MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΚΘΕΣΗ

ΟΠΑΝΔΑ: Το εικαστικό πρόγραμμα στους εκθεσιακούς του χώρους

Έκθεση γλυπτικής της Ραλλούς Παναγιώτου και λαϊκής αρχιτεκτονικής από τον Διονύση Σοτοβίκη. Παράταση για την αρχαιολογική έκθεση «Κέρος 4.500 χρόνια πριν» και την αναδρομική του Βαγγέλη Γκόκα.

Monopoli Team

Με δύο καινούργιες εκθέσεις υποδέχεται ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) τον Σεπτέμβριο, φιλοξενώντας στο Κέντρο Τεχνών τη Ραλλού Παναγιώτου και την έκθεση γλυπτικής «Μικροκλίμα τσέπης», και στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» την έκθεση του Διονύση Σοτοβίκη «Το σπίτι του Ροδάκη», ενώ στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων παρατείνονται οι εκθέσεις «δες ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Έναν οικισμό στην Κέρο 4.500 χρόνια πριν» και «omnia caritatis» του Βαγγέλη Γκόκα.

«Μικροκλίμα τσέπης»

Στη γλυπτική της, η Ραλλού Παναγιώτου κωδικοποιεί υφές καθημερινής ζωής, τμήματα αντικειμένων, φευγαλέα συμβάντα και προσωπικά βιώματα, τα οποία αναπλάθονται και μεταφέρονται σαν να διαδραματίζονται εκ νέου στον χώρο της έκθεσης. Όπως υποδηλώνει ο τίτλος «Μικροκλίμα τσέπης», την Παναγιώτου την ενδιαφέρει το μερικό αντικείμενο, οι λεπτομέρειες ενός αντικειμένου ή περιβάλλοντος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τοπολογίες όπως η τσέπη ενός ανδρικού παντελονιού και η εσοχή ενός τοίχου μεταφέρουν, με τη μορφή μαρμάρινων ανάγλυφων και άλλων στοιχείων, την αίσθηση μιας τσέπης, το κενό, το περιεχόμενο, τη θερμοκρασία της. Στα νέα έργα της Παναγιώτου, η πόλη καθρεφτίζεται στα σώματα, η αστική κλίμακα συνδέεται με τη μικροκλίμακα του σώματος.

Η ατομική έκθεση της Ραλλούς Παναγιώτου «Μικροκλίμα τσέπης», σε επιμέλεια Χριστόφορου Μαρίνου,  παρουσιάζεται από από 21 Σεπτεμβρίου έως 7 Νοεμβρίου 2021 στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων.

Ραλλού Παναγιώτου

Ραλλού Παναγιώτου

«Το σπίτι του Ροδάκη»

Ο Αλέξανδρος Ροδάκης ήταν κρητικής καταγωγής αυτοδίδακτος γλύπτης και ζωγράφος, καθώς και μουσικός. Έχτισε το σπίτι του στον Μεσαγρό της Αίγινας το 1884, όταν ήταν 30 ετών και έζησε εκεί με τη γυναίκα και τα οκτώ παιδιά του. Πέθανε το 1926 ή λίγο νωρίτερα.

Η έκθεση του Διονύση Σοτοβίκη παρουσιάζει την εικαστική ματιά ενός εκπροσώπου της σύγχρονης αρχιτεκτονικής πάνω στο έργο ενός επώνυμου εκπροσώπου της λαϊκής αρχιτεκτονικής. Ο Σοτοβίκης λειτουργεί ως επιμελητής, ως κάποιος που έχει στόχο να φροντίσει και να αναδείξει το σπίτι του Ροδάκη.

Το σπίτι του Ροδάκη, όπως συνήθιζε να λέει ο δημιουργός του, είναι χτισμένο με ιδέες παρά με πέτρες. Τα τέσσερα γλυπτά στην κεντρική πρόσοψη, ο χοίρος, το ρολόι, το φίδι και ο αετός, συμβολίζουν αντίστοιχα την τύχη, τον χρόνο, τη γνώση και τη δύναμη. Αυτές οι τέσσερις έννοιες είναι τα θεμέλια του σπιτιού, αυτές που το κρατούν όρθιο. Το σπίτι αυτό, ως αυθεντικό έργο τέχνης, υποδεικνύει αξίες που έχουν χαθεί και τις έχουμε ανάγκη, αποτελώντας ταυτόχρονα ένα ιδανικό μοντέλο συγχώνευσης τέχνης και ζωής.

Η έκθεση «Το σπίτι του Ροδάκη. Προς μια συναισθηματική δόμηση. Διονύσης Σοτοβίκης», σε επιμέλεια Χριστόφορου Μαρίνου, παρουσιάζεται από 23 Σεπτεμβρίου έως 21 Νοεμβρίου 2021 στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» του Δήμου Αθηναίων.

Παράταση για Κέρο και «omnia caritatis»

Μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η έκθεση «δες ΑΠΕΝΑΝΤΙ. Έναν οικισμό στην Κέρο 4.500 χρόνια πριν», όπου η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων παρουσιάζει τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα από την Κέρο και το Δασκαλιό, σημαντικές θέσεις της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου (3.200-2.100 π.Χ. )και φιλοξενείται στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο, παρατείνεται έως την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021.

Ακόμη, παρατείνεται έως την Κυριακή 3 Οκτωβρίου η ατομική έκθεση του Βαγγέλη Γκόκα, με τίτλο «omnia caritatis», μια επιλεκτική αναδρομή στο ζωγραφικό έργο του καλλιτέχνη, που περιλαμβάνει πίνακες της τελευταίας δεκαετίας, δίνοντας κυρίως έμφαση στην πρόσφατη δουλειά του, μια σειρά από σχέδια μεγάλων διαστάσεων με κάρβουνο.

Β. Γκόκας

Β. Γκόκας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ«Το σπίτι της μνήμης» του Γιώργου Σεφέρη στο Μουσείο Μπενάκη12.09.2018

Περισσότερα από Art & Culture
Σχετικά Θέματα
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Οι αδερφοί Νάσσερ πιστεύουν ότι η κατοχή της Γάζας θα τελειώσει πολύ σύντομα
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Ο “Άμνετ” είναι ο καλύτερος “Αμλετ” που έχεις δει
Art & Culture
66ο ΦΚΘ: Τρία 24ωρα μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα
Art & Culture
66o ΦΚΘ: Η Ιζαμπέλ Ιπέρ αναζητεί το άγνωστο. Και το βρίσκει
Art & Culture
“Όλα πρέπει να αλλάξουν”: Στην 9η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης η τέχνη καλεί σε ριζική αλλαγή
Cine News
ArtCinema Hydra – second edition: Για τρεις ημέρες η Ύδρα γέμισε τέχνη
Art & Culture
Στην πρόβα: «Κουζίνα» στο θέατρο Κιβωτός – Γεύση εργασιακού μεσαίωνα
Art & Culture
5 + 2 λόγοι να (ξανα)δεις τον «Δον Ζουάν» του Πάνου Βλάχου στο Θέατρο Βεάκη
Art & Culture
66o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: “Αυλαία και πάμε!” με Jim Jarmusch και Indya Moore
Art & Culture
"Το καταραμένο παιδί" του Honoré de Balzac στο Θέατρο Arroyo (video)
Art & Culture
Ένα θεατρικό «Τεστ» για την ευκολία των ανθρώπων να εξαγοραστούν
Art & Culture
Στο Αμφιθέατρο, ο Γιάννης Καλαβριανός κάνει ταξίδι στο χρόνο