MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Βιογραφική

Yves Saint Laurent

Τη ζωή μιας ιδιοφυΐας στον χώρο της υψηλής ραπτικής, του Yves Saint Laurent, τους έρωτες, τα πάθη, τις ιδιοτροπίες και τη μάχη του με την μανιοκατάθλιψη μας αφηγείται η ταινία του Jalil Lespert.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Η ταινία ξεκινάει με την παρουσία του νεαρού και ταλαντούχου Yves στον οίκο Ντιόρ. Στη συνέχεια αναλαμβάνει διευθυντής, αλλά φεύγει, για να ιδρύσει δική του εταιρεία. Η γνωριμία του με τον εραστή του και μάνατζέρ του Pierre Bergé,  θα σφραγίσει τη ζωή του. Η ταινία δείχνει διάφορες πτυχές του μεγάλου σχεδιαστή, χωρίς να προσπαθεί να τον αγιοποιήσει. Ο ελιτισμός του, τα ψυχολογικά του προβλήματα, ο πανηδονισμός του, η υστερία του, η έλλειψη αυτοπεποίθησης, εμφανίζονται σε μια κινηματογραφική βιογραφία, που δεν ξεφεύγει από τα καθιερωμένα μοτίβα.

Η ταινία είναι μια επίθεση γαλλικής κομψότητας, με vintage χαρακτήρα. Οι δραματικές στιγμές, οι αδυναμίες του κεντρικού χαρακτήρα, τα ανεξέλεγκτα πάθη του, αλλά κι η λάμψη της ζωής του και του κόσμου του έχουν παρουσιαστεί με ιδιαίτερη πειστικότητα. Αναφορές σε σημαντικά περιστατικά της γαλλικής ιστορίας υπάρχουν, αν και μάλλον όχι όσο χρειάζεται. Η κύρια βαρύτητα δίδεται στον πόλεμο στην Αλγερία, λόγω του ότι η οικογένεια του Yves ζούσε εκεί τότε, πριν φύγει για να εγκατασταθεί στη Γαλλία. 

Ξεχωρίζουν οι πολύ δυνατές ερμηνείες του εύθραυστου και ντελικάτου Pierre Niney στον σύνθετο ρόλο του Yves, καθώς και ο Guillaume Gallienne, στον πιο ισχυρό ψυχολογικά, αλλά επίσης περίπλοκο ρόλο του εραστή του. Η γλυκιά Charlotte Le Bon ξεχωρίζει με την γοητεία της, όντως το σέξυ μοντέλο, που -παραδόξως- γίνεται πέτρα σκανδάλου για τους δύο ομοφυλόφιλους και καμιά φορά και ετεροφυλόφιλους εραστές. 

Καλοστημένη προσπάθεια να αναδειχθεί το κλίμα της εποχής στις ιστορικές δεκαετίες του 60 και του 70. Δυστυχώς, όμως αυτό μένει μόνο σε επίπεδο εικόνας- στα ρούχα, στα αυτοκίνητα, στην αισθητική. Δεν επεκτείνεται στις αντιλήψεις, στα κρίσιμα γεγονότα, στον αντίχτυπο που είχαν συγκεκριμένα πρόσωπα στα γεγονότα. Από αυτά που βλέπουμε στο έργο, ο Yves Saint Laurent μοιάζει ένας άνθρωπος αποκομμένος στον ελιτίστικο μεγαλοαστικό μικρόκοσμό του. Αλλά, δεν καταλαβαίνω, γιατί κι ο θεατής πρέπει να βιώσει μια αντίστοιχη απομόνωση. Θα μπορούσε το έργο να δώσει το κλίμα της εποχής, με διακριτικούς και σύντομους τρόπους, χωρίς να ξεφύγει από το θέμα του, που είναι η ζωή του σχεδιαστή. 

Παράλληλα, η όποια αίγλη και γκλαμουριά των ωραίων ρούχων, μένει επίσης σε ένα επιφανειακό επίπεδο. Η αισθητική κλάση των ενδυμάτων της υψηλής ραπτικής εμφανίζεται σε επίπεδο εικόνας. Όμως, η ταινία δεν σου αποπνέει το δέος των ανθρώπων της μόδας για τα ρούχα, για την υφή των υφασμάτων, ούτε σου βγάζει αυτήν την τόσο προσωπική σχέση που έχει ο άνθρωπος με το ένδυμα. Ο χώρος της μόδας είναι, βασικά, business και πρωτότυπες εικόνες, που γεννούσε το μυαλό μιας ιδιοφυΐας, αντλώντας έμπνευση από μοντέρνους εικαστικούς και το ηδονιστικό πνεύμα της εποχής. Αλλά, για τον Yves Saint Laurent και τις θαυμάστριές του, η αγάπη για το ρούχο πρέπει να ήταν κάτι περισσότερο από αυτό. Κι αυτό δεν βγαίνει στην ταινία. Στην προσπάθεια, δε, της ταινίας, να δημιουργήσει και σκιές στον χαρακτήρα, παρουσιάζει τον ηδονισμό του ως υπερβολικά αδιέξοδο, με έναν μουντό τρόπο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μια κομψή και καλογυρισμένη ταινία εποχής, με τις λαμπερές και τις πιο βρόμικες πλευρές ενός ξεχωριστού ανθρώπου της μόδας. Έρωτες ομοφυλόφιλοι και ετεροφυλόφιλοι, ζήλιες, κακίες, μικρότητες, αλλά και σημαντικά αισθητικά επιτεύγματα αναδεικνύονται. Θα μπορούσε, ωστόσο, να προσεγγίσει με μεγαλύτερη πρωτοτυπία και βάθος τόσο την σπουδαία εκείνη εποχή, όσο και τον κόσμο της μόδας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Yves Saint Laurent
Σκηνοθεσία: Jalil Lespert
Σενάριο: Marie-Pierre Huster, Jalil Lespert, Jacques Fieschi

Παίζουν: Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Nikolai Kinski, Ruben Alves, Astrid Whettnall

Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA