικό εύρος του ηθοποιού. «Στην πραγματική ζωή είναι πολύ πιο εκφραστικός. Είναι πιο αστείος, πιο σαρκαστικός, πετάει υπονοούμενα. Οι περισσότεροι σκηνοθέτες δεν προσπαθούν να αναδείξουν αυτή την πλευρά του, ίσως γιατί δεν την θεωρούν απαραίτητη. Αλλά μ’ αρέσει να βλέπω αυτή την πλευρά του – ότι μπορεί να τα κάνει όλα», λέει ο Σταλόνε.

Συμφωνώντας μαζί του, ο Άγιερ προσθέτει πως ο Στέιθαμ αναδεικνύει ακόμα περισσότερο το ταλέντο του όταν τοποθετείται σε καθημερινά, προσγειωμένα περιβάλλοντα, όπως αυτό της οικοδομής. Έχει αυτή την αίσθηση του ανθρώπου της διπλανής πόρτας – θα μπορούσε να είναι ο θείος σου, ο αδερφός σου, ο πατέρας σου. Οπότε η δημιουργία μιας οικογένειας με επίκεντρο εκείνον, ήταν το κλειδί για την μεταφορά του Λέβον Κέιντ στην μεγάλη οθόνη.

Καθώς ο Άγιερ διαμόρφωνε το σενάριο, ο χαρακτήρας του Λέβον αναπροσαρμόστηκε σε έναν πρώην στρατιώτη των Βασιλικών Πεζοναυτών ώστε να ταιριάζει στο βρετανικό υπόβαθρο του Στέιθαμ. Παράλληλα, καταβλήθηκε σημαντική προσπάθεια για να δοθεί περισσότερη βάθος στον χαρακτήρα της Τζένη, ξεφεύγοντας από το στερεότυπο της «δεσποσύνης σε κίνδυνο». «Δεν θέλαμε η Jenny να είναι αδύναμη ή απλώς ένα θύμα», εξηγεί ο Άγιερ. «Θέλαμε να τη δούμε να ανακαλύπτει τον εαυτό της, να βρίσκει τη δύναμή της, να περνά από ένα πραγματικό ταξίδι. Περισσότερο μοιάζει με αιχμάλωτη πολέμου, μια μαχήτρια που αντιστέκεται. Προέρχεται από μια δυνατή οικογένεια και είναι μια ισχυρή προσωπικότητα με όνειρα και στόχους στη ζωή. Αν κοιτάξεις τους ανθρώπους που έχουν επιβιώσει από τις χειρότερες καταστάσεις, θα δεις ότι έχουν κάτι κοινό: πίστη στον εαυτό τους, πίστη στην οικογένειά τους. Ξέρουν ποιοι είναι και έχουν κάτι για το οποίο αξίζει να παλέψουν», σημειώνει ο Άγιερ.

Τα εργαλεία του Λέβον Κέιντ

Αναλαμβάνοντας τα σκηνοθετικά ηνία της ταινίας ο Άγιερ γνώριζε πως έπρεπε να βρει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα για τις σκηνές δράσης, ώστε να ταιριάζει στον ήρωα που ενσαρκώνει ο Τζέισον Στέιθαμ. Στόχος του να βρει την ιδανικά ισορροπία ανάμεσα στην εντυπωσιακή και την προσγειωμένη, αληθοφανή δράση. Κάθε κίνηση του Κέιντ, κάθε όπλο που επιλέγει, κάθε χορογραφία δράσης επιλέχθηκε με γνώμονα το παρελθόν του χαρακτήρα και τις εμπειρίες του ως πρώην πεζοναύτης.

Για τον Λέβον ό,τι βρίσκεται στην εμβέλεια του μπορεί να μετατραπεί σε όπλο. Ένας κουβάς με καρφιά ή μια σακούλα με τσιμέντο μπορεί να αποδειχτεί το τέλειο όπλο για εκείνον. Σε κάθε σκηνή δράσης, παρατηρεί το περιβάλλον του, προσπαθώντας να το κατανοήσει και να το αξιοποιήσει υπέρ του.

Ξεπερνώντας τις προσδοκίες

Η ταινία Ένας Απλός Άνθρωπος υπόσχεται να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση στο είδος της δράσης, βασιζόμενη στον ξεχωριστό πρωταγωνιστή της, την ασυνήθιστη ιστορία της, την σκηνοθετική ευρηματικότητά της και την καθοριστική συμβολή μιας θρυλικής μορφής του είδους.

Για τον Σταλόνε, η ταινία επεκτείνει τη μυθολογία των δικών του ηρώων δράσης με τον Λεβόν Κέιντ να θυμίζει τους εμβληματικούς χαρακτήρες που έχει ερμηνεύσει και ο ίδιος στο παρελθόν. «Αυτό που τους συνδέει όλους είναι το αίσθημα δικαιοσύνης. Είναι χρήσιμοι για την κοινωνία», σημειώνει ο Σταλόνε. Πάντως, ο Άγιερ παρατηρεί πως η ταινία δεν στοχεύει μόνο σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του κοινού. Αντιθέτως, είναι φτιαγμένη για όλη την οικογένεια, είναι σχεδόν ένα δικός της είδος – μια οικογενειακή ταινία εκδίκησης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: A Working Man
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Άγιερ
Σενάριο: Ντέιβιντ Άγιερ, Τσακ Ντίξον

Παίζουν: Μαξιμίλιαν Οσίνσκι, Τζέησον Στέηθαμ, Νοέμι Γκονζάλεζ, Ντέιβιντ Χάρμπουρ, Τζέισον Φλέμινγκ, Αριάνα Ρίβας, Μάικλ Πένα, Κόκεϊ Φάλκοου, Μέραμπ Νίνιντζε

Διάρκεια: 115'
Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2025

Διανομή: TFG Greece
Περισσότερα από CINEMA