MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
31
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Κωμωδία

Οι Αόρατες

Η τρίτη ταινία του Λουί-Ζουλιέν Πετί καταπιάνεται με ένα ζόρικο θέμα (άστεγες γυναίκες στη σύγχρονη Γαλλία) και καταφέρνει να βγάλει χιούμορ και αισιοδοξία.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Με απόφαση του Δήμου, το κέντρο υποδοχής άστεγων γυναικών Envol πρόκειται να κλείσει. Οι κοινωνικοί λειτουργοί έχουν μόνο τρεις μήνες στη διάθεσή τους για να επανεντάξουν στην κοινωνία, με κάθε τρόπο, τις γυναίκες που έχουν στη μέριμνά τους: πλαστογραφούν, καταφεύγουν στο ψέμα και προσπαθούν να βρουν οποιοδήποτε «μέσο» για να ανασταλεί η απόφαση. Για αυτό το διάστημα, τα πάντα επιτρέπονται, αρκεί οι γυναίκες να «σωθούν»!

Άστεγες γυναίκες έτοιμες για όλα

Ο Λουί-Ζουλιέν Πετί έχει το θάρρος να φτιάξει ένα έργο που παρά την σκληρή θεματική του (οι άστεγοι στις μητροπολιτικές κοινωνίες είναι ένα ύψιστο πρόβλημα που δεν έχει βρει ακόμη λύση) μετατρέπεται σε μια απόλυτα feelgood και φωτεινή ταινία. Το επίκαιρο και άκρως πολιτικοποιημένο θέμα του αποφεύγει δια ροπάλου να γίνει μελό ή διδακτικό στις «Αόρατες». Το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη εστιάζει στο να γίνουν οι πρωταγωνίστριες από «αόρατες» (όπως δηλώνει κι ο τίτλος) σε ορατές. Να αποκτήσουν ξανά την ανθρώπινη υπόσταση τους δηλαδή ώστε να αναγκάσουν τον θεατή όχι απλώς να τις «δει» αλλά κυρίως να τις σεβαστεί.

Η ερμηνεία που δίνουν κάποιες άστεγες που παίζουν τους εαυτούς τους είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Πίσω από το αρχικά αδειανό, κουρασμένο βλέμμα τους υπάρχει μια σπίθα, την οποία ο σκηνοθέτης καταφέρνει να την ανάψει και να την κάνει φλόγα. Η μεταμόρφωση τους γίνεται φυσικά και αβίαστα χωρίς τεχνητά μέσα. Το βλέπεις στη συμπεριφορά τους ακόμη και στις σκηνές που ο Πετί δεν μπορεί να αποφύγει κάποια εύκολα κλισέ. Αυτή είναι η μεγάλη αξία του φιλμ που γεννήθηκε ως ιδέα όταν ο Πετί παρακολούθησε ένα ντοκιμαντέρ της Κλερ Λαζενί που αφορούσε στις άστεγες γυναίκες του Παρισιού.

Η ικανότητα του γάλλου σκηνοθέτη είναι πως καταφέρνει με σχετική άνεση να αναδείξει το δραματικό στοιχείο μέσα από τη χρήση του κωμικού και να περιγράψει πρόσωπα και καταστάσεις που ο πολύς κόσμος αρνείται να δει. Δεν είναι και λίγο αυτό.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Les Invisibles
Σκηνοθεσία: Λουί-Ζουλιέν Πετί
Σενάριο: Λουί-Ζουλιέν Πετί

Παίζουν: Οντρέ Λαμί, Κορίν Μασιέρο, Νοεμί Λόβσκι, Ντέμπορα Λουκουμόεβα, Σάρα Σούκο, Πάμπλο Πόλι

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Weird Wave
Περισσότερα από CINEMA