MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Κοινωνική

Παράσιτα

Το χάσμα των τάξεων στο μικροσκόπιο του Μπονγκ Τζουν Χο, ο οποίος έγινε ο πρώτος νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα στην ιστορία του φεστιβάλ των Κανών.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 131'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Το μέλλον της οικογένεια των Κιμ προβλέπεται αβέβαιο όταν κινδυνεύουν να χάσουν την μοναδική πηγή εισοδήματος που έχουν, την κατασκευή χάρτινων συσκευασιών για πίτσες. Ο γιος της οικογενείας κουβαλώντας τις προσδοκίες όλης της οικογένειας, πηγαίνει για συνέντευξη στο σπίτι των ευκατάστατων Παρκ με στόχο να προσληφθεί ως καθηγητής ιδιαιτέρων αγγλικών στην έφηβη κόρη της οικογένειας. Μετά την πρώτη αυτή συνάντηση, ξεκινάει ένας χείμαρρος περίεργων συμβάντων που φέρνουν τις δύο οικογένειες πολύ κοντά.

Η λάμψη ενός σημαντικού Χρυσού Φοίνικα

Χωρίς να κατηγοριοποιείται εύκολα – κανένα από τα υπάρχοντα είδη ταινιών δεν μπορούν να χωρέσουν σε μία μόνο ετικέτα τον αφηγηματικό πλουραλισμό του Μπονγκ Τζουν Χο που πηγαινοέρχεται με άνεση από το πολιτικό θρίλερ στη μαύρη φαντασία κι από το γκροτέσκο στο κοινωνικό δράμα- το φιλμ «Παράσιτα» πήγε στις Κάνες ως ένα μικρό αουτσάιντερ και στο τέλος κατάφερε να κλέψει τη δόξα από σκηνοθέτες σταρ όπως ο Αλμοδόβαρ, ο Λόουτς, ο Μάλικ και ο Ταραντίνο, αφήνοντας τους με άδεια (σχεδόν) χέρια. Κι όμως το παρελθόν του Χο παρότι αρκετά δυναμικό (αναζητήστε οπωσδήποτε το «Μνήμες εγκλήματος» του 2003 αλλά και το πιο γνωστό «Snowpiercer») δεν προμήνυε ότι θα έρθει η στιγμή που το πολιτικό σχόλιο του για την σύγχρονη πραγματικότητα (με το χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων να γίνεται όλο και μεγαλύτερο) θα παρουσιαζόταν με τέτοια καλλιτεχνική επάρκεια και δεινότητα.

Το σενάριο του Χο, που το εμπνεύστηκε κατά την διάρκεια της συγγραφής ενός θεατρικού έργου, αφηγείται την «εισβολή» μιας φτωχής οικογένειας στο πολυτελέστατο σπίτι μιας πλούσιας οικογένειας. Το αιχμηρό πολιτικό σχόλιο δεν «καπελώνει» την κινηματογραφική γοητεία ενός φιλμ που έχει σπάνιες καλλιτεχνικές αρετές και γίνεται όλο και πιο συναρπαστικό όσο προχωρά η πλοκή. Η μία ανατροπή φέρνει την άλλη, το χτίσιμο των χαρακτήρων γίνεται με στέρεα υλικά (απομακρύνοντας την υποψία της καρικατούρας που ίσχυε αρχικά), το χιούμορ διαθέτει υπόγεια ειρωνεία ανακατεμένη με μια σοφία ζωής τρομακτικής απλότητας, η σύγκρουση των δύο κόσμων γίνεται με απρόσμενη φαντασία και σασπένς.

Κυρίως όμως τα «Παράσιτα» εντυπωσιάζουν με τον βαθύ και ειλικρινή πολιτικό σχολιασμό τους. Δεν είναι ανάγκη οι πλούσιοι να είναι κακοί και οι φτωχοί καλοί. Ο Χο μπερδεύει διαρκώς τους ρόλους θύτη και θύματος μεταξύ των μελών και των δύο οικογενειών. Ανακατεύει με επιδέξιους συμβολισμούς τα στερεότυπα και τις κοινωνικές ετικέτες, για να φέρει τούμπα την ιστορία. Ξέρει όμως καλά ότι σε ετούτη την διπλή οικογενειακή ιλαροτραγωδία η ουσιαστική αλήθεια στην ταξική πάλη κρύβεται στις λεπτομέρειες. Στην ομολογία του μπαμπά Παρκ ότι η μυρωδιά του σοφέρ του τον ενοχλεί, στην κουτοπονηριά των νεαρών Κιμ να αποσπάσουν όσα περισσότερα λεφτά μπορούν από τους «αφελείς» εργοδότες τους, στην πικρή διαπίστωση του μπαμπά Κιμ ότι «το χρήμα είναι σίδερο που σιδερώνει όλες τις τσακίσεις». Όχι μόνο στα ρούχα αλλά και στην πραγματική ζωή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Parasite
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο
Σενάριο: Μπονγκ Τζουν Χο

Παίζουν: Σονγκ Κανγκ Χο, Λι Σαν Κουν, Τσο Γέο

Διάρκεια: 131'
Χώρα: Νότιος Κορέα
Έτος: 2019

Rating: 4.5
Διανομή: Seven
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b