MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Το ένστικτο της ζωής

Ο σεναριογράφος του «Birdman» Αρμάντο Μπο (χάρη στο φιλμ του Ινιάριτου κέρδισε και το Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου σε συνεργασία με το σκηνοθέτη κι άλλους δύο σεναριογράφους) αφηγείται ένα δραματικό θρίλερ που έγινε απρόσμενη εμπορική επιτυχία στην Αργεντινή.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 112'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Ο Αντόνιο έχει την τέλεια ζωή: μια αγαπημένη οικογένεια, πολύ καλή δουλειά κι ένα όμορφο σπίτι. Η φούσκα στην οποία ζει, όμως, θα σκάσει, όταν θ’ ανακαλύψει ότι χρειάζεται επειγόντως μεταμόσχευση νεφρού. Ο Αντόνιο ζούσε πάντα με το γράμμα του νόμου, αλλά όταν όλες οι νόμιμες οδοί στερεύουν, το ήθος του θα δοκιμαστεί.

Η τραγωδία ενός συνηθισμένου ανθρώπου

Ο Αρμάντο Μπο, εμπνεύστηκε την ιδέα της ταινίας (η δεύτερη σκηνοθεσία του) από ένα φίλο του πατέρα μου που αν και πλούσιος, αναγκάστηκε να αγοράσει νεφρό στη μαύρη αγορά της Βολιβίας προκειμένου να σώσει τη σύζυγό του που ήταν πολύ άρρωστη και βρισκόταν τελευταία στη λίστα μεταμοσχεύσεων, σε συνδυασμό με μια διαφήμιση που είχε βάλει σε μια εφημερίδα ένας νεαρός άνδρας προσφέροντας το νεφρό του με αντάλλαγμα ένα σπίτι. Το διπλό αυτό δράμα έγινε το έναυσμα για το σκηνοθέτη-σεναριογράφο στο να αναζητήσει στα πιο μαύρα σκοτάδια της ανθρώπινης διαδρομής, τα σημεία εκείνα που κρύβουν την εσωτερική αλήθεια του κόσμου μας.

Το «Ένστικτο της ζωής» παρά κάποιες απόπειρες να ελαφρύνει με γλυκόπικρους τόνους το σφοδρό δράμα του Αντόνιο, δεν παύει να είναι μια κυνική και επώδυνη ομολογία της πιο ακραίας μορφής του ανθρώπινου ενστίκτου. Δεν κρύβουμε ότι σε πολλά σημεία ο αμοραλισμός του σεναρίου μας ενόχλησε αλλά δεν μπορούμε να αρνηθούμε το διαλογισμό κάποιων κεντρικών σημείων που έχουν ουσία καθώς και τα εφόδια για να θέσουν τα καίρια ερωτήματα σχετικά  τι είναι εκείνο που μεταμορφώνει ένα φιλήσυχο άνθρωπο σε σκοτεινό εκδικητή. Όμως ο Μπο αποτυγχάνει να φτιάξει ένα σφιχτοδεμένο και πειστικό φιλμ αφού η αληθοφάνεια δεν τον καίει ιδιαίτερα, το σασπένς δεν δίνεται με ικανοποιητικό τρόπο και το κυριότερο, αποπροσανατολίζεται εύκολα. Το γκροτέσκο και η υπερβολή της καθημερινότητας (προφανής στόχος του «Ενστίκτου της ζωής» είναι η δηκτική κριτική πάνω στον υλισμό και τις ψευδαισθήσεις του καπιταλισμού) διατηρούν το πάνω χέρι στην ιστορία και παρότι ο σκηνοθέτης δίνει βάθος στους χαρακτήρες, το τελικό αποτέλεσμα αφήνει μια πικρή γεύση στο θεατή.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Animal
Σκηνοθεσία: Αρμάντο Μπο
Σενάριο: Αρμάντο Μπο, Νικολά Τσιακομπόνε

Παίζουν: Γκιγιέρμο Φραντσέλα, Κάρλα Πίτερσον, Γκλόρια Καρά, Μαρτσέλο Σουμπιότο

Διάρκεια: 112'
Χώρα: Ισπανία, Αργεντινή
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA