MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της ΚΝΕ
9 1/2 Εβδομάδες
28 χρόνια μετά
2046
BTS 2016 Live The Most Beautiful Moment in Life On Stage: Epilogue Remastered
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Digger
Dodo
F1: Η ταινία
Gymkata
Interstellar
Invisible World
Jaari 2: Song of Chyabrung
Jurassic World: Αναγέννηση
Super Story Market
Take a Trip
Takis.
The Last Waltz
Trainspotting
Weapons
You Cried Bitterly in Your Sleep
Άλογα
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Έχω κάτι να πω
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Αγία Έμυ
Αληθινή Ζωή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Ενα μεγάλο όμορφο τολμηρό ταξίδι
Ερωτας στη Βαρκελώνη
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ζιλ και Τζιμ
Η Λεωφόρος της Δύσης
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η έβδομη σφραγίδα
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η γεύση του κερασιού
Η επίθεση του γιγάντιου μουσακά
Η ετυμηγορία
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η μακριά πορεία
Η νύχτα με τις μάσκες
Η πισίνα
Ηρακλής: Πέρα από το μύθο (μεταγλωττισμένο)
Θέλμα και Λουίζ
Θεώρημα
Ιστορίες φθινοπώρου
Καζαμπλάνκα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μαύρη φάλαινα
Μια αγάπη ολότελα δική μας
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικρού μήκους ταινίες
Μολυβένιος στρατιώτης
Ντάνιελ ’16
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο γελωτοποιός 2
Οδός Μαλχόλαντ
Οικουμενική γλώσσα
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεσολαβητής
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Πεσμένα φύλλα
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πριν το Ηλιοβασίλεμα
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σελήνη, 66 ερωτήσεις
Σεπτέμβρης
Σκιές στο σκοτάδι
Στην παγίδα του νόμου
Στρέλλα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συνήθεις ύποπτοι
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα σαγόνια του καρχαρία
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το μίσος
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το παιδί-αστραπή και ο τιγρούλης (μεταγλωττισμένη)
Το τραγούδι της αγάπης
Το χρώμα του ροδιού
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φθινοπωρινή σονάτα
Φτηνά τσιγάρα
ΔΡΑΜΑ

Τα Κορίτσια

Ρεαλιστικό σινεμά από την γαλλίδα σκηνοθέτη Céline Sciamma που επιχειρεί να κοινωνιολογήσει με τις ζωές κοριτσιών από οικογένειες μεταναστών της Αφρικής. “Τα Κορίτσια” μιλούν για τη ζωή μιας παρέας ζωηρών κοριτσιών, που διαμορφώνουν σχέσεις, συμπεριφορές και ταυτότητες σε αρκετά σκληρές συνθήκες ζωής.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
Μαρίνα Πυλαρινού

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος προς την ελευθερία. Η ταινία αναφέρεται σε ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού και αδιεξόδου για πολλούς νέους, που ανοίγει το δρόμο προς την εγκληματικότητα, την καταπίεσης της γυναίκας, ακόμα και πουριτανισμού τις κοινότητες των αφρικανών μεταναστών στην Γαλλία, αλλά και της βίας των εφήβων, 

Κάμερα στο χέρι και πρωταγωνίστριες χωρίς εμπειρία στην υποκριτική ήταν τα κεντρικά στοιχεία του έργου της Sciamma. Το έργο δεν ηθικολογεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του. Δεν εξωραΐζει χαρακτήρες- θύματα ενός κακού συστήματος. Οι ηρωίδες του έργου μεγαλώνουν στη βία και τις στερήσεις, είναι θύματα στερεοτύπων και δυσπιστίας, εξαιτίας του χρώματός τους. Αλλά η βία που βιώνουν φέρνει βία. Οι 4 πρωταγωνίστριες, πιστεύοντας στο “η ισχύς εν τη ενώσει” σε μια πιο εφηβική έκδοση, συμπεριφέρονται σαν συμμορία. Μπλέκουν σε κοριτσοκαυγάδες με άλλες συμμορίες, διαπράττουν bullying, λέξη που έχει γίνει της μόδας και στην Ελλάδα τελευταία, μικροκλοπές και άλλα συναφή… Στο τέλος η πρωταγωνίστρια θα βρεθεί αντιμέτωπη με το δίλημμα αν θα συνεχίσει τον κατήφορο προς τον υπόκοσμο ή θα ακολουθήσει το δρόμο της συνείδησης. Είναι πάντα δύσκολο αφηγηματικά το να δώσεις απάντηση σε ένα τέτοιο ερώτημα, που να μην είναι είτε αδυσώπητα αμοραλιστική, ή -αντίθετα- ηθικολογική. Στο φινάλε της, αυτή η ταινία ρέπει ελαφρώς προς το δεύτερο. 
1 BANDE-DE-FILLES
Το έργο αποτυπώνει μια κοινωνική πραγματικότητα, που καλό είναι να την γνωρίζουμε. Έχει όμως και αδυναμίες. Το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν κοπέλες χωρίς σπουδαία εμπειρία υποκριτική δεν κάνει πιο ρεαλιστικό το έργο, αλλά μάλλον λιγότερο. Θα μπορούσαν να ήταν πιο πειστικές και να έδιναν μεγαλύτερο βάθος στις ερμηνείες τους σε αρκετά σημεία του έργου. Όσο έβλεπα το έργο, θυμόμουν πόσο πιο πολύ το ζούσαν οι πρωταγωνίστριες στη “Ζωή της Αντέλ”. Πόσο πιο έντονα συναισθήματα έβγαζαν. Πόσο περισσότερο σε έπειθαν ότι αυτό που βλέπεις είναι αληθινό. 

Επίσης, η πλοκή δεν είναι δυνατή, ενώ υπάρχουν σκηνές που απλά γεμίζουν το χρόνο. Για παράδειγμα, το να ακούμε ένα ολόκληρο τραγούδι της Rihanna στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, μόνο και μόνο, για να βλέπουμε 4 νεαρές κοπέλες να το χορεύουν, θύμιζε περισσότερο γλάστρες σε πρωινάδικο ή ερασιτεχνικό βιντεοκλίπ, παρά σπουδαίο “ευρωπαϊκό” (ό,τι κι αν σημαίνει πια αυτό) σινεμά.   

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: “Τα κορίτσια” είναι μία ταινία με αρκετή δόση αλήθειας και κοινωνικά στοιχεία, που βλέπεται με αρκετό ενδιαφέρον από τον προβληματισμένο θεατή. Αλλά δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Τα Κορίτσια/Bande de filles
Σκηνοθεσία: Céline Sciamma
Σενάριο: Céline Sciamma

Παίζουν: Karidja Touré, Assa Sylla, Lindsay Karamoh

Διάρκεια: 113'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA