MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
21
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
11ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aftersun
Allonsanfan
Animal
Back to Black
Belki Sibe
Blessing in disguise
Boy Kills World
Buena vista social club
Chungking Express
Club Zero
Detective Conan: Το μαύρο υποβρύχιο (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Fargo
Gaza
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Minore
Poor Things
Priscilla
Queer Movie Nights 2024
Searching for Rodakis
Stop making sense
Take a Trip
The Big Father
Tranzit
Z
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αρθουρ ο βασιλιάς
Βασιλιάδες του κόσμου
Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα (μεταγλωττισμένη)
Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα (με υπότιτλους)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Επιστροφή στην εποχή των δεινοσαύρων (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η άκρη του νήματος
Η αρπαγή
Η πόλη της ασφάλτου
Η τελευταία παμπ
Κλείδωσες; Οι άγνωστοι
Λώξη
Μην ανοίγεις την πόρτα
Νοσταλγία
Ο Κασκαντέρ
Ο Χάρι Πότερ και ο Αιχμάλωτος του Αζκαμπάν
Ο Χάρι Πότερ και το Κύπελλο της Φωτιάς
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μεγάλος ύπνος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πεσμένα φύλλα
Πολύδροσο
Πριν το ξημέρωμα
Προετοιμασίες για να είμαστε μαζί, άγνωστο για πόσο
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Στην παγίδα του νόμου
Στο γραφείο καθηγητών
Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το βασίλειο του πλανήτη των πιθήκων
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι που σκοτώνει
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
ΔΡΑΜΑ

Μαρία Μαγδαληνή

Η αληθινή ιστορία της Μαρίας Μαγδαληνής με τη Ρούνι Μάρα στο ρόλο, τον Χοακίν Φίνιξ ως Χριστό και την Αριάν Λαμπέντ ως… «κακιά» αδελφή της ηρωίδας.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 120'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Μαρία είναι μια νεαρή γυναίκα που αναζητά ένα νέο τρόπο ζωής και, αψηφώντας τις ιεραρχίες και τις αξίες της παραδοσιακής της οικογένειας, γίνεται μέλος ενός κοινωνικού κινήματος με επικεφαλής τον Ιησού το Ναζωραίο. Σύντομα, η Μαρία βρίσκει τη θέση της μέσα στο κίνημα και το πνευματικό της ταξίδι την τοποθετεί στην καρδιά μιας ιστορίας που θα τη φέρει αντιμέτωπη με το πεπρωμένο του Ιησού και τη δική της θέση σ’ αυτό.

Η ιστορική αποκατάσταση του ονόματος της Μαρίας Μαγδαληνής δυστυχώς δεν συμπίπτει και με μια σημαντική ταινία αφού ο σκηνοθέτης προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες Ιστορίας-μυθοπλασίας και να μην θίξει το θρησκευτικό αίσθημα των χριστιανών. Έτσι χάνεται η μεγάλη ευκαιρία να αποτυπωθεί μια δεύτερη ρεαλιστική απεικόνιση της ζωής του Χριστού μετά από τη σπλάτερ εκδοχή του Μελ Γκίμπσον.

Ενώ όμως ο αυστραλός σταρ έδωσε τη διάσταση μιας υπερβίαιης εποχής με ισχυρό ατού την αυθεντική γλώσσα της εποχής (αραμαϊκά) ο Ντέιβις επιλέγει την λυρική απεικόνιση της «μεγαλύτερης ιστορίας του κόσμου» με αφελείς συμβολισμούς (πολλές σκηνές διαλογισμού και «χασίματος» του Ιησού είναι στα όρια του κωμικού και μας κάνει να φανταστούμε το όργια θα έφτιαχναν με αυτές οι Μόντι Πάιθονς αν ήταν ακόμη ενεργοί) και δίχως καμιά έμπνευση. Πάλι καλά που έχει μια ηθοποιό, τη Ρούνι Μάρα που ακόμη και φυσιογνωμικά έχει μια ιερότητα στο πρόσωπο, η οποία βγάζει πολλές φορές τα κάστανα από τη φωτιά και σώζει το φιλμ από την καταστροφή.

Δεν ισχύει το ίδιο για τον Φίνιξ που είναι εντελώς απροστάτευτος από το σκηνοθέτη στην τόσο κρίσιμη αποστολή του. Εν κατακλείδι, το έργο αξίζει κυρίως για το πρώτο ημίωρο όπου η διακριτική σκηνοθεσία δίνει πειστικά την εσωτερική αγωνία της Μαρίας (το όνομα της οποίας στιγματίστηκε από τον Πάπα Γρηγόριο πριν από 15 αιώνες και μόνο πρόπερσι η Καθολική Εκκλησία αποκατέστησε την αλήθεια βάζοντας την Μαγδαληνή σε ισότιμη θέση με τους άλλους Αποστόλους) και την υπογράμμιση της σωστής αντίληψης της για τη διδασκαλία του Χριστού σε αντίθεση με τους άντρες μαθητές του που δεν είχαν καταλάβει το νόημα του λόγου Του.

Χάνει όμως σχεδόν σε όλα τα άλλα με κυριότερο σφάλμα η φεμινιστική ανάδειξη του χαρακτήρα της Μαρίας. Μια επιλογή παντελώς άστοχη και ανιστόρητη.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

[iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/x18fgYITXwc” frameborder=”0″ allow=”autoplay; encrypted-media” allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μαρία Μαγδαληνή (Mary Magdalene)
Σκηνοθεσία: Γκαρθ Ντέιβις
Σενάριο: Ελεν Εντμουντσον, Φιλίπα Γκόσλετ


Διάρκεια: 120'
Χώρα: ΗΠΑ, Αυστραλία, Αγγλία
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA