MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Οι κορυφαίες στιγμές στο χειμερινό ρεπερτόριο της Στέγης

Ο προγραμματισμός της σεζόν 2019-2020 για τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, που μπαίνει στην δέκατη περίοδο λειτουργίας της βαθιά πολιτικοποιημένη, πρωτοπόρα και σύμμαχος των Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό.

Στέλλα Χαραμή | 25.09.2019

Δεν έχει συμπληρώσει, ακόμα, τα δέκα της χρόνια. Κι όμως, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στην προεφηβεία της είναι ώριμη, εξωστρεφής, ευαίσθητη, με ισχυρό κοινωνικο-πολιτικό στίγμα και λόγο. Βαδίζοντας την δέκατη χρονιά λειτουργίας της, εξακολουθεί να είναι ένα ενεργό παιδί της εποχής της που υπερασπίζεται τη δημοκρατία, τα δικαιώματα των μειονοτήτων – είτε ονομάζονται πρόσφυγες, μετανάστες είτε ομοφυλόφιλοι κι οροθετικοί – διαβάζει την Ιστορία, νοιάζεται για το παρόν και το μέλλον του περιβάλλον,τος συνομιλεί με τους εφήβους και χορεύει με κυρίες και κυρίους που μόλις μπήκαν στην τρίτη ηλικία.

Παιδί (και) της πόλης – όχι μόνο της Αθήνας αλλά και πολλών μεγαλουπόλεων της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Αμερικής – γνωρίζει τον κόσμο μέσα από τις μετακλήσεις, τις συμπαραγωγές αλλά και τις δεκάδες παραγωγές της που στέλνει σε αποστολή εκτός Ελλάδος.

Ο χειμώνας τέχνης στη Στέγη – που ξεκινάει αύριο Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου με το πρόγραμμα Λέξεις και Σκέψεις και φυσικά με το καθιερωμένο Block Street Party γύρω από τις εγκαταστάσεις της στο Νέο Κόσμο – διαγράφεται πληθωρικός, πολυπολιτισμικός, με διακεκριμένους Ελληνες και ξένους καλλιτέχνες της νεότερης (κυρίως) γενιάς να καλλιεργούν το διάλογο για όλα τα παραπάνω.

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με το νέο έργο του σε παγκόσμια πρεμιέρα.

Τα καλύτερα της Στέγης με μια ματιά

Θέατρο
  • Η Αποκάλυψη (3-6/10, 9-13/10&16-20/10). Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, στην πρώτη του συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, καταπιάνεται με τη σκηνική απόδοση της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Το εικαστικό του θέατρο αναμένεται να βρει ευρύ πεδίο δράσης, στο πιο δύσβατο και κρυπτικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Ζωντανή μουσική επί σκηνής και πρωταγωνιστές τους Αλεξία Καλτσίκη, Μαριάννα Δημητρίου, Θανάση Δόβρη, Μιλτιάδη Φιορέντζη κ.α.
  • Tom in Greece (12-15/12, 18-22/12 και 25-29/12). Μετά την επιτυχημένη συνεργασία του με την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού θεάτρου πάνω στο νέο έργο της Αλεξάνδρας Κ. «Επιστημονικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας», ο Σαράντος Γεώργιος Ζερβουλάκος καταπιάνεται με το σύγχρονο ξένο έργο. Το ψυχολογικό θρίλερ του Michel Marc Bouchard εκθέτει με κωμικοτραγικό τρόπο την δυσανεξία της ελληνικής επαρχίας στο διαφορετικό και δη στην ομοφυλοφιλία.
  • Granma – Trombones from Havana (19-21/12) – Ο συνιδρυτής των Rimini Protokoll, Στέφαν Κέγκι, ανασυνθέτει τον μύθο της κουβανέζικης επανάστασης, καλώντας επί σκηνής τέσσερις από τους απογόνους των των πρωτοπαλίκαρων του Κάστρο, που έμελλε να αλλάξουν το τοπίο της Κούβας τη δεκαετία του 1960.
  • ΄Ορνιθες (29-30/12) – Οσες φορές κι αν ξαναγυρίσει ο Νίκος Καραθάνος στον Αριστοφάνη, δεν φτάνει. Αυτή τη φορά, το κάνει με ανανεωμένο θίασο (Στεφανία Γουλιώτη, Αμαλία Μουτούση, Μάρθα Φριντζήλα) στον οποίο συμπεριλαμβάνει και βραζιλιάνους ηθοποιούς. Αμέσως μετά την επίσκεψη στη Στέγη, τα «πουλιά» θα πετάξουν για τη Χιλή και το μεγαλύτερο φεστιβάλ της Λατινικής Αμερικής.
  • Εξημέρωση (16-19/1 & 22-26/1). Ο συγγραφέας του «Γκιακ» Δημοσθένης Παπαμάρκου συνεργάζεται με τη σκηνοθέτη Γεωργία Μαυραγάνη και μαζί σκύβουν πάνω από το πένθος των προσφύγων με εργαλεία μύθους και κείμενα της αρχαίας γραμματείας.
  • Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα. (18-22/3, 25-29/3 & 1-5 Απριλίου) – Ο Ανέστης Αζάς ενώνει για πρώτη φορά τις δυνάμεις του με τη Λένα Κιτσοπούλου και σχολιάζουν τον τρόπο που η ελληνική ταυτότητα διατίθεται ως τουριστικό προϊόν στα μαγαζιά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου.

Η Λένα Κιτσοπούλου συνεργάζεται με τον Ανέστη Αζά στις «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα». Φωτό: Ελίνα Γιουνανλή

Χορός
  • Elephant & You should have seen me dancing waltz (8-10/11) Ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς της διεθνούς καλλιτεχνικής σκηνής, ο πολιτικοποιημένος εικαστικός, σκηνοθέτης και περφόρμερ Ραμπί Μρουέ εμφανίζεται στη σκηνή της Στέγης με δύο έργα, το ένα σε παγκόσμια πρεμιέρα: Το πρώτο ως αφιέρωμα στην ανθρώπινη φύση και το δεύτερο ως σχόλιο ανάμεσα στο ιδιωτικό και το δημόσιο.
  • Elenit (28/11 – 1/12 & 4-7/12) O Ευριπίδης Λασκαρίδης, μετά την σημαντική ευρωπαϊκή του πορεία, κάνει το ντεμπούτο του στη Στέγη, δημιουργώντας ένα ακόμα επεισόδιο από το τόσο προσωπικό και κωμικο-τραγικό σύμπαν παράδοξων πλασμάτων.
  • Congo (12-14/2). Ο πολιτικοποιημένος Κονγκολέζος χορογράφος Φωσταίν Λινυεκουλά ακολουθεί τους δρόμους της βίαιης αποικιοκρατίας στην πατρίδα του, μέσα από τις αφηγήσεις του συγγραφέα και κινηματογραφιστή Éric Vuiilard.
  • Enter Achilles (19-21/2 & 23-25/2) Η ψυχή των DV8 Λόιντ Νιούσον βλέπει το θρυλικό έργο του για την κουλτούρα των βρετανικών παμπ ν’ αναβιώνει από την διακεκριμένη ομάδα χορού Rambert και το Sadler’s Wells.
  • Stones and Bones (1-5/4) Η Λίντα Καπετανέα και ο Γιόζεφ Φρούτσεκ, η ομάδα των Rootless Root, επιστρέφουν στην Στέγη για να αναμετρηθούν με μια ύλη, τόσο παλιά και ανθεκτική όσο και ο πλανήτης: Το μάρμαρο.
  • Το νέο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου. (6-10/5, 13-17/5, 20-24/5, 27-31/5 )  Μετά το εγχώριο και διεθνή θρίαμβο του «Μεγάλου δαμαστή», ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξεκινάει από την Στέγη τη νέα του διεθνή παραγωγή, οι πρόβες της οποίες θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2020. Γι’ αυτή, ο διεθνής μας χορογράφος οργάνωσε οντισιόν απ’ όπου παρέλασαν 500 και πλέον χορευτές.
  • Παράσταση της ομάδας +65 (12-16/6) Πριν από επτά χρόνια, η Πατρίσια Απέργη δημιούργησε μια ερασιτεχνική ομάδα χορευτών μεγαλύτερους των 65 ετών. Τώρα, τους καλεί ν’ αφηγηθούν ιστορίες της πόλης με το σώμα τους.

Η Λίντα Καπετανέα και οι Rootless Root, παρουσιάζουν σε επίσημη πρώτη το νέο έργο τους. Φωτό: Ελίνα Γιουνανλή

Μουσική
  • Atlas (13/12) Τρεις ευρωπαϊκοί οργανισμοί (ΖΚΜ, Στέγη, ΙRCAM) συνεργάζονται σε τρεις διαφορετικές πόλεις (Αθήνα, Παρίσι και Καρλσρούη) για τη δημιουργία ενός αστικού οδοιπορικού ηχρογραφήσεων. Η αθηναϊκή συναυλία αποτελείται από τη σύνθεση του Δημήτρη Καμαρωτού «Μουσική είναι η πόλη».
  • Open day: Μουσικές οικολογίες (6/2) Η φετινή διοργάνωση είναι αφιερωμένη στην οικολογία και την οικοσοφία, την σχέση του ήχου και του περιβάλλοντος στα χρόνια της κλιματικής αλλαγής.
  • Songs of Rebelion (29/2) Κίτρινα Γιλέκα, κίνημα Pegida, μαθητική κινητοποίηση FridaysForFuture. Η Ευρώπη βρίσκεται σε αναταραχή. Η συνθέτρια Brigitta Muntendorf και ο σκηνοθέτης Michael Höppner δημιουργούν τη σύγχρονη μελωδία της εξέγερσης.
  • Τhe sea between my soul (13-15/3) Ένα ροκ μιούζικαλ με βαλσαμωμένα ζώα σε ρόλο των ερμηνευτών, ακροβατεί ανάμεσα στην εγκατάσταση, το θέατρο και τη μουσική, στοχαζόμενο πάνω στην πολυετή ιστορία θανάτων στη Μεσόγειο.
  • Αφιέρωμα στον Γιώργο Απέργη (26-29/3) H Στέγη και το Ωδείο Αθηνών συνεχίζουν την επιτυχημένη συνεργασία τους, τιμώντας τον κορυφαίο Έλληνα συνθέτη που γιορτάζει τα 75 του χρόνια.

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου εγκαινιάζει το θεατρικό πρόγραμμα της Στέγης με την «Αποκάλυψη». Φωτό: Ελίνα Γιουνανλή

Φεστιβάλ
  • Μια γέφυρα μουσικής πάνω από τη Συγγρού (5-7/2) Για πέμπτη χρονιά, η Στέγη συνδέεται με το Πάντειο Πανεπιστήμιο σε μια σειρά συναυλιών που φέτος προωθούν συνθέτες και έργα-σταθμούς της σύγχρονης μουσικής και νέους δημιουργούς.
  • Movement (21-23/2) Οι μετακινήσεις πληθυσμών στη Μεσόγειο, και όχι μόνο, από τον Μεσοπόλεμο έως τις μέρες μας (1920-2020), μέσα από μια σειρά διαλέξεων, συναυλιών, προβολών φιλμ.
  • Borderline (9-12/4) Συμπληρώνοντας ένα κύκλο 10 ετών ζωής, το ανήσυχο φεστιβάλ εξερευνά και φέτος τις νέες μουσικές τάσεις Ανατολής και Δύσης.
  • Onassis Youth Festival (24-26/4). Οι έφηβοι κάνουν θέατρο με τον τρόπο τους και ειδικά φέτος οι έφηβοι διαβάζουν την Ιστορία.
  • Big Bang Festival (16-17/5) Για έκτη χρονιά, τα παιδιά ζουν γύρω και μέσα στη Στέγη μια διασκεδαστική μουσική περιπέτεια.

Περισσότερα από Art & Culture
VIMA_WEB3b