MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Γκανγκστερική

Ο Ιρλανδός

Η πιο αναμενόμενη ταινία της χρονιάς σε παραγωγή Netflix και σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορσέζε είναι ένα αξεπέραστο γκανγκστερικό έπος.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-half
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 209'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η στενή σχέση οργανωμένου εγκλήματος και πολιτικής στη μεταπολεμική Αμερική, μέσα από τα μάτια του βετεράνου του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου Φρανκ Σίραν που αναδείχτηκε σε  αρχιεκτελεστή της Μαφίας και δεξί χέρι του Τζίμι Χόφα, θρυλικού ηγέτη του συνδικάτου των φορτηγατζήδων.

I Heard You Paint Houses

Αρχικά η ταινία ήταν να κυκλοφορήσει με τίτλο την φράση «I Heard You Paint Houses» που ακούγεται πιο συχνά από κάθε άλλη. Ο κωδικός επικοινωνίας μεταξύ των μαφιόζων και του Σίραν που αφορούσε σε κάποιο επικείμενο δολοφονικό χτύπημα είναι κι ο τίτλος του βιβλίου του Τσαρλς Μπραντ που προήλθε από τις αυθεντικές εξομολογήσεις του γερασμένου Σίραν. Οι μαρτυρίες αυτές πάντως έχουν αμφισβητηθεί αρκετά για την εγκυρότητα τους. Τούτο πάντως δεν εμπόδισε τον σεναριογράφο Στιβ Ζέλιαν να διασκευάσει μια πυκνογραμμένη, φιλόδοξη και συμβολική ιστορία που εμπεριέχει όλη τα προσφιλή θέματα του Σκορσέζε, από την καθολική ενοχή μέχρι το γκανγκστερικό δράμα. Ο 77χρονος αμερικανός σκηνοθέτης υπογράφει με τον «Ιρλανδό» το πιο απαιτητικό φιλμ της καριέρας του.

Ένα έπος τρεισήμισι ωρών απλωμένο σε μια διάρκεια σχεδόν μισού αιώνα, χτισμένο σε αυθεντικά ιστορικά γεγονότα και με αφηγητή ένα τυπικό σκορσεζικό αντιήρωα, αντίστοιχο με εκείνο του Ρέι Λιότα στα «Καλά Παιδιά». Ο εγκληματικά απαθής και πειθήνιο όργανο των αφεντικών του, ο Φρανκ Σίραν (ο Ντε Νίρο σε όλες τις χρονικές στιγμές χάρη στη χρήση των ειδικών ψηφιακών εφέ που του προσάρμοζαν κατά περίσταση την ηλικία) είναι ο άνθρωπος που δεν λείπει σχεδόν από καμιά κομβική στιγμή του φιλμ. Ο Σκορσέζε τον χρησιμοποιεί για να κλείσει τις εκκρεμότητες του με το genre του γκανγκστερικού θρίλερ. Παράλληλα θέλει να δείξει τη στενή σχέση οργανωμένου εγκλήματος και πολιτικής στην αμερικανική ιστορία κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.

Τα καταφέρνει απόλυτα χάρη σε μια  ανεπανάληπτα δυναμική γραφή που εντυπωσιάζει με το οίστρο, τη φρεσκάδα και κυρίως την ωριμότητα – ένα απόσταγμα πείρας και σοφίας- με την οποία επιλέγει να χτίσει την ταινία του. Μερικά από τα άλυτα μυστήρια της νεότερης Αμερικανικής Ιστορίας (από τη δολοφονία του Κένεντι ως την εξαφάνιση του Χόφα τον οποίο υποδύεται με τον πληθωρικό τρόπο του ο Πατσίνο αν και εκείνος που κλέβει την παράσταση από όλους είναι ο ανατριχιαστικά σιωπηλός Τζο Πέσι που υποδύεται το αφεντικό της Πενσιλβάνια Ρας Μπαφαλίνο) λύνονται με παροιμιώδη απλότητα και «ειλικρίνεια» – χαράς ευαγγέλιο για τους συνομωσιολόγους- ενώ χρησιμεύουν στον Σκορσέζε ως μέσο για να μας ταξιδέψει στις πιο μύχιες σκέψεις του που εδώ λαμβάνουν τη μορφή βαθιάς εξομολόγησης και ανάγκης για συγχώρεση. Ναι, το μεγαλείο του «Ιρλανδού» είναι αναμφισβήτητο.

Κι όχι επειδή μιλάει για την  άλλη, πιο σκοτεινή και αντιηρωική πλευρά του γκανγκστερικού σύμπαντος αλλά επειδή φτάνει στην  ουσία μιας απόλυτα χαμένης και βασανισμένης ζωής που κλείνει με τον πιο βίαιο τρόπο που μπορείς να φανταστείς. Όχι ο θάνατος και η απέραντη μοναξιά δεν είναι ότι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί στο τέλος του ταξιδιού. Το αληθινό ζόρι είναι η δοκιμασία που περνά ο γερασμένος Σίραν όταν εκλιπαρεί κυριολεκτικά να μιλήσει για μια τελευταία φορά με την κόρη του (τι εξαίρετη η λιτή παράσταση της Άννα Πάκουιν). Εδώ χτυπά η πραγματική καρδιά του φιλμ κι εδώ είναι όλο το νόημα της ύπαρξης του αριστουργηματικού «Ιρλανδού».

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Irishman
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε
Σενάριο: Στίβεν Ζέιλιαν

Παίζουν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Αλ Πατσίνο, Τζο Πέσι, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Άννα Πάκουιν

Διάρκεια: 209'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2019

Rating: 4.5
Διανομή: Netflix/ Odeon
Περισσότερα από CINEMA