MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
28
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
    70 χρόνια Μίμης Πλέσσας: Online streaming προβολές της συναυλίας αφιερωμένης στον σπουδαίο συνθέτη
    Από 05/02/2021 έως 07/02/2021
    O Θοδωρής Βουτσικάκης σε μια live stream συναυλία από τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ
    Από 31/01/2021 έως 31/01/2021
    The Underground Youth Orchestra με την Catherine Larsen Maguire στο Μέγαρο Μουσικής
    Από 27/10/2020 έως 28/03/2021
    Η Εποχή του Θερισμού: Η Νατάσσα Μποφίλιου σε μια live stream συναυλία από τη σκηνή του Vox
    Από 28/02/2021 έως 01/03/2021
    Η Συμφωνική Ορχήστρα Τσαϊκόφκσι σε τρεις επιπλέον προβολές από το Christmas Theater Online
    Από 29/01/2021 έως 31/01/2021
    Μάρθα Φριντζήλα και Κατερίνα Πολέμη σε μια συναυλία στην ψηφιακή σκηνή του Θεάτρου Πορεία
    Από 31/01/2021 έως 31/01/2021
    Μέγαρο: Οι Μουσικοί της Καμεράτας-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε live streaming, με έργα Haydn
    Από 30/01/2021 έως 30/01/2021
    Με 2 κιθάρες: Live stream συναυλία με τους Ορφέα Περίδη και Μανόλη Ανδρουλιδάκη
    Από 07/02/2021 έως 07/02/2021
    Ο Γιάννης Κότσιρας σε μια live stream συναυλία από τον Σταυρό του Νότου
    Από 07/02/2021 έως 07/02/2021
    Οι Nightstalker στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση
    Από 10/01/2021 έως 31/01/2021
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΧΩΡΟΥ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X Online
    πειραματικό

    Βordeline Festival: μουσική πρωτοπορία στη Στέγη

    Το Φεστιβάλ της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση υποδέχεται το κοινό, για 9η χρονιά και εξερευνά φέτος μουσικές πρωτοπορίες που ενώνουν Δύση και Ανατολή

    Raed Yassin
    Raed Yassin
    author-image Μαρία Μαρκουλή

    Η μουσική είναι μία, αλλά οι τάσεις της πολλές.  Το πειραματικό και το τυχαίο, το υπερβατικό, το γήινο, οι ηλεκτρονικοί και οι φυσικοί ήχοι, το σμύξιμο, η ανατροπή,  η Δύση και η Ανατολή- και αυτά, ανάμεσα σε άλλα, πλέκουν μια από τις πιο περιπετειώδεις μουσικές εμπειρίες της πόλης – το Bordeline Φεστιβάλ της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, που έφτασε ήδη στην 9η εκδοχή του και γίνεται – εντός και εκτός Στέγης – 3 με 7 Απριλίου.

    Τι θα δω / τι θα ακούσω;
    • Τους μουσικούς του ARTéfacts ensemble να ερμηνεύουν μια παρτιτούρα σύγχρονης μουσικής που δημιουργει ένας αλγόριθμος για τον καθένα από αυτούς, σε πραγματικό χρόνο  αφού επεξεργαστεί  δεδομένα από κάποιο θέμα της επικαιρότητας και την «ζωή» του τα social media. Αλγόριθμος… αυτός ο φίλος. (Για τη μουσική της παράστασης, η συνθέτρια Νικολέτα Χατζοπούλου συνεργάστηκε  με τον προγραμματιστή του αλγόριθμου Αλέξανδρο Δρυμωνίτη).
    • Τον Brian Eno*  Όχι ακριβώς και όχι αυτοπροσώπως αλλά ως εξής:  το σύνολο ΤΕΤΤΙΞ με αφετηρία το έργο του Giancarlo Scelsi  (30 χρόνια από τον θάνατό του) ανεβάζει μια ambient παράσταση, καλώντας τον θεατή μέσα σε αυτή και ακολουθώντας διαδρομές μουσικής και φωτός _ ώσπου να συναντήσει τον Brian Eno που το «ambient» στα λεξικά έχει τ’ όνομά του. Αλλά, υποθέτω, όπως και σε κάθε ταξίδι, η διαδρομή είναι πιο σημαντική από τον προορισμό.
    • Τη μουσική παντού αλλά και προς τα κάτω. Let the music go down. Όπου ο Ζήσης Σέγκλιας εξερευνά την τάση της  μουσικής να κατευθύνεται προς τα κάτω, από δραματουργική άποψη ― ό,τι κι αν μπορεί να σημαίνει αυτό: χαμηλή περιοχή ενός οργάνου, επιβράδυνση του παλμού, αλλαγή ηχοχρώματος και, φυσικά, διάθεσης.
    • Ραδιόφωνα – την  εγκατάσταση, ή για την ακρίβεια, το MURMUR«καταγράφοντας τα ραδιοκύματα των FM». Όπου η Maia Urstad από τη Νορβηγία κρεμάει φορητά ραδιόφωνα στον εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ αφήνει έναν ήπιο λευκό θόρυβο ν’  απλώνεται γύρω, με φανταστικές παρεμβολές σαν ένας φαντασιακός κόσμος από ήχους-φαντάσματα των ραδιοκυμάτων. Σαν μια ερημική έκταση γεμάτη ηχητικές ιστορίες που μένουν πίσω, ίχνη ενός κόσμου που σβήνει καθώς απομακρύνεσαι.
    • Το mixer. Δηλαδή ένα μείγμα συνθέσεων που παρουσιάζονται σε συγχρονία. Το mixer ενεργοποιεί τον χώρο. Στο mixer όλα μπορεί να συμβούν, να πειραχτούν, να ανατραπούν, να δοκιμαστούν…καθώς ο Chistof Migone συνεργάζεται με περφόρμερς.

    Rouba3i

    • Το Halldorophone, το οποίο το γνωρίζεις αν ανήκεις στους φαν των ήχων του Sun O))) από το Σιάτλ,  (υπενθύμιση: το άλμπουμ τους σε παραγωγή Steve Albini έχει προγραμματιστεί για κυκλοφορία  μέσα στη χρονιά) Το Halldorophone  θα το παρουσιάσει ο Ισλανδός Halldor Ulfarsson που το εμπνεύστηκε επιχειρόντας να σχεδιάσει ένα όργανο με πρότυπο το βιολονστέλο και ηχητική αναφορά στα αναλογικά  συνθεσάϊζερ.
    • Την σύμπραξη των δυο Φεστιβάλ, της Ελλάδας και Λιβάνου. Bordeline και Irtijal συμπράττουν.  Και επι σκηνής:  Οι Acte Vide (Κενή Πράξη) το δίδυμο ηλεκτροακουστικής μουσικής του Γιάννη Κοτσώνη και της Δανάης Στεφάνου και ο Raed Yassin από τη Βηρυτό που είναι και ένας από τους ιδρυτές του Irtijal φεστιβάλ σύγχρονης πειραματικής μουσικής της Βηρυτού.
    • Αλλά και βινύλια. Με κοπίδια. Εκεί που ο Γερμανός τέκνο παραγωγός Thomas Brinkmann με ένα κοπίδι θα χαράζει ζωντανά επί σκηνής λούπες και beats πάνω σε βινύλια.
    • Τους Rouba3i, που Rubai σημαίνει κουαρτέτο, αλλά λειτουργεί σαν τρίο κατά βάση plus one (οπότε τέσσερις): Τρομπέτα, κιθάρα, σαξόφωνο συν ο ντράμερ Tony Buck.

    Sam Kidel

    • Hχους εκκλησιαστικού οργάνου και ambient electronica – To “SPIRE”  με τους The Eternal Chord, Charles Matthews, Claire M. Singer, Sohrab (στη Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία). Ένα πρότζεκτ για το εκκλησιαστικό όργανο και την σύγχρονη μουσική.
    • Ψηφιακούς ήχους και visuals, αραβική παράδοση και πειραματισμοί, συνθεσάιζερ και αυτοσχεδιασμοί,  ποπ κουλτούρα και μυστικισμός. Oι Corniza, Live Av ft. All Matters, Two Or The Dragon, Jerome Noetinger, Robert Piotrowicz, Anna Zazadny, Aisha Devi, Live Av ft. Emile Barret.
    • Τον  Αυστριακό Stefann Fraunberger στο σαντούρι και τα ηλεκτρονικά.
    • Τον Sam Kidel – στον δίσκο του οποίου (το Disruptive Muzak) ακούμε αντιδράσεις υπαλλήλων τηλεφωνικών κέντρων όταν απαντούν σε κλήσεις –όπου υπάρχει μόνο ambient μουσική. Ο Βρετανός Sam Kidel live.
    • Αραβικές, μικροτονικές μελωδίες, τζαζ παιξίματα, ηλεκτρο-ακουστικοί ήχοι και η φωνή της Nadah El Shazly από το Κάιρο.
    • Το κλασικό μαγνητόφωνο Revox B77.  Στο εργαστήριο από τον Jerome Noetinger που για περισσότερα από 20 χρόνια το χρησιμοποιεί ως βασικό του μουσικό όργανο. Και θα παρουσιάσει διάφορες τεχνικές και προσεγγίσεις για την χρήση της μαγνητοταινίας στην ζωντανή μουσική.

    Αυτά και αλλα πολλά το πλήρες πρόγραμμα και αναλυτικές πληροφορίες εδώ: 

    Περισσότερα από Art & Culture
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast