MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
21
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
ΔΡΑΜΑ

Επάγγελμα: Ρεπόρτερ

Από τις επανεκδόσεις των κλασικών ταινιών ξεχωρίζει φυσικά το «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του 1975, η αξεπέραστη υπαρξιακή περιπλάνηση του Τζακ Νίκολσον δια χειρός Μικελάντζελο Αντονιόνι.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 119'
Monopoli Team

Σύνοψη

Αρχές τις δεκαετίας του 70. Ο επιτυχημένος βρετανός δημοσιογράφος Ντέιβιντ Λοκ (Τζακ Νίκολσον) περιπλανιέται στην υποσαχάρια Αφρική, προσπαθώντας να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για το τοπικό αντάρτικο. Σε μια απόπειρα να αλλάξει ζωή, θα οικειοποιηθεί την ταυτότητα ενός νεκρού άντρα, του μυστηριώδους Ντέιβιντ Ρόμπερτσον. Όμως, το παρελθόν του Λοκ αλλά και του Ρόμπερτσον τον καταδιώκει, αναγκάζοντάς τον να διαφεύγει συνεχώς, από χώρα σε χώρα, από πόλη σε πόλη. Με τη βοήθεια μιας νεαρής φοιτήτριας (Μαρία Σνάιντερ), διασχίζει την ερημιά της Ανδαλουσιάνικης επαρχίας, για να συναντήσει το πεπρωμένο του.

Η ταινία

Η δεκαετία του 70 δεν ξεκίνησε καλά για τον Αντονιόνι. Το «Zabriskie Point» απέτυχε στα ταμεία, η μεγάλη όμως απογοήτευση ήλθε με το «Chung Kuo: Κίνα», ένα τετράωρο ντοκιμαντέρ για τη σύγχρονη Κίνα. Ο Αντονιόνι προσκλήθηκε από την κινεζική κυβέρνηση να γυρίσει το φιλμ, όμως, η ίδια κυβέρνηση το χαρακτήρισε μετά την ολοκλήρωσή του «αντεπαναστατικό» και «υπονομευτικό», απαγορεύοντας την κυκλοφορία του, ενώ, ταυτοχρόνως, πολλοί το κατηγόρησαν ως «φιλοσοβιετικό». Ο Αντονιόνι, απογοητευμένος (η Μαρία Σνάιντερ είχε δηλώσει ότι «ήταν πραγματικά απεγνωσμένος»), επέστρεψε στα (σύμφωνα με τα δικά του λόγια) «μολυσμένα νερά της Δύσης», για να γυρίσει την τρίτη του ταινία σε παραγωγή Κάρλο Πόντι (μετά το «Blow Up» και το «Zabriskie Point».

Η πλοκή βασίζεται σε μια μάλλον απλή ιστορία του Μαρκ Πέπλοου, με τον Αντονιόνι και τον σημαντικό θεωρητικό/κινηματογραφιστή Πήτερ Ουόλεν να διαμορφώνουν το τελικό σενάριο (ο Αντονιόνι συνυπογράφει και το μοντάζ της ταινίας). Επιφανειακά, μπορεί να εκληφθεί σαν μια ταινία περιπλάνησης (ο Νίκολσον περιπλανιέται από τις ερήμους της Βόρειας Αφρικής ως το Λονδίνο, από το Μόναχο ως την Βαρκελώνη, ενώ σε ολόκληρο το δεύτερο μέρος διασχίζει την νότια Ανδαλουσία, φτάνοντας πλησίον του Γιβραλτάρ) ή σαν περιπέτεια αγωνίας (ο Νίκολσον, εξαιτίας της νέας του ταυτότητας, εμπλέκεται με το αντάρτικο ενός Αφρικανικού κρατιδίου, με αντάρτες και καθεστωτικούς να τον αναζητούν, ενώ υπάρχει ακόμα και σεκάνς καταδίωξης με αυτοκίνητα). Ακόμα και το «εύρημα» της αλλαγής ταυτότητας, δεν είναι κάτι σπάνιο στο σινεμά, ειδικά σε ταινίες αστυνομικές ή μυστηρίου. Φυσικά, το φιλμ δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, «μεταφέρει την κρίση νοήματος στην καρδιά των προσώπων», ενώ όλο το έργο του «διατρέχεται από μια σταθερή, επώδυνη όσο και απαιτητική κριτική αυτής της διατύπωσης, του νοήματος που ονομάζουμε πεπρωμένο» (σε εισαγωγικά, λόγια του Ρολάν Μπαρτ, από επιστολή που έστειλε στον Αντονιόνι). Κι είναι μια περιπέτεια του βλέμματος, του δικού μας και των ηρώων, προς ένα αλληγορικό τοπίο ερήμωσης, κυριολεκτικής, περισσότερο από κάθε άλλο φιλμ του Αντονιόνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ110 χρόνια Μικελάντζελο Αντονιόνι: Οι κινηματογραφικοί σταθμοί ενός ρηξικέλευθου δημιουργού12.09.2018

Ο Αντονιόνι υπήρξε ένας πρωτοπόρος του μοντερνισμού στο σινεμά, εισάγοντας δραματουργικές και υφολογικές καινοτομίες, κυρίως ως προς τη διαχείριση των χώρων και της κίνησης σωμάτων και κάμερας εντός αυτών. Ανέπτυξε μια εντελώς προσωπική πρακτική για το πλάνο σεκάνς, από τις πρώτες του κιόλας ταινίες, αποδραματοποιώντας τη δράση εντός μέσα στο πλάνο. Στο «Επάγγελμα ρεπόρτερ», ολοκληρώνει την προσωπική του κατάθεση στην κινηματογραφική γλώσσα, με πολλά μεγάλα μονοπλάνα,που φορές περιέχουν φλας μπακ και φλας φόργουορντ, σπηκάζ οφ κ.ο.κ. , για να καταλήξει στο μυθικό πλάνο των 7 λεπτών του φινάλε, το πιο γνωστό μονοπλάνο της ιστορίας του σινεμά, ένα τεχνικό όσο και υφολογικό και δραματουργικό επίτευγμα. Μετά το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ», θα πειραματιστεί με το βίντεο στα «Μυστήρια του Όμπερβαλντ» και ήδη χτυπημένος από ένα πρώτο εγκεφαλικό, θα επιστρέψει στην Ιταλία για το «Η ταυτότητα μιας γυναίκας». Για τον Τζακ Νίκολσον, το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ» είναι η αγαπημένη ταινία που συμμετείχε ποτέ, αγοράζοντας μάλιστα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι ταινίες της εβδομάδας: Αντίστροφη μέτρηση για το «Οπενχάιμερ»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Passenger
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Σενάριο: Μαρκ Πεπλόε

Παίζουν: Τζέιμς Κάμπελ, Χοζέ Μαρία Καφαρέλ, Μαρία Σνάιντερ, Μάνφρεντ Σπάις, Ιαν Χέντρι, Τζένι Ρουνάκρε, Αμπρουάζ Μπία, Τζακ Νίκολσον, Στήβεν Μπέρκοφ

Διάρκεια: 119'
Χώρα: Ιταλία
Έτος: 1975

Περισσότερα από CINEMA