MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
20
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα ΜΑΓΙΑ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    After 2 – Μετά τη σύγκρουση
    Antebellum-Η εκλεκτή
    Babadook: Οι σελίδες του τρόμου
    Greenland: Το τελευταίο καταφύγιο
    Joker
    Ma
    Pari
    Saturday Fiction
    Scoody Doo! (μεταγλωττισμένη)
    Sonic Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
    Tenet
    Vivarium
    Έκλειψη
    Έκρηξη θυμού
    Αντρέι Ταρκόφσκι: Σινεμά σαν προσευχή
    Γάτα στον τοίχο
    Γέτι: Ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
    Γιάκαρι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
    Γιοσέπ
    Ενα ντιβάνι στην Τυνησία
    Εξαφανισμένος
    Η Δίκη
    Η έβδομη σφραγίδα
    Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
    Η δίκη των 7 του Σικάγου
    Η εποχή των βροχών
    Η μάχη της επικράτησης
    Η μουσική της ζούγκλας (μεταγλωττισμένη)
    Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς
    Η οικογένεια Άνταμς (μεταγλωττισμένη)
    Η τέχνη της ενηλικίωσης
    Θεατρικη παράσταση
    Ιμέλντα Μάρκος: Βασίλισσα χωρίς θρόνο
    Μάμα Ρόμα
    Μία κρυφή ζωή
    Με κομμένη την ανάσα
    Μια νύχτα μαγική
    Μικρές κυρίες
    Μουλάν (μεταγλωττισμένη)
    Μουλάν (με υπότιτλους)
    Μπάφαλο ’66
    Νέοι είστε και φαίνεσθε
    Να ζει κανείς ή να μη ζει;
    Νεκρωταφίο ζώων
    Ο Δράκος του κακού ενάντια στον Άγιο πολεμιστή
    Ο Κόσμος του Απού
    Ο Παράδεισος έπεσε στη Γη
    Ο ανίκητος
    Ο αστυνόμος
    Ο αόρατος άνθρωπος
    Ο βασιλιάς Γάιδαρος (μεταγλωττισμένη)
    Ο βρόχος
    Οι άγνωστοι Αθηναίοι
    Οι ευχούληδες: Παγκόσμια περιοδεία (μεταγλωττισμένη)
    Ο πειρατής Μαυροδόντης και το μαγικό διαμάντι (μεταγλωττισμένη)
    Ο προδότης
    Ο φάρος
    Παράσιτα
    Πες το δυνατά
    Ποτέ δεν είναι αργά κύριε καθηγητά
    Πόλεμος στο σπίτι
    Ραντεβού στο Belle Epoque
    Σε ακολουθεί
    Σιγή ιχθύος
    Τα σκυλιά δεν φοράνε παντελόνια
    Τα χελιδόνια της Καμπούλ
    Τηλεφωνήσατε Ασφάλεια Αμέσου Δράσεως
    Το βαμμένο πουλί
    Το γεράκι του φυστικοβούτυρου
    Το εγχειρίδιο του κακού
    Το εξπρές των ζωντανών νεκρών
    Το κλαμπ των χωρισμένων
    Το μίσος
    Το πάρκο των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Το τραγούδι του δρόμου
    Τρομακτικές ιστορίες στο σκοτάδι
    Φρενίτις
    Φύγαμε (μεταγλωττισμένη)
    Κοινωνική

    Παράσιτα

    Το χάσμα των τάξεων στο μικροσκόπιο του Μπονγκ Τζουν Χο, ο οποίος έγινε ο πρώτος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στην ιστορία του φεστιβάλ των Κανών.

    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Υπόθεση

    Το μέλλον της οικογένεια των Κιμ προβλέπεται αβέβαιο όταν κινδυνεύουν να χάσουν την μοναδική πηγή εισοδήματος που έχουν, την κατασκευή χάρτινων συσκευασιών για πίτσες. Ο γιος της οικογενείας κουβαλώντας τις προσδοκίες όλης της οικογένειας, πηγαίνει για συνέντευξη στο σπίτι των ευκατάστατων Παρκ με στόχο να προσληφθεί ως καθηγητής ιδιαιτέρων αγγλικών στην έφηβη κόρη της οικογένειας. Μετά την πρώτη αυτή συνάντηση, ξεκινάει ένας χείμαρρος περίεργων συμβάντων που φέρνουν τις δύο οικογένειες πολύ κοντά.

    Η λάμψη ενός σημαντικού Χρυσού Φοίνικα

    Χωρίς να κατηγοριοποιείται εύκολα – κανένα από τα υπάρχοντα είδη ταινιών δεν μπορούν να χωρέσουν σε μία μόνο ετικέτα τον αφηγηματικό πλουραλισμό του Μπονγκ Τζουν Χο που πηγαινοέρχεται με άνεση από το πολιτικό θρίλερ στη μαύρη φαντασία κι από το γκροτέσκο στο κοινωνικό δράμα- το φιλμ «Παράσιτα» πήγε στις Κάνες ως ένα μικρό αουτσάιντερ και στο τέλος κατάφερε να κλέψει τη δόξα από σκηνοθέτες σταρ όπως ο Αλμοδόβαρ, ο Λόουτς, ο Μάλικ και ο Ταραντίνο, αφήνοντας τους με άδεια (σχεδόν) χέρια. Κι όμως το παρελθόν του Χο παρότι αρκετά δυναμικό (αναζητήστε οπωσδήποτε το «Μνήμες εγκλήματος» του 2003 αλλά και το πιο γνωστό «Snowpiercer») δεν προμήνυε ότι θα έρθει η στιγμή που το πολιτικό σχόλιο του για την σύγχρονη πραγματικότητα (με το χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων να γίνεται όλο και μεγαλύτερο) θα παρουσιαζόταν με τέτοια καλλιτεχνική επάρκεια και δεινότητα.

    Το σενάριο του Χο, που το εμπνεύστηκε κατά την διάρκεια της συγγραφής ενός θεατρικού έργου, αφηγείται την «εισβολή» μιας φτωχής οικογένειας στο πολυτελέστατο σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας. Το αιχμηρό πολιτικό σχόλιο δεν «καπελώνει» την κινηματογραφική γοητεία ενός φιλμ που έχει σπάνιες καλλιτεχνικές αρετές και γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό όσο προχωρά η πλοκή. Η μία ανατροπή φέρνει την άλλη, το χτίσιμο των χαρακτήρων γίνεται με στέρεα υλικά (απομακρύνοντας την υποψία της καρικατούρας που ίσχυε αρχικά), το χιούμορ διαθέτει υπόγεια ειρωνεία ανακατεμένη με μια σοφία ζωής τρομακτικής απλότητας, η σύγκρουση των δύο κόσμων γίνεται με απρόσμενη φαντασία και σασπένς.

    Κυρίως όμως τα «Παράσιτα» εντυπωσιάζουν με τον βαθύ και ειλικρινή πολιτικό σχολιασμό τους. Δεν είναι ανάγκη οι πλούσιοι να είναι κακοί και οι φτωχοί καλοί. Ο Χο μπερδεύει διαρκώς τους ρόλους θύτη και θύματος μεταξύ των μελών και των δύο οικογενειών. Ανακατεύει με επιδέξιους συμβολισμούς τα στερεότυπα και τις κοινωνικές ετικέτες, για να φέρει τούμπα την ιστορία. Ξέρει όμως καλά ότι σε ετούτη την διπλή οικογενειακή ιλαροτραγωδία η ουσιαστική αλήθεια στην ταξική πάλη κρύβεται στις λεπτομέρειες. Στην ομολογία του μπαμπά Παρκ ότι η μυρωδιά του σοφέρ του τον ενοχλεί, στην κουτοπονηριά των νεαρών Κιμ να αποσπάσουν όσα περισσότερα λεφτά μπορούν από τους «αφελείς» εργοδότες τους, στην πικρή διαπίστωση του μπαμπά Κιμ ότι «το χρήμα είναι σίδερο που σιδερώνει όλες τις τσακίσεις». Όχι μόνο στα ρούχα αλλά και στην πραγματική ζωή.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Parasite
    Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο
    Σενάριο: Μπονγκ Τζουν Χο

    Παίζουν: Σονγκ Κανγκ Χο, Λι Σαν Κουν, Τσο Γέο

    Διάρκεια: 131'
    Χώρα: Νότιος Κορέα
    Έτος: 2019

    Rating: 4.5
    Διανομή: Seven
    ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ
    • Αθήνα
    Εξάρχεια
    ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ
    Από 15/10/2020 εώς 21/10/2020
    Δευ 21:00
    Περισσότερα από CINEMA
    Cheese Tea: Κάναμε crash test στο πιο αναπάντεχο γευστικό trend της σεζόν που ανακαλύψαμε στα Coffee Island!
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast