MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
500 μέρες με τη Σάμερ
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Demon Slayer – Η Ταινία: Το Κάστρο του Απείρου (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Funny Games
La dolce vita
Love Streams
Minnie and Moskowitz
Riviera
Seven
Sorcerer
Superman
Take a Trip
To Kill a War Machine
Weapons
Άλογα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζούσε τη ζωή της
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένο)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η ιστορία των παιχνιδιών (μεταγλωττισμένο)
Η μακριά πορεία
Κίκι: Η μικρή μαγισσούλα
Καραγκιόζης: The movie
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Νύχτα δολοφόνων
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Φοινικικό σχέδιο
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πέρασμα του Μίλερ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
ΔΡΑΜΑ

Ζαν Ντίλμαν

Το «κορυφαίο φιλμ όλων των εποχών» σύμφωνα με το περιοδικό Sightand Sound ανήκει στην Σαντάλ Ακερμάν.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 201'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Τρεις μέρες από την μονότονη, καταθλιπτική και επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα της Ζαν Ντιλμάν, μιας χήρας που ζει με το γιο της σε ταπεινό διαμέρισμα των Βρυξελλών όπου δέχεται τις «επισκέψεις» των πελατών της.

Επανάσταση Τώρα

Είναι προφανείς οι λόγοι που οι περισσότεροι κριτικοί ψήφισαν για λογαριασμό του έγκριτου περιοδικού Sightand Sound το φιλμ της Ακερμάν ως το καλύτερο της έβδομης τέχνης. Ο ιδεολογικός νεωτερισμός (η πατριαρχεία στο απόσπασμα), η αποστασιοποίηση της γραφής, το ριζοσπαστικό αφήγημα, η εναλλακτική ματιά πάνω στο μεταβαλλόμενο κοινωνικό γίγνεσθαι και, κυρίως, η σύγκρουση δύο κόσμων απόλυτης ματαιότητας – όχι μόνο η Ζαν Ντιλμάν αλλά και οι άντρες που την περιβάλλουν είναι παγιδευμένοι σε ένα τέλμα αφόρητης μοναξιάς και μελαγχολίας- είναι τα κεντρικά στοιχεία ενός έργου αυθεντικά επαναστατικού.

Η μεγαλύτερη επιτυχία της Ακερμάν είναι πως πήρε ένα μέσο (ο κινηματογράφος ως σύνθεση όλων των τεχνών) που χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως και μεθοδικότατα για την διαχρονική υποτίμηση της γυναίκας και το μετέτρεψε σε όπλο επίθεσης ενάντια σε όλες τις καταπιεστικές δυνάμεις και τους μηχανισμούς της πατριαρχίας που κρατούσαν για αιώνες την Γυναίκα στο περιθώριο.

Μπορεί να μην συμφωνούμε με την υπερβολή της βράβευσης (υπάρχουν δεκάδες ταινίες που είναι ανώτερες από την «Ζαν Ντιλμάν») αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η δημιουργία της αδικοχαμένης βελγίδας σκηνοθέτριας – η Ακερμάν που έπασχε από κατάθλιψη αυτοκτόνησε το 2015 στα 65 της χρόνια- δεν έχει ξεχωριστή κινηματογραφική αξία. Είναι ένα αψεγάδιαστο, τολμηρό και πρωτοποριακό κινηματογραφικό μανιφέστο που διαθέτει δυνάμεις που όχι μόνο αντέχουν αλλά ενισχύονται στο πέρασμα των χρόνων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Σκηνοθεσία: Τσαντάλ Άκερμαν
Σενάριο: Τσαντάλ Άκερμαν

Παίζουν: Ζακ Ντονιόλ-Βαλκρόζε, Ντελφίν Σέιριγκ, Χένρι Στορκ, Γιαν Ντεκόρτε, Ιβ Μπικάλ

Διάρκεια: 201'
Χώρα: Βέλγιο, Γαλλία
Έτος: 1975

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA