MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΘΕΑΤΡΟ

Θέατρο στις γειτονιές της Αθήνας με το… “Magic Bus” του Εθνικού

O σκηνοθέτης της παράστασης «Ιστορίες Καθ’ Οδόν» που παρουσιάζεται στο πλαίσιο της δράσης «Θέατρο Express», Τάσος Πυργιέρης, μάς «συστήνει» την δράση, μιλά για την ιδέα πίσω από αυτή, για τους στόχους αλλά και τις ιδιαιτερότητές της.

author-image Ευδοκία Βαζούκη

Το Θέατρο Express αποτελεί μία καινοτόμο πολιτιστική δράση που είναι καρπός της συνεργασίας του Εθνικού Θεάτρου με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) με την υποστήριξη των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ).

Στη δράση αυτή το θέατρο δεν έχει συγκεκριμένη στέγη, αλλά μ’ ένα λεωφορείο ταξιδεύει από γειτονιά σε γειτονιά, συναντά τους θεατές του και τους προσκαλεί στον κόσμο του θεάτρου με σκοπό να τους μυήσει στη μαγεία του.

Μετά την επιτυχημένη παρουσίαση της «Αρκούδας» του Τσέχωφ το περασμένο καλοκαίρι, το Εθνικό Θέατρο και ο ΟΑΣΑ συνεχίζουν φέτος με την παράσταση «Ιστορίες καθ’ οδόν».

Πώς προέκυψε η ιδέα για αυτό το πρωτότυπο θεατρικό εγχείρημα;

Το θέατρο Εxpress είναι η κινούμενη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Ένα λεωφορείο των αστικών συγκοινωνιών που πραγματοποιεί δρομολόγια δίνοντας παραστάσεις στις στάσεις του. Το “Magic Βus”, όπως μας αρέσει να το αποκαλούμε, είναι ένα διαμορφωμένο λεωφορείο σε μικρή θεατρική σκηνή, με τη φροντίδα του ΟΑΣΑ και του ΟΣΥ.

Με ποιο όραμα ξεκίνησε το θέατρο Express;

Η επιθυμία όλων μάς είναι να συναντήσουμε θεατές από κάθε γειτονιά του λεκανοπεδίου της Αττικής και να του εντρυφήσουμε την τέχνη που αγαπάμε, το θέατρο.

Τι πραγματεύεται η φετινή παράσταση της δράσης, με τίτλο «Ιστορίες Καθ’ Οδόν»;

Οι «Ιστορίες Καθ’ Οδόν» είναι μία παράσταση που δίνει πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατούσε στην Αθήνα μετά την ανεξαρτησία της και τις προσπάθειες της ανασύνταξής της σε πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους. Αφορμή μας οι αφηγήσεις – διηγήσεις και ευθυμογραφήματα του Βασίλη Αττικού για την “παλιά Αθήνα”. Την ίδρυση των πρώτων ιδιωτικών θεατρικών σκηνών πολύ πιο πριν από την την ίδρυση του Εθνικού Θεάτρου το 1902 (τότε Βασιλικού Θεάτρου). Καθώς επίσης και την αντιμετώπιση της γυναίκας στο θέατρο κατω από τα κοινωνικά στερεότυπα τα ήθη και τα έθιμα που επικρατούσαν εκείνη την εποχή.

Ποια είναι η ιδιαιτερότητα μιας παράστασης μέσα σε λεωφορείο και τι είδους πρόκληση είναι από την πλευρά του σκηνοθέτη, των ηθοποιών και των θεατών;

Μέσα σε 45 λεπτά πρέπει να ειπωθεί ό,τι έχουμε συμφωνήσει… ο αντικειμενικός βαθμός δυσκολίας που αντιμετώπισα ως σκηνοθέτης της ήταν η σκηνική οικονομία στο στήσιμο της ιδιαίτερης αυτής παράστασης. Αντιμετωπίζοντας την εξίσου με την ίδια αγάπη και φροντίδα, είτε η παράσταση γινόταν σε μία βιομηχανική αποθήκη, είτε στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού, είτε σε ένα κινούμενο λεωφορείο των αστικών συγκοινωνιών.

Είμαι βέβαια τυχερός δουλεύοντας με χαρισματικούς συναδέρφους δοσμένους σε αυτό που τους ζήτησα, χωρίς κανέναν ενδοιασμό. Με ηθοποιούς που εκτιμώ και θαυμάζω όπως ο Γιάννης Παναγόπουλος (που φρόντισε για τη δραματουργική επεξεργασία με τη βοήθεια της Ειρήνης Μουντράκη) την  Ρένα Κυπριώτη  και τον Σταύρο Καραγιάννη. Τους είμαι ευγνώμων για την εμπιστοσύνη και την ανεξάντλητη υπομονή που έδειξαν σε εμένα και στην τρέλα που με διακατέχει…

Σε συνθήκες περιορισμένου χώρου και χρόνου πόσο μεγάλος είναι ο βαθμός δυσκολίας για να παρουσιαστεί ένα άρτιο αποτέλεσμα;

Είναι αρκετά δύσκολο να παρουσιάσεις μία παράσταση σύντομη, καλοδουλεμένη, ευφρόσυνη και καθόλου βαρετή που να εκτυλίσσεται σε μία σκηνή λεωφορείου 1×2 έχοντας το brand του Εθνικού Θεάτρου.

Τι είδους κοινό επιλέγει να παρακολουθήσει αυτή την ιδιαίτερη δράση μέσα στο λεωφορείο;

Έχοντας δώσει περίπου 56 παραστάσεις από τις αρχές Απριλίου, σε 14 δήμους της Αττικής (Κερατσίνι Χαλάνδρι Πικέρμι Γέρακας, Περιστέρι, Άλιμος, Κορωπί,Ίλιον, Καλλιθέα, Μοσχάτο, Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρη) και έχοντας παρακολουθήσει την παράσταση μας περίπου 1.120 θεατές, μπορώ να πω ότι επιλέγουν να παρακολουθήσουν την δράση πολλών και διαφορετικών ειδών θεατές. Από μαθητές λυκείου, φοιτητές Πανεπιστημίου και δραματικών σχολών, εργένηδες, οικογενειάρχες, αγαπημένοι ηλικιωμένοι. Θεατές που παρακολουθούν τη δουλειά μας με ενδιαφέρον και που μας κάνουν χαρούμενους με την δοτικότητα τους, θεατές κάθε ηλικίας που αγαπούν το θέατρο εξίσου με μας.

Τι μηνύματα λαμβάνετε από τον κόσμο που έχει παρακολουθήσει τις  παραστάσεις του θεάτρου Express;

Μας ρωτούν συνέχεια: «Πότε θα ξανάρθετε;», «Να βρούμε μία ημερομηνία που βολεύει για να να παίξετε;», «Πότε έχετε κενό;». Επίσης μας εντυπωσιάζουν και οι ενθαρρυντικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την παράστασή μας. Κυρίως τέτοιες είναι  η αντιδράσεις που παρατηρούμε από τους θεατές και που για όλους εμάς που εργαζόμαστε στο θέατρο Εxpress είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή.

Μέχρι πότε θα διαρκέσει η δράση του θεατρικού λεωφορείου;

Ο προγραμματισμένος πρώτος κύκλος των παραστάσεων είναι μέχρι και το τέλος Ιουλίου.

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Δραματουργία: Γιάννης Παναγόπουλος
Σκηνογραφική επιμέλεια: Κατερίνα Κανελλοπούλου
Ενδυματολογική επιμέλεια: Μαρία Τσιώτη
Μουσική επιμέλεια: Αλέξης Κωτσόπουλος
Φωτισμοί: Τάσος Πυργιέρης
Δραματολόγος: Ειρήνη Μουντράκη
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Ρούλα Λιανού
Σχεδιασμός κομμώσεων – Περούκες: Ιουλία Συγριμή
Παίζουν οι ηθοποιοί: Σταύρος Καραγιάννης, Ρένα Κυπριώτη, Γιάννης Παναγόπουλος, Τάσος Πυργιέρης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ώρες παραστάσεων: 19:00 και 20:30

Επόμενοι σταθμοί

6 Ιουνίου | Καλλιθέα (Πλατεία Τζιτζιφιές)

7, 8 Ιουνίου | Δήμος Μοσχάτου -Ταύρου (Πλατεία Μεταμορφώσεως, Μοσχάτο)

12, 13 Ιουνίου | Βούλα (Πλατεία Ιμίων)

19, 20 Ιουνίου (Πλακόστρωτο, Βάρκιζα)

21, 22 Ιουνίου | Πλατεία Βάρης

26 Ιουνίου | Νέο Ηράκλειο (έμπροσθεν Πολύκεντρου)

Είσοδος Ελεύθερη:  Τα δελτία εισόδου για το κοινό θα διατίθενται μια ώρα πριν την έναρξη της παράστασης.

Οι στάσεις του Θεάτρου Εxpress θα ανακοινώνονται και στο www.n-t.gr και στο www.oasa.gr.

Περισσότερα από Art & Culture
VIMA_WEB3b