MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
03
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Βιογραφική

Μεγάλα Μάτια

Μία πραγματική ιστορία για μια ζωγράφο, που ζωγράφιζε πραγματικά “Μεγάλα Μάτια” στα πορτρέτα της, μέσα από την κωμική ματιά του Tim Burton. Η Margaret Keane άφηνε τον άντρα της να παρουσιάζει τα έργα της σαν δικά του, γεγονός που στο τέλος οδήγησε σε ένα οδυνηρό διαζύγιο και σε μια δικαστική περιπέτεια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 105'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η ταινία επικεντρώνεται στην περίεργη σχέση του Walter Keane και της συζύγου του Margaret Keane. Ένα ιδιαίτερα κινηματογραφικό ζευγάρι, που ενσωμάτωνε πολλές αντιθέσεις. Ο γοητευτικός και καταφερτζής Walter καταφέρνει να παρουσιαστεί σαν ο πρίγκιπας του παραμυθιου για την εσωστρεφή ζωγράφο Margaret. Πετυχημένος στις πωλήσεις, προσπαθώντας να πλασάρει τα έργα της, τα παρουσιάζει ως δικά του. Η συνταγή αποδίδει και του δίνει πολλά χρήματα και δόξα. Η παραγκωνισμένη όμως ζωγράφος αρχίζει να διεκδικεί την ταυτότητα των έργων της. Τότε, το πραγματικό και σκοτεινό πρόσωπο του Walter βγαίνει στην επιφάνεια. Και αργότερα, ευτυχώς και η αλήθεια. 

O Burton έκανε μια ταινία για μια ζωγράφο, από την οποία έχει αντλήσει έμπνευση. Το έργο δεν είναι κλασική ταινία Burton, δεν έχει πολλά ονειρικά και σουρεαλιστικά στοιχεία. Μόνο μια σκηνή, όπου η Margaret σε ένα σούπερ- μάρκετ βλέπει όλον τον κόσμο να έχει μεγάλα μάτια, σαν αυτά των πορτρέτων της, θυμίζει το εξωπραγματικό εικαστικό στοιχείο που έχουμε δει σε άλλες ταινίες του γνωστού σκηνοθέτη. Ίσως από σεβασμό στην ζωγράφο, ίσως από σεβασμό σε μια πραγματική ιστορία, ο Burton δεν επέμεινε στο κομμάτι του εξωπραγματικού. Το αποτέλεσμα, πάντως, σε σημαντικό βαθμό τον δικαιώνει. Μπορεί να μην έχει μια πολύ πρωτοποριακή κινηματογραφική γλώσσα η ταινία, αλλά έχει ενδιαφέρον, είναι καλογυρισμένη κι έχει αξιόλογες ερμηνείες. Ισορροπεί καλά ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, με την οποία κυρίως γελοιοποιεί (προς μεγάλη τέρψη του θεατή) τον Walter Keane στην σκηνή της δίκης.

Ένα από τα θετικά της ταινίας είναι ότι δεν προσπαθεί να μας παρουσιάσει- όπως θα έκαναν σε κάποια άλλη ταινία με το ίδιο θέμα- την πρωταγωνίστρια ως μία καλλιτεχνική ιδιοφυΐα που άλλαξε τα δεδομένα της ζωγραφικής. Αντίθετα, η ταινία δείχνει πως οι ειδικοί του χώρου είχαν σημαντικές ενστάσεις για την αξία των μεγάλων ματιών της Margaret Keane. Στο τέλος, βέβαια, αυτό γύρισε προς όφελός της, γιατί έτσι κι αλλιώς, τη δόξα και το χρήμα από τους πίνακες τα κέρδιζε άλλος. Αυτό που κυρίως έχει σημασία για τον Burton και για τους σεναριογράφους (Scott Alexander και Larry Karaszewski) είναι η εσωτερική αλήθεια που βγαίνει μέσα από τα μεγάλα μάτια. Η ψυχή της καλλιτέχνιδος. Κι είναι αυτό το ψέμα- και όχι η χαμένη δόξα- που κάνουν την Margaret να αγανακτεί περισσότερο με το ψέμα του συζύγου της. 

Ως προς τις ερμηνείες, ο Christoph Waltz ξεχωρίζει ερμηνεύοντας τον Walter,  έναν μπον βιβέρ, υποκριτή απατεωνάκο, με πολλές εσωτερικές αντιφάσεις. Ο γερμανός ηθοποιός καταφέρνει να παρουσιάζει έναν ήρωα άλλοτε πολύ γοητευτικό, άλλοτε πολύ αντιπαθή έως επικίνδυνο κι άλλοτε τελείως γελοίο και κωμικό- όλα στο σωστό χρόνο και στις σωστές δόσεις. Η Amy Adams δίνει μια πειστική ερμηνεία της συμπαθούς αδικημένης (και από τον ίδιο της τον εαυτό, αλλά κυρίως από τον “άνθρωπο της”) ζωγράφου, με έμφαση το δραματικό στοιχείο. Ο ρόλος της Margaret είναι επίσης σύνθετος, αλλά δεν έχει τις τόσο τρανταχτές αντιθέσεις, που έχει ο ρόλος του Walter.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μια όχι τόσο χαρακτηριστική ταινία του κινηματογραφικού στυλ του Tim Burton, η οποία όμως βλέπεται ευχάριστα. Κι αυτό γιατί χειρίζεται με έξυπνο και αρκετά συναρπαστικό για το θεατή μια ενδιαφέρουσα πραγματική ιστορία.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Μεγάλα Μάτια/ Big Eyes
Σκηνοθεσία: Tim Burton
Σενάριο: Scott Alexander, Larry Karaszewski

Παίζουν: Amy Adams, Christoph Waltz, Krysten Ritter

Διάρκεια: 105'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b