MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
02
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Ζαν Ντίλμαν

Το «κορυφαίο φιλμ όλων των εποχών» σύμφωνα με το περιοδικό Sightand Sound ανήκει στην Σαντάλ Ακερμάν.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 201'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Τρεις μέρες από την μονότονη, καταθλιπτική και επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα της Ζαν Ντιλμάν, μιας χήρας που ζει με το γιο της σε ταπεινό διαμέρισμα των Βρυξελλών όπου δέχεται τις «επισκέψεις» των πελατών της.

Επανάσταση Τώρα

Είναι προφανείς οι λόγοι που οι περισσότεροι κριτικοί ψήφισαν για λογαριασμό του έγκριτου περιοδικού Sightand Sound το φιλμ της Ακερμάν ως το καλύτερο της έβδομης τέχνης. Ο ιδεολογικός νεωτερισμός (η πατριαρχεία στο απόσπασμα), η αποστασιοποίηση της γραφής, το ριζοσπαστικό αφήγημα, η εναλλακτική ματιά πάνω στο μεταβαλλόμενο κοινωνικό γίγνεσθαι και, κυρίως, η σύγκρουση δύο κόσμων απόλυτης ματαιότητας – όχι μόνο η Ζαν Ντιλμάν αλλά και οι άντρες που την περιβάλλουν είναι παγιδευμένοι σε ένα τέλμα αφόρητης μοναξιάς και μελαγχολίας- είναι τα κεντρικά στοιχεία ενός έργου αυθεντικά επαναστατικού.

Η μεγαλύτερη επιτυχία της Ακερμάν είναι πως πήρε ένα μέσο (ο κινηματογράφος ως σύνθεση όλων των τεχνών) που χρησιμοποιήθηκε ποικιλοτρόπως και μεθοδικότατα για την διαχρονική υποτίμηση της γυναίκας και το μετέτρεψε σε όπλο επίθεσης ενάντια σε όλες τις καταπιεστικές δυνάμεις και τους μηχανισμούς της πατριαρχίας που κρατούσαν για αιώνες την Γυναίκα στο περιθώριο.

Μπορεί να μην συμφωνούμε με την υπερβολή της βράβευσης (υπάρχουν δεκάδες ταινίες που είναι ανώτερες από την «Ζαν Ντιλμάν») αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η δημιουργία της αδικοχαμένης βελγίδας σκηνοθέτριας – η Ακερμάν που έπασχε από κατάθλιψη αυτοκτόνησε το 2015 στα 65 της χρόνια- δεν έχει ξεχωριστή κινηματογραφική αξία. Είναι ένα αψεγάδιαστο, τολμηρό και πρωτοποριακό κινηματογραφικό μανιφέστο που διαθέτει δυνάμεις που όχι μόνο αντέχουν αλλά ενισχύονται στο πέρασμα των χρόνων.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles
Σκηνοθεσία: Τσαντάλ Άκερμαν
Σενάριο: Τσαντάλ Άκερμαν

Παίζουν: Ζακ Ντονιόλ-Βαλκρόζε, Ντελφίν Σέιριγκ, Χένρι Στορκ, Γιαν Ντεκόρτε, Ιβ Μπικάλ

Διάρκεια: 201'
Χώρα: Βέλγιο, Γαλλία
Έτος: 1975

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA