MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Δράσης

Dheepan: Ο Άνθρωπος Χωρίς Πατρίδα

Ο θριαμβευτής του φετινού φεστιβάλ Κανών Jacques Audiard, που κατάφερε να νικήσει ακόμη και τον «Γιο του Σαούλ».

author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Τρεις άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι – ένας άντρας, μια νεαρή γυναίκα και ένα 10χρονο κορίτσι- υποδύονται την οικογένεια προκειμένου να αποδράσουν από τον εμφύλιο πόλεμο που μαστίζει τη Σρι Λάνκα. Αρχικά θα τα καταφέρουν, για να οδηγηθούν σε ένα κακόφημο προάστιο στο Παρίσι, όπου εκεί θα πρέπει να δημιουργήσουν από το μηδέν τη νέα ζωή τους.

maxresdefault 1

Μπορεί να ήταν το αουτσάιντερ που κέρδισε τον πολυπόθητο Χρυσό Φοίνικα μέσα από τα χέρια του ακλόνητου φαβορί αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ο «Dheepan» (πρόκειται για το όνομα του πρωταγωνιστή, έναν πρώην στρατιώτης των Τίγρεων του Ταμίλ που υποδύεται θαυμάσια ο συγγραφέας και ακτιβιστής Antonythasan Jesuthasan) δεν είναι μια άξια ταινία.

Πρόκειται για μια αφοπλιστική ιστορία επιβίωσης και συνάμα η πιο ρεαλιστική ματιά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο ζήτημα της μετανάστευσης.

Με διαλόγους δοσμένους σχεδόν αποκλειστικά σε ταμίλ (μία από τις 22 γλώσσες της Ινδίας ), η έβδομη ταινία του Ζακ Οντιάρ («Προφήτης», «Κοίτα τους άντρες όταν πέφτουν», «Σώμα με Σώμα») είναι μια αφοπλιστική ιστορία επιβίωσης και συνάμα η πιο ρεαλιστική ματιά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο ζήτημα της μετανάστευσης.

Αποφεύγοντας κάθε μελοδραματικό σκόπελο και δίνοντας στους ήρωες του το δικαίωμα στο όνειρο της «παραδεισένιας δύσης», ο σκηνοθέτης, πετυχαίνει να καυτηριάσει – αν όχι αποδομήσει – όλα τα στερεότυπα που συνοδεύουν το θέμα της κινηματογραφικής προσφυγιάς. Με ακρίβεια στα πλάνα του, αφηγηματική οικονομία και την κάμερα καρφωμένη στο έκπληκτο βλέμμα των «ξένων» που δεν μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα – σε μια από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές όπου φαίνεται η πολιτισμική διαφορά, ο Dheepan εξομολογείται με αφοπλιστική τρυφερότητα στη «σύζυγό» του ότι δεν μπορεί να «πιάσει» το χιούμορ των Γάλλων παρότι καταλαβαίνει καλά τα λόγια τους- ο Audiard δίνει τη δέουσα πολιτική διάσταση στο έργο του με αποκορύφωμα το συγκλονιστικό φινάλε.

Εκεί που τα φαντάσματα από το αιματοβαμμένο, άγριο παρελθόν του ήρωα τον καλούν (κάπως υπερβολικά για τον μέχρι τότε μεθοδικό Dheepan) σε ένα πρωτοφανές ξέσπασμα βίας. Ανθρωποκεντρικό, λιτό, αβίαστο, συγκινητικό και με σπάνια νατουραλιστική δραματουργία, το φιλμ σε βάζει στην καρδιά του μεταναστευτικού προβλήματος θέτοντας κρίσιμα ερωτήματα κι αφήνοντας όλη τη δύναμη του να αναδυθεί μέσα από τις εξαίρετες ερμηνείες και των τριών ερασιτεχνών ηθοποιών.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Περισσότερα από CINEMA