MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΙΔΑΜΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ

Arte Povera: Δύο έφηβοι περιγράφουν την εμπειρία της συναυλίας στον Λυκαβηττό

Πώς είδαν την arte povera και τη ραπ δύο δεκαπεντάχρονοι έφηβοι που βρέθηκαν στη συναυλία του Beats Pliz στον Λυκαβηττό.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)
author-image Άννα Ρούτση

Το περασμένο Σάββατο έπεσε η αυλαία του φετινού προγράμματος του ανακαινισμένου Δημοτικού Θεάτρου Λυκαβηττού με τον πιο δυνατό τρόπο!

Η προβολή και συναυλία Arte Povera του Beats Pliz γέμισε τον Λυκαβηττό με έξι χιλιάδες κόσμο, κυρίως νέους ανθρώπους, φιλοξενώντας αγαπημένα ονόματα της ραπ σκηνής, όπως οι ΛΕΞ, Bloody Hawk, Dani Gambino, Hawk, Sadam, Vlospa, Wang, Εθισμός, Μικρός Κλέφτης.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Συνηθισμένη να ακούω γύρω μου τραπ που τσουβαλιάζει γυναίκες, σπίτια, πισίνες, Gucci, Luis Vuitton, drugs, όπλα και μπιφ, πήγα σ’ αυτή τη ραπ συναυλία με ψηλές προσδοκίες και με δύο δεκαπεντάχρονους εφήβους που τους ζήτησα να μου κάνουν τη δική τους περιγραφή. Αυτό που ακολουθεί λοιπόν είναι το δικό τους ρεπορτάζ. Του Λορέντζο και του Λουκά:

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Arte Povera σημαίνει στα ελληνικά η τέχνη των φτωχών. Ο όρος αυτός προέκυψε και καθιερώθηκε στην Ιταλία όπου οι άνθρωποι λόγω οικονομικών δυσκολιών δημιουργούσαν μουσική και ήχους με ό,τι έβρισκαν στον δρόμο. Έτσι και ο Φώτης Γεωργιάδης (aka Beats Pliz), μουσικός παραγωγός, συνθέτης και σκηνοθέτης, επηρεαζόμενος από αυτό το καλλιτεχνικό κίνημα οραματίστηκε να κάνει κάτι παρόμοιο και να παντρέψει την κλασσική μουσική με το ραπ.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Το εγχείρημα αυτό, όπως αναφέρει και ο ίδιος στο ντοκιμαντέρ που δημιούργησε, φάνταζε ψιλοαδύνατο κι όμως τα κατάφερε. Η σκληρή δουλειά του, η επιμονή και η υπομονή του και η τρέλα του απέφεραν καρπούς προσφέροντας στους ακροατές ένα πρωτοποριακό άλμπουμ τον περασμένο Απρίλιο, το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία, καθώς κατέλαβε την 5η θέση παγκοσμίως ως προς τον αριθμό των ακροάσεων στην εφαρμογή του Spotify για τα νεοεμφανιζόμενα άλμπουμ της περιόδου εκείνης, ενώ το ντοκιμαντέρ κατέλαβε την πρώτη θέση στο ελληνικό box office λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Έτσι λοιπόν το περασμένο Σάββατο στον Λυκαβηττό, 6.000 χιλιάδες περίπου άτομα μαζευτήκαμε από νωρίς και γίναμε μάρτυρες της ολοκλήρωσης αυτού του πρότζεκτ, δηλαδή της παρουσίασης του δίσκου Arte Povera. Ήταν ένα ανεπανάληπτο θέαμα, όπου μας παρουσίασαν το εγχείρημα με εξονυχιστικές λεπτομέρειες και τρόπο εντυπωσιακό! Παρόλο που η συναυλία θα ξεκινούσε στις 21:00, ήδη  από τις 17:30 είχαν αρχίσει να μαζεύονται οι πρώτοι νέοι και πολύ σύντομα η ουρά πήρε τεράστιες διαστάσεις. Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι και σιγοτραγουδούσαν τα κομμάτια του άλμπουμ.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Αφού άνοιξαν οι πόρτες και γέμισε το Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού, η ατμόσφαιρα θύμιζε γήπεδο, καθώς ακούγονταν συνθήματα τύπου «Γ@μησέ τους ρε Φώτη!». Ξεκίνησε η προβολή του ντοκιμαντέρ από τρεις μεγάλες οθόνες που είχαν στηθεί. Στην αρχή του ντοκιμαντέρ βλέπουμε τον Beats Pliz να εξηγεί το πρότζεκτ σε έναν φίλο του.

Φωτ. Λορέντζο & Λουκάς

Θα πήγαινε σε τρεις πόλεις (Πράγα, Σόφια, Βουδαπέστη), προκειμένου να ηχογραφήσει μουσική που ο ίδιος συνέθεσε, με ορχήστρες και χορωδίες κλασικής μουσικής. Ήταν παιδικό του όνειρο να κάνει αυτό το πρότζεκτ πραγματικότητα και φαινόταν απίθανο, καθώς απαιτούσε μεγάλο budget από τη στιγμή που, το ένα μόλις τραγούδι του δίσκου του, θα είχε ίδιο κόστος με έναν ολόκληρο δίσκο άλλου ράπερ.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Όταν πλέον ολοκλήρωσε τις ηχογραφήσεις, προβάλλεται η προσέγγιση με τους τραγουδιστές (ράπερς) που θα συμπεριλαμβάνονταν στο άλμπουμ: Bloody Hawk, Dani Gambino, Hawk, ΛΕΞ, Sadam, Vlospa, Wang, Εθισμός, Μικρός Κλέφτης (οι οποίοι σύμφωνα με τον ίδιο είναι οι ράπερς που ακούει περισσότερο τον τελευταίο καιρό) ασπάστηκαν την ιδέα του Φώτη και ξεκίνησαν να δουλεύουν. Στην συνέχεια, το ντοκιμαντέρ δείχνει πώς φτιάχνεται το κάθε κομμάτι, με τον κάθε καλλιτέχνη να αφήνει το στίγμα του σ’ αυτό.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Σε κάθε περίπτωση οι καλλιτέχνες ήταν επίσης εντυπωσιασμένοι και ενθουσιασμένοι, ο καθένας με τον τρόπο του. Παρότι στα μέσα της προβολής υπήρξε μια εικοσάλεπτη περίπου διακοπή λόγω τεχνικών προβλημάτων, το κοινό δεν πτοήθηκε και παρέμεινε ζωηρό κάνοντας ατμόσφαιρα, καθώς όλοι είχαν ανοίξει τους φακούς των κινητών τους και τα κουνούσαν δεξιά-αριστερά.

Φωτ. Λορέντζο & Λουκάς

Μετά την προβολή ήρθε η ώρα της συναυλίας: Στη σκηνή ανέβηκε η ορχήστρα και η σοπράνο και η παράσταση άρχισε! Η συναυλία ξεκίνησε δυνατά με τον Εθισμό να τραγουδάει το «Recital In D# Minor» με χαρακτηριστικό στίχο «Ορχήστρες παίζουν για μας, τα κωλόπαιδα της γειτονιάς» και ακολούθησαν οι υπόλοιποι ράπερς με κορυφαίους τους: Μικρό Κλέφτη, Bloody Hawk, Sadam και ΛΕΞ.

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Ο Bloody Hawk, μάλλον πολύ δημοφιλής πια, μετά και από το μουσικό ντύσιμο γνωστής τηλεοπτικής διαφήμισης, αφιέρωσε πάντως «τη νίκη αυτή σ’ εμένανε και στα παιδιά που δεν τα καταφέρανε».  Η προσήλωση του κοινού φάνηκε σε μεγάλο ποσοστό προς το τέλος της συναυλίας, όταν ο Beats Pliz ζήτησε από το κοινό μέσω των γιγαντοοθονών να κλείσουν τα κινητά τους και απλά να απολαύσουν τη μουσική που θα έπαιζε. Κάποιος μεγάλος θα πίστευε ότι οι νέοι δεν θα το κάνουν, όμως το κοινό τον άκουσε και σχεδόν για δέκα λεπτά δεν υπήρξε καμία οθόνη κινητού ανοιχτή και κανένα φως. Επικρατούσε απόλυτο σκοτάδι!

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Ο ΛΕΞ τραγούδησε τις Ευτυχισμένες Ημέρες in C minor που έχουν κάνει με τον Beats Pliz και που μας συγκίνησε όλους: «Το κορίτσι προτιμάει τη μαγεία, ξεπέρασε τις κρίσεις της χωρίς χημεία. Το αγόρι φοβάται το θάνατο, φοβάται το τέλος, φοβάται την ανυπαρξία. Το κορίτσι έχει οικογένεια δεμένη, πάντα ένα σπίτι να την περιμένει. Το αγόρι μεγάλωσε αλλιώτικα και κάποια απ’ αυτά δεν τα καταλαβαίνει..». Ολοκληρώνοντας την εμφάνισή του, μίλησε στη καρδιά όλων μας λέγοντας «Πάντα να μιλάτε. Για ό,τι σας απασχολεί να μιλάτε, παιδιά»…

Φωτ. Zissis Live (Ζήσης Τσούμπος)

Εντάξει, η συναυλία πέρα από τα καλά της, είχε και κάποιες άτυχες στιγμές. Για παράδειγμα, όταν βγήκε στη σκηνή ο Wang να τραγουδήσει, αποσυνδέθηκε το ακουστικό του με αποτέλεσμα κάποιες φορές να τραγουδάει νωρίτερα και κάποιες άλλες αργότερα απ’ ό,τι θα έπρεπε. Επίσης, ο ήχος του μικροφώνου όταν τραγουδούσε ο ΛΕΞ ήταν χαμηλότερος, με αποτέλεσμα να μην πει ποτέ κάποιους στίχους του τραγουδιού του. Η συναυλία έκλεισε με τη μελωδία «Outro In A Minor», ενώ οι γιγαντοοθόνες δεν σταμάτησαν να προβάλλουν.

Φωτ. Λορέντζο & Λουκάς

Ήταν πια μεσάνυχτα. Είχαν περάσει τόσες ώρες από τη στιγμή που ξεκίνησε η συναυλία και κανένας μας δεν το είχε καταλάβει. Η φωνή δεν έβγαινε πια, γιατί δεν είχαμε σταματήσει λεπτό να τραγουδάμε. Νιώθαμε γεμάτοι εικόνες, ήχους και στιγμές. Είχαμε πια καταλάβει ότι η ελληνική ραπ είχε επιτέλους βρει τη θέση που της αξίζει και ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλα εξίσου μεγάλα πρότζεκτ.

Φωτ. Λορέντζο & Λουκάς

Συνέντευξη του Beats Pliz ΕΔΩ 

Ρεπορτάζ από τη συναυλία ΕΔΩ

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Λορέντζο Κοντογιάννη και στον Λουκά Αγγελάκη

Περισσότερα από ΕΙΔΑΜΕ / Συναυλίες
VIMA_WEB3b