MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Το Τέταρτο Κουδούνι: «Τα Νέα»: Έπεσαν έξω και (οι παραστάσεις του Εθνικού) πάνε Επίδαυρο…

Μ’ επιφυλάξεις πήγα στην «Πειραιώς» ν’ ακούσω την επίσημη ανακοίνωση του προγράμματος των Φεστιβάλ Αθηνών κι Επιδαύρου 2016 απ’ τον καινούργιο καλλιτεχνικό διευθυντή Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.

author-image Γιώργος Δ.Κ. Σαρηγιάννης

Το πρόγραμμα του Ηρωδείου -που ’χε, εκ των πραγμάτων, διαρρεύσει μέσω Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου το οποίο, ως όφειλε κι όπως πράττει κάθε χρόνο, έπρεπε να δώσει προηγουμένως την έγκριση για τη χρήση Ηρωδείου κι Επιδαύρου, έγκριση που πάντα δημοσιοποιεί- μου ’χε αφήσει μια αίσθηση μούχλας. Ήλπιζα πως αυτή την εντύπωση θα τη διασκέδαζε το πρόγραμμα της «Πειραιώς». Δεν τη διασκέδασε απλώς, μου την ανέτρεψε.

Ούτε λέξη δεν παίρνω πίσω για το πρόγραμμα του Ηρωδείου, που δεν παύει να μου θυμίζει αρχές δεκαετίας του ’70, η «Πειραιώς», όμως -μαζί με τους λοιπούς χώρους που θα χρησιμοποιηθούν-, έχει ένα πρόγραμμα, πληθωρικό και φορτωμένο μεν -ποιοι θα πάνε σ’ ΟΛΑ αυτά;- καλά ισορροπημένο δε, με μερικές πολύ ενδιαφέρουσες αιχμές και… στη γραμμή Γιώργου Λούκου. Συνειρμικά θυμήθηκα, τότε που αντικατέστησαν, μέσα στη γενική κατακραυγή δημοσιογραφικού και καλλιτεχνικού κόσμου, τον Μισέλ Δημόπουλο στην καλλιτεχνική διεύθυνση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την Δέσποινα Μουζάκη κι εκείνη, πολύ έξυπνα ποιούσα, συνέχισε -μ’ επιτυχία- το Φεστιβάλ στο δρόμο του Δημόπουλου, με μικρές αλλαγές.

Επιπλέον, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έκανε μια συνέντευξη Τύπου που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις -πώς έγινε με τη συνέντευξη Φαμπρ; Ακριβώς το αντίθετο… Πολύ καλή οργάνωση, μετάδοση ζωντανή μέσω facebook έως και μετάφραση στη νοηματική, πολύς κόσμος, πολλοί καλλιτέχνες, μετρημένα και συμφιλιωτικά τα λόγια τού, έτσι κι αλλιώς, συμπαθητικού σ’ όλους διευθυντή -καλά, ο υπουργός Πολιτισμού κι οι δήμαρχοι Αθήνας κι Επιδαύρου είπαν αυτά που λένε πάντα οι υπουργοί κι οι δήμαρχοι…-, αμεσότητα, σχέδια ενδιαφέροντα (που δεν ξέρω βέβαια αν θα βρεθούν τα χρήματα για να υλοποιηθούν ή μείνουν μόνο στα λόγια), έως και τον πρόεδρο του Ελληνικού Φεστιβάλ που μίλησε για «νέο Φεστιβάλ» έβαλε ο Θεοδωρόπουλος στη θέση του τονίζοντας πως πρόκειται απλώς για «σκυταλοδρομία»…

Στα συν, ακόμα, κι η επιλογή απ’ τον καινούργιο διευθυντή των συνεργατών του -απ’ τους συμβούλους του, Δήμητρα Κονδυλάκη (για το σύγχρονο ελληνικό θέατρο), Στεριανή Τσιντζιλώνη (για το χορό), Τζωρζίνα Κακουδάκη (για τα εκπαιδευτικά προγράμματα) και Ματίας φον Χαρτς (καλλιτεχνικό διευθυντή του Θερινού Φεστιβάλ του Βερολίνου «Foreign Affairs», για τις διεθνείς παραγωγές) -επιτέλους έχουμε, για πρώτη φορά, έναν φον στο Φεστιβάλ!- μέχρι την έμπειρη γραμματέα του που ΞΕΡΕΙ Ορσία Σοφρά.

Βέβαια, τα πράγματα με τα οικονομικά καθόλου καλά δεν είναι και στις κυβερνητικές υποσχέσεις προς τον νέο διευθυντή περί εξόφλησης των παλαιών χρεών του Φεστιβάλ στους καλλιτέχνες κι έγκαιρης εξόφλησης αυτών που θα συμμετάσχουν φέτος καμιά εμπιστοσύνη δεν έχω και πολύ φοβάμαι πως δε θα τηρηθούν… Αλλά ας μη γίνω πάλι μάντης κακών. (Πάντως ο κ. πρόεδρος του Δ.Σ. του Ελληνικού Φεστιβάλ, όταν μιλάει -γι άλλη μια φορά, προς εντυπωσιασμόν υποθέτω, με στόχο, πάντα, τον «κακούργο» Γιώργο Λούκο…- περί «ταμειακού ελλείμματος» που βρήκαν, θα πρέπει να διευκρινίζει πως δεν οφείλεται σε προϋπολογισμό -τον περσινό- που ’πεσε έξω αλλά στο υπουργείο Πολιτισμού που ΔΕΝ έδωσε όλα τα χρήματα της επιχορήγησης. Για να μην μιλήσω για την Περιφέρεια και τις περσινές υποσχέσεις της (άριστα έπραξε η περιφερειάρχης κ. Δούρου και φέτος δεν παρέστη και δεν ανανέωσε τις αεριτζίδικες αυτές υποσχέσεις…).

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
Το ελληνικό περίπτερο της Μπιενάλε της Γάζας στον «Λόφο» της Κυψέλης
Αφιέρωμα
Στον αστερισμό του Ρόμπερτ Ρέντφορντ με 15 ταινίες
Art & Culture
15 χρόνια Στέγη, 50 χρόνια Ίδρυμα Ωνάση: Τι φέρνει ο δημιουργικός τους χειμώνας
Art & Culture
Σταθμός: Ο χειμερινός προγραμματισμός 2025-2026 για το θέατρο του Μεταξουργείου
Art & Culture
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Γιορτάζει πανηγυρικά τα 130 του χρόνια και τη σεζόν 2025-2026
Αφιέρωμα
Plissken 2025: 8 acts που ανυπομονούμε να δούμε στο πιο εκρηκτικό διήμερο
Art & Culture
Juergen Teller: Ποιος είναι ο avant garde φωτογράφος που εγκαινιάζει το Onassis Ready
Art & Culture
Ταξίδι στις αναμνήσεις των υφάντρων Σύρου με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Art & Culture
Όταν το παρελθόν συνάντησε το μέλλον της μουσικής στην Καλαμάτα
Art & Culture
Η ομορφιά της Μεσογείου και τα άγνωστα μπλε: Μια έκθεση στην Ύδρα που δεν πρέπει να χάσεις
Art & Culture
Το αντίδοτο στα “September Blues”
Art & Culture
Ο Φώτης Σιώτας “ενορχηστρώνει” το δράμα της Ηλέκτρας