MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Βιογραφική

Νουρέγιεφ: Το λευκό κοράκι

Τρίτη φορά που ο ηθοποιός Ρέιφ Φάινς στρέφεται πίσω από την κάμερα, επιλέγοντας αυτή τη φορά να διηγηθεί τα συναρπαστικά πρώτα χρόνια της καριέρας του Νουρέγιεφ.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 127'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Ο Ρώσος Ρούντολφ Νουρέγιεφ στα 23 του χρόνια το 1961, κατά την κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου, όντας ο κορυφαίος χορευτής μπαλέτου στον πλανήτη επιλέγει να αυτομολήσει στη Δύση και ζητάει πολιτικό άσυλο στη Γαλλία σοκάροντας όλο τον κόσμο.

Ο δρόμος προς την ελευθερία

Η ταινία του Φάινς «Νουρέγιεφ: Το Λευκό Κοράκι» δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας στο είδος της καλλιτεχνικής βιογραφίας και βρίσκεται στο όριο του ακαδημαϊσμού. Όμως ο σπουδαίος ηθοποιός στην τρίτη σκηνοθετική δουλειά του (και ο σαιξπηρικός «Κοριολανός» και η «Αόρατη γυναίκα» από την προσωπική ζωή του Ντίκενς γυρίστηκαν μέσα στην τρέχουσα δεκαετία) αποδεικνύει ξανά συνέπεια και άποψη στο θέμα με το οποίο καταπιάνεται. Η ματιά του Φάινς πάνω στον Νουρέγιεφ δεν είναι ούτε αγιογραφική ούτε αποστασιοποιημένη.

Διαθέτει αντικειμενικότητα στις σκληρές στιγμές αλλά και ζεστασιά όταν απαιτείται προκειμένου να έχουμε πλήρως σχηματισμένη την εικόνα του ανθρώπου-καλλιτέχνη. Ψάχνοντας βαθιά να βρει τα ψήγματα όχι τόσο του ατόφιου καλλιτεχνικού ταλέντου, όσο τα σημάδια που σχημάτισαν την εγωιστική φύση ενός master του χορού (ουκ ολίγες φορές γινόμαστε μάρτυρες ενός εγωιστή και κακομαθημένου σταρ), στέκεται κυρίως στα στιγμιότυπα της παιδικής ηλικίας. Στο ψυχρό αποχαιρετισμό της μητέρας που τον αφήνει στα χέρια των δασκάλων χορού, στα φτωχά παιδικά χρόνια και την ταπεινή καταγωγή, στη γέννηση του στο τρένο που τον όρισε μια για πάντα αφού χάρη στο συμβάν αυτό «μπορούσε να ζήσει οπουδήποτε».

Οι πιο πονηροί ή ψυλλιασμένοι θα σκεφτούν ίσως ότι πίσω από την ιστορία του Νουρέγιεφ ο Φάινς βρίσκει την ευκαιρία να τα βάλει με το σοβιετικό καθεστώς. Η αλήθεια είναι πως οι αξιωματούχοι της ΕΣΣΔ και οι πράκτορες της KGB παρουσιάζονται αρκετά σχηματικά ως οι «κακοί» που επιχειρούν να περιορίσουν την νεανική ορμή του ήρωα και φυσικά δεν διστάζουν να τον καταδικάσουν μετά από την «απόδραση» του ως προδότη του έθνους. Όμως ο μέντορας του Πούσκιν (τον υποδύεται ο ίδιος ο Φάινς) τον υπερασπίζεται λέγοντας ότι δεν ήταν προσχεδιασμένη η πράξη του αφού «πολιτικά δεν ξέρει τίποτα ο Ρούντι». Κι αυτή είναι η αλήθεια. Ο Νουρέγιεφ δεν ασχολείται με την πολιτική. Τον ενδιαφέρει μόνο να τελειοποιήσει την τέχνη του ως χορευτής («ο χορός δεν είναι μόνο κανόνες και τεχνική» λέει κάποια στιγμή), λατρεύει να περνά καλά και να ερωτοτροπεί με άντρες και γυναίκες, να ζει για την κάθε στιγμή. Κυρίως θέλει να είναι ελεύθερος.Τον Νουρέγιεφ υποδύεται ο νέος ουκρανός χορευτής Όλεγκ Ιβένκο που με το αδάμαστο στυλ και την εμφάνιση του θυμίζει αρκετά τον Νουρέγιεφ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The White Crow
Σκηνοθεσία: Ρέιφ Φάινς
Σενάριο: Ντέιβιντ Χέαρ

Παίζουν: Ολεγκ Ιβένκο, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Τσουλπάν Κχαμάτοβα, Ρέιφ Φάινς

Διάρκεια: 127'
Χώρα: Αγγλία, Σερβία, Γαλλία
Έτος: 2019

Rating: 2.5
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b