MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
18
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Arizona Dream
Cure
Eraserhead
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Millennium Mambo
Red Sonja
Sorry, Baby
Stans
Superman
Take a Trip
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ακόμα πιο απίστευτη Παρασκευή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Ηλίθιοι
Αποστροφή
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Αυτοί που έμειναν ζωντανοί
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Διπλή ταυτότητα
Δωρεάν διακοπές
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνα…κοντά σου
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Πωλίν στην παραλία
Η δίκη ενός σκύλου
Η επιστροφή
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καλοκαίρι με τη Μόνικα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτες Καταστημάτων
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μαζί
Μαλένα
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μπάμπι: Η εκδίκηση
Μπλέηντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης
Νεαρές μητέρες
Νυχτερινός εκφωνητής
Νόρα
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος ενός διεφθαρμένου
Οι άγριες μέρες μας
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παρίσι-Τέξας
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στάσου πλάι μου
Ταιριάζουμε?
Τα καλά παιδιά
Τελευταία πνοή
Το 47
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάστρο στον ουρανό
Το κυνήγι του κλέφτη
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Αμάντα

Το πως η τρομοκρατία μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας επιχειρεί να μας δείξει η νέα ταινία του γάλλου Μίκαελ Χερς χωρίς όμως να πείθει απόλυτα.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Ο Νταβίντ, ένας νέος άνδρας χωρίς σταθερή δουλειά και σχέση, απολαμβάνει την ελαφρότητα της νεότητάς του στο Παρίσι. Σύντομα όμως, η ανεμελιά της ζωής του διακόπτεται απότομα όταν σκοτώνεται η αδελφή του σε τρομοκρατική επίθεση κι αναγκάζεται να διαχειριστεί την απώλεια καθώς και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του.

Το βάρος της απώλειας

Το σημείο-κλειδί είναι ο απώλεια της αδελφής του ήρωα και μητέρας της Αμάντα. Από εδώ και πέρα αλλάζουν όλα με τη διπλή ενηλικίωση για θείο και ανιψιά να είναι το ζητούμενο, με φόντο ένα ρομαντικό Παρίσι (αρχικά βλέπουμε τον Νταβίντ να ερωτεύεται την γλυκιά Λένα) που μεταλλάσσεται ελέω τρομοκρατίας και συνθηκών. Όμως ο τρόπος που χαρτογραφεί τα νέα δεδομένα ο σκηνοθέτης είναι ελάχιστα πειστικός καθώς πολλά από τα επιχειρήματα του βρίσκονται στα όρια της αφέλειας. Ο Χερς παρουσιάζει ξεκάθαρα δείγματα άνισης γραφής – αν όχι επιπολαιότητας- επιχειρώντας να συνδέσει το ατομικό με το γενικό.

Μπορεί το συγκινητικό πορτρέτο της επτάχρονης Αμάντα και η τρυφερή σχέση με τον ανώριμο θείο της να είναι από τα στοιχεία που λειτουργούν ομαλά και ρεαλιστικά στο φιλμ αλλά η τροπή που παίρνει η ζωή από την κανονικότητα προς το… χάος είναι τουλάχιστον υπερβολική. Η «Αμάντα» είναι ένα φιλμ που θέλει να πει πολλά. Κυρίως για την οικογένεια και τις ανοιχτές πληγές που μας κατατρέχουν (ένα άλλο κρίσιμο σημείο αφορά στη σχέση του Νταβίντ με τη μητέρα του), βάζοντας στην πρώτη γραμμή την ανάγκη για επιβίωση και τη σημασία της συνέχισης της ζωής με κάθε μέσο. Είναι προφανές ότι η συγκίνηση και το δράμα ορίζουν το πλαίσιο που κινούνται οι ήρωες.

Κάποιες στιγμές ο Χερς επιχειρεί να ελαφρύνει κάπως το κλίμα, αλλά έχει ήδη παραφορτώσει με τόση ένταση και συμβολισμό το σκηνικό, ώστε να μην τα καταφέρνει πάντα. Παρότι ο ίδιος ο Χερς ισχυρίζεται ότι η «Αμάντα» δεν είναι μια ταινία που αφορά στο ζήτημα της τρομοκρατίας, αυτό είναι πανταχού παρόν. Μπορεί να μην σηκώνει δυνατά τη φωνή αλλά ο καταγγελτικός τόνος  διακρίνεται. Ο ρεαλισμός της καθημερινότητας ακόμη και με επεισόδια μινιμαλιστικά (πχ η σκηνή με την γυναίκα με την μπούρκα) είναι πιο αποτελεσματικός από ότι στις σεκάνς όπου το σενάριο «κραυγάζει» την αλήθεια του γύρω του με μελό ευκολίες.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Amanda
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς
Σενάριο: Μίκαελ Χερς, Μοντ Αμλίν

Παίζουν: Βενσάν Λακόστ, Ισόρ Μουλτριέρ, Στέισι Μάρτιν

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2018

Rating: 2
Διανομή: Danaos Films
Περισσότερα από CINEMA