MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η σοπράνο Άννυ Φασσέα μάς ταξιδεύει στο μουσικό σύμπαν του Gustav Mahler

H σολίστ Άννυ Φασσέα, η ανερχόμενη σοπράνο με δραστηριότητα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, θα μάς ταξιδέψει στο ιδιαίτερο μουσικό σύμπαν του αριστουργήματος του αυστριακού συνθέτη Gustav Mahler, σε μία και μοναδική συναυλία στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας».

KEIMENO: Monopoli Team | 05.02.2022

Με ένα πρωτοποριακό για την εποχή του έργο, την Τέταρτη Συμφωνία του Gustav Mahler, ο Δήμος Αθηναίων εγκαινιάζει σήμερα Σάββατο 5 Φεβρουαρίου στις 20:30, το δεύτερο μέρος της καλλιτεχνικής περιόδου 2021-2022 του Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». Η συναυλία διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και εντάσσεται στον κύκλο συναυλιών «Νέα Ταλέντα», με τον οποίο ο Δήμος Αθηναίων δίνει βήμα σε νέους έλληνες καλλιτέχνες, αναδεικνύοντας το ταλέντο τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει απόψε το αριστούργημα του αυστριακού συνθέτη στη μεταγραφή που πραγματοποίησε ο Klaus Simon για ορχήστρα δωματίου, ενώ η σολίστ Άννυ Φασσέα θα μάς ταξιδέψει στο ιδιαίτερο μουσικό σύμπαν του έργου. Τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων διευθύνει ο Μιχάλης Οικονόμου. Με αφορμή τη μοναδική αυτή συναυλία, μιλήσαμε με την ανερχόμενη χαρισματική σοπράνο, εφ’ όλης της ύλης.

Πώς ξεκίνησες να ασχολείσαι με το τραγούδι;

Σε ηλικία 11 ετών βρέθηκε στο ιστορικό θέατρο Ολύμπια σε μια παράσταση του μαγικού αυλού. Όταν η Βασιλική Καραγιάννη ξεκίνησε να τραγουδάει την πρώτη άρια της βασίλισσας της νύχτας, είπα στην μητέρα μου η οποία κάθονταν δίπλα μου, «αυτό ακριβώς θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω». Ευτυχώς η οικογένειά μου ήταν πολύ υποστηρικτική ως προς τις επιλογές μου, ως εκ τούτου είχα την ευλογία αρχικά να ξεκινήσω μαθήματα πιάνου και στην συνέχεια να σπουδάσω δίπλα σε δύο σπουδαίες καθηγήτριες μοντέρνου και κλασικού τραγουδιού αντίστοιχα, την Lia Hide και την Χριστίνα Γιαννακοπούλου. Η Χριστίνα Γιαννακοπούλου έπαιξε καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στην τραγουδιστική μου μόρφωση και δεξιότητα, αλλά συνολικά σε αυτό που είμαι σήμερα. Στο επόμενο στάδιο των σπουδών μου είχα την τιμή να βρεθώ με υποτροφία του Ιδρύματος Fulbright στη Νέα Υόρκη, δίπλα στον κορυφαίο Έλληνα μονωδό – πρωταγωνιστή της Metropolitan Opera – βαθύφωνο Δημήτρη Καβράκο. Η περίοδος δίπλα σε αυτόν τον κορυφαίο μέντορα ήταν και εξακολουθεί να είναι η ουσιαστική πραγματοποίηση όλων των ονείρων μου.

Πώς μπήκες επαγγελματικά στον χώρο;

Σε πολύ μικρή ηλικία βρέθηκα να τραγουδάω ως έκτακτη συνεργάτης στην χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Εκεί είχα την ευκαιρία να συμμετάσχω σε πολύ σπουδαίες παραγωγές ενώ παράλληλα άρχισα να εμφανίζομαι με το 8tetto σε διάφορα μέρη της Ελλάδος. Αργότερα, κατόπιν ακροάσεως, τραγούδησα τον πρώτο μου ρόλο με την ΕΛΣ στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ως Barbarina στην όπερα Le nozze di Figaro του W. A. Mozart.

Ποια ήταν τα πρώτα σου βήματα;

Ξεκίνησα συμμετέχοντας σε ποικίλες εξωτερικές οπερατικές παραγωγές έχοντας την ευκαιρία να τραγουδήσω πολλούς ρόλους μεταξύ των οποίων και αυτός της Παπαγκένα. Το 2017 κατόπιν ακροάσεως μπήκα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ‘Οι Νέοι της όπερας’ της ΕΛΣ το οποίο ήταν το πρώτο ουσιαστικό βήμα προς τη μετάβασή μου στον επαγγελματικό χώρο.

Ποια είναι η πιο σημαντική ή η πιο αγαπημένη σου στιγμή στην πορεία σου μέχρι τώρα;

Η μεγαλύτερη οπερατική πρόκληση στην μέχρι τώρα καριέρα μου υπήρξε η πρεμιέρα της Ilia στην όπερα Idomeneo του Mozart, σε σκηνοθεσία Στέφανου Κορωναίου υπό τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ Μύρωνα Μιχαηλίδη. Άκρως συναρπαστική στιγμή υπήρξε και η συνεργασία μου με την φιλαρμονική ορχήστρα του Györ στην Ουγγαρία, όπου υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μιχάλη Οικονόμου ερμήνευσα την 4η συμφωνία του Mahler.

Πώς είναι η συνεργασία σου με το Ολύμπια και πώς νιώθεις που συμμετέχεις στον κύκλο Νέα ταλέντα;

Οι φετινές μου συμμετοχές στο ιστορικό Ολύμπια, με την ευκαιρία που μου έδωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Olivier Descotes, τόσο στην «Κρητικοπούλα» όσο και στην συναυλία με την 4η συμφωνία του Mahler, αποτελούν την ουσιαστική πραγματοποίηση του παιδικού μου ονείρου που δεν ήταν άλλο από το να εμφανιστώ κάποτε στην εν λόγω σκηνή. Επιπλέον, η συνεργασία μου τόσο με το θέατρο όσο και με όλους τους συμμετέχοντες είναι υπέροχη και με τιμά ιδιαιτέρως να εγκαινιάζω έναν τόσο σημαντικό κύκλο, ο οποίος στο μέλλον θα αποτελέσει ένα σταθερό βήμα για πολλούς νέους καλλιτέχνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜυρτώ Παπαθανασίου: Έχει χρειαστεί να χαστουκίσω συνάδελφο πάνω στη σκηνή για να βάλω όρια12.09.2018

Μπορεί κάποιος να ζήσει με το επάγγελμα του τραγουδιστή όπερας στην Ελλάδα;

Η απουσία μεγάλου αριθμού θεάτρων στην χώρα μας καθιστά τον βιοπορισμό ενός καλλιτέχνη δυσκολότερο απ’ ότι στο εξωτερικό. Συνέπεια αυτού είναι συχνά η αναζήτηση ταυτόχρονης απασχόλησης για κάποιους από εμάς και σε άλλους κλάδους εκτός μουσικής. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσουμε τον εξ ορισμού στόχο μας ο οποίος δεν είναι άλλος από το να υπηρετούμε την Τέχνη.

Έχεις παραξενιές που να σχετίζονται με το τραγούδι; Ας πούμε προκαταλήψεις πριν βγεις στη σκηνή;

Έχοντας αρκετές παραξενιές και προκαταλήψεις στην καθημερινότητά μου και ξέροντας πόσο αυτές μπορεί να επηρεάσουν τους καλλιτέχνες πριν βγουν στην σκηνή, έχω κάνει μεγάλη προσπάθεια ούτως ώστε να μην αποκτήσω τέτοιες συνήθειες. Έτσι πριν την παράσταση, το μόνο μου μέλημα είναι αφενός μεν να κάνω ένα σωστό φωνητικό και σωματικό ζέσταμα, αφετέρου δε να αφιερώσω τον απαραίτητο χρόνο ώστε να μπω ουσιαστικά στο πνεύμα του εκάστοτε ρόλου.

Οι γείτονες σου τι λένε όταν σε ακούνε να μελετάς στο σπίτι;

Η αλήθεια είναι πως στον συγκεκριμένο τομέα έχω σταθεί πολύ τυχερή, διότι ανέκαθεν όλοι μου οι γείτονες υπήρξαν ιδιαιτέρως υποστηρικτικοί και πάντα με ενθάρρυναν να τραγουδάω, ακόμα και στα πρώιμα στάδια της μελέτης μου.

Πες μας λίγα πράγματα για το έργο, τι σε συγκινεί στη μουσική του Μάλερ;

Η αριστουργηματική τέταρτη συμφωνία του Μάλερ ολοκληρώθηκε το 1900 και αποτελεί την πιο “ανάλαφρη” σε ενορχήστρωση και τη μικρότερη σε διάρκεια από τις συμφωνίες του δημιουργού. Η ακαδημαϊκή – σχεδόν νεοκλασική – γραφή του πρώτου μέρους, οδηγεί με έναν τρόπο σχεδόν μεταφυσικό στο τραγούδι του φινάλε το οποίο περιγράφει με έναν μοναδικό τόπο τη ζωή στον Παράδεισο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Σε προσωπικό επίπεδο το έργο αυτό μου προξενεί συναισθήματα χαράς και ελπίδας. Λατρεύω την ευαισθησία και το πνεύμα της συγκεκριμένης μουσικής, καθώς επίσης τις επιρροές από τους προγενέστερους συνθέτες και το έντονο Ελληνικό στοιχείο.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Στα μελλοντικά μου σχέδια περιλαμβάνεται η παρουσίαση της 4ης συμφωνίας του Mahler σε περιοδεία στο εξωτερικό, καθώς επίσης συναυλίες με την ΕΛΣΟΝ, τη συμφωνική ορχήστρα Κύπρου, την ορχήστρα σύγχρονης μουσικής της ΕΡΤ και άλλες παραγωγές οι οποίες θα ανακοινωθούν προσεχώς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟΠΑΝΔΑ: Η μαγεία των μιούζικαλ «συναντά» την ατμοσφαιρική Jazz στο Θέατρο Ολύμπια12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η σοπράνο Άννυ Φασσέα ερμηνεύει την 4η Συμφωνία του Mahler στο θέατρο Ολύμπια, το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022 στις 20:30.
Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», Ακαδημίας 59, 106 79 – Αθήνα. Τηλ.: 210 3642540
Εισιτήρια: Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €3 Δ’ Ζώνη (Φοιτητικό, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, άνω των 65 ετών): €5 Γ’ Ζώνη: €7 Β’ Ζώνη: €10 Α’ Ζώνη: €12 Διακεκριμένη Ζώνη: €15 Προεδρικό θεωρείο: €20

Περισσότερα από Πρόσωπα
VIMA_WEB3b