MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΠΕΜΠΤΗ
20
ΙΟΥΝΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
    "Yes is a world": Φωτογραφική έκθεση της Έλλης Τσάτσου
    Από 16/05/2019 έως 23/06/2019
    22 έργα του Nicholas Egon, στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 22/05/2019 έως 20/07/2019
    A Submissive Acknowledgment of Powerlessness: Ατομική έκθεση του Ανδρέα Αγγελιδάκη στην The Breeder Gallery
    Από 30/05/2019 έως 31/08/2019
    Athens Photo Festival 2019: Η γιορτή της φωτογραφίας είναι εδώ
    Από 13/06/2019 έως 28/07/2019
    Avigdor Arikha. Μια ανάσα, στο Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού
    Από 19/06/2019 έως 01/09/2019
    Avigdor Arikha: Πάθος για το ορατό στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 19/06/2019 έως 01/09/2019
    Building Hope: Μια εγκατάσταση για παιδιά, στην Πειραιώς 260
    Από 30/05/2019 έως 30/06/2019
    City in Pieces: Mια ομαδική έκθεση γύρω από το μεταβαλλόμενο τοπίο της Αθήνας
    Από 14/06/2019 έως 30/09/2019
    Love Story στην Πειραιώς 260
    Από 30/05/2019 έως 30/06/2019
    Love Story, της Candice Breitz στην Πειραιώς 260
    Από 30/05/2019 έως 30/06/2019
    Masterpiece Not, των Δημήτρη Πλάντζου & Περικλή Πραβήτα στο Ίδρυμα Ευγενίδου
    Από 10/06/2019 έως 25/06/2019
    O Oργανισμός ΝΕΟΝ φέρνει τη σύγχρονη τέχνη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκόνου
    Από 18/05/2019 έως 31/10/2019
    One thing a day, the Australian way: Έκθεση της Χριστίνας Δάρρα στη gallery genesis
    Από 18/06/2019 έως 29/06/2019
    «Ελεγείες σε πέτρα και μέταλλο»: Έκθεση γλυπτικής στη Roma Gallery
    Από 30/05/2019 έως 31/07/2019
    Έκθεση: Οι τελευταίες μέρες της Πομπηίας, στην γκαλερί Σκουφά
    Από 06/06/2019 έως 29/06/2019
    Ίχνη στον Χρόνο: Διπλή έκθεση του Γιάννη Ψυχοπαίδη στον Πόρο
    Από 08/06/2019 έως 30/09/2019
    Όλοι μαζί παρέα στο Μουσείο: Έργα προσφύγων και Ελλήνων μαθητών στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
    Από 06/06/2019 έως 29/06/2019
    Αλέκος Φασιανός - Βαγγέλης Χρόνης. 30 χρόνια φιλίας. Ζωγραφική και ποίηση, στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη
    Από 20/05/2019 έως 29/09/2019
    Αναφορά στην Γκουέρνικα του Κ. Κατζουράκη στο Μέγαρο Εϋνάρδου
    Από 07/05/2019 έως 27/07/2019
    Διπλή έκθεση Γ. Ψυχοπαίδη: Ίχνη στον Χρόνο στην Γκαλερί Citronne
    Από 08/06/2019 έως 30/09/2019
    Εικαστική εγκατάσταση: Αυτό που δεν βλέπουμε μας κοιτάζει στο Victoria Square Project
    Από 08/06/2019 έως 30/06/2019
    Η Άγραφη Βιβλιοθήκη: Μία εκθεσιακή τριλογία στο Μέγαρο Μουσικής
    Από 10/07/2018 έως 30/09/2019
    Η αγάπη είναι ένας σκύλος από την κόλαση, 38 καλλιτέχνες εκθέτουν στο Μουσείο Φρυσίρα
    Από 02/05/2019 έως 31/12/2019
    Ηρακλής, Ήρως Διαχρονικός και Αιώνιος από τον Παύλο Σάμιο στο Νομισματικό Μουσείο
    Από 28/12/2018 έως 31/10/2019
    Ο Μπουκόφσκι έρχεται στο Μουσείο Φρυσίρα
    Από 02/05/2019 έως 07/12/2019
    Ομαδική έκθεση γλυπτικής, σχεδίου, ζωγραφικής, video και φωτογραφίας στη Γκαλερί Bernier/Eliades
    Από 23/05/2019 έως 10/07/2019
    Παραδοσιακές Κούκλες και Παιχνίδια από την Ιαπωνία στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών
    Από 22/02/2019 έως 30/06/2019
    Σεισμός στο Μουσείο: Περιοδική έκθεση για το φαινόμενο του σεισμού από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και την ΑΧΑ
    Από 23/05/2018 έως 28/06/2019
    Τα Πετεινά: Έκθεση του Κώστα Ζαφειρόπουλου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
    Από 07/06/2019 έως 30/06/2019

    Απολογισμός 2018 για το Υπουργείο Πολιτισμού: θετικά, αρνητικά και… εφήμερα

    Το Υπουργείο Πολιτισμού παρουσίασε έναν ευσύνοπτο και προσιτό απολογισμό της δράσης των εποπτευόμενων φορέων του το 2018, με σημαντικές παρουσιάσεις και σημαίνουσες απουσίες.

    Σπύρος Κακουριώτης

    Η παρουσίαση του ετήσιου απολογισμού των διάφορων φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι τις περισσότερες φορές μια βαρετή διαδικασία, που αφορά μονάχα εκείνους που τους παρουσιάζουν και τους δημοσιογράφους του πολιτιστικού ρεπορτάζ, που καραδοκούν για να βγάλουν «λαβράκι», ζητώντας επίμονα «νούμερα», οικονομικά στοιχεία που συνήθως δίνονται με τη μεγαλύτερη δυνατή φειδώ.

    Η εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού την Κυριακή στο Εθνικό Θέατρο, δεν ήταν ούτε βαρετή, ούτε προσέφερε «νούμερα». Ήταν όμως ένας απολογισμός του έργου των εποπτευόμενων οργανισμών του για το 2018, με τη μορφή μιας μικρής γιορτής, σκηνοθετημένης από τον αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή της πρώτης κρατικής σκηνής, Θοδωρή Αμπαζή.

    «Δεν βρισκόμαστε σε ημερίδα, οπότε θα μιλήσω μονάχα δύο λεπτά, όπως και όλοι», είπε, ανοίγοντας την εκδήλωση η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά –και το τήρησε, όπως και όσοι την ακολούθησαν στο βήμα.

    Με ένα σύντομο βίντεο και με λίγα λόγια, οι επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου, της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, του Φεστιβάλ Αθηνών, του Μεγάρου Μουσικής, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας, μαζί με τους υπεύθυνους αρχαιολόγους 11 Εφορειών και Διευθύνσεων του υπουργείου, παρουσίασαν αυτό που «δεν είναι εφήμερο» από τη δράση τους κατά το 2018.

    Επρόκειτο απλώς για «στιγμές» που επέλεξαν οι ίδιοι, «στιγμές που εικονοποιούν και πραγματώνουν σταδιακά την πορεία μιας πολιτικής του πολιτισμού που έχει ως στρατηγικούς στόχους τη δημιουργική οικονομία αλλά και τον πολιτισμό της καθημερινής ζωής, τα πολιτισμικά δικαιώματα όλων, τη μείωση των πολιτισμικών ανισοτήτων και διακρίσεων», όπως τόνισε στον σύντομο χαιρετισμό της η Μυρσίνη Ζορμπά.

    Εύλογα, οι περισσότεροι επέλεξαν να εστιάσουν στα έργα υποδομής, κυρίως στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα (σχολή σκηνοθεσίας του Εθνικού, σχολείο αρχαίου δράματος Επιδαύρου κ.λπ.), προκειμένου να μην αδικήσουν το καλλιτεχνικό τους έργο προβάλλοντας κάποιες μόνο από τις δεκάδες, εξ ορισμού εφήμερες, παραστάσεις τους.

    Πήλινη πλάκα με ομηρικούς στίχους, από την Αρχαία Ολυμπία

    Το αρχαιολογικό έργο για το 2018 εντυπωσίασε το κοινό στην κατάμεστη Κεντρική Σκηνή του Εθνικού (ανακάλυψη της Αρχαίας Τενέας, μινωικό ανάκτορο Ζωμίνθου, Επισκοπή Σικίνου, ναυάγια στους Φούρνους, πήλινη πλάκα με ομηρικούς στίχους από την Ολυμπία κ.λπ.), με κάποιους από τους υπεύθυνους αρχαιολόγους να κάνουν εξαιρετικές παρουσιάσεις που καταχειροκροτήθηκαν και άλλους να πετυχαίνουν να κάνουν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, εντελώς βαρετό…

    Ήταν μια γιορτή που έδειξε πως το Υπουργείο Πολιτισμού, επικοινωνιακά τουλάχιστον, εισέρχεται πλέον στον 21ο αιώνα.

    Όπως σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού, ανάλογη απολογιστική γιορτή θα διοργανωθεί και στη Βόρεια Ελλάδα, γι’ αυτό και οι φορείς της Θεσσαλονίκης έλειπαν από τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Όμως δεν ήταν μόνο αυτοί που έλειπαν.

    Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

    Έλειπε παντελώς η μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη –και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς, όταν οι δύο κρατικοί φορείς που την θεραπεύουν, η Εθνική Πινακοθήκη και το ΕΜΣΤ, βρίσκονται εδώ και χρόνια πιασμένοι στο βρόχο της γραφειοκρατικής (και εργολαβικής) κακοδαιμονίας;

    Η Εθνική Πινακοθήκη, κλειστή από τον Μάρτιο του 2013, αναβάλλει διαρκώς την ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών ανακαίνισης του κτιρίου της –αυτού που επρόκειτο να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2015! Ανακάλυψη «απρόβλεπτων» υπογείων υδάτων, εκτίναξη του προϋπολογισμού, παύση εργασιών και άλλες νεοελληνικές περιπέτειες, έχουν μεταθέσει την παράδοση του έργου για το τέλος του 2019 και βλέπουμε…

    Όσο για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που τα εγκαίνια της μόνιμης συλλογής του, αυτά που θα το μετατρέψουν σε όντως Μουσείο, έχουν μεταβληθεί σε όργανο των μαρτυρίων του Ταντάλου, πορεύεται από καθυστέρηση σε καθυστέρηση, σκοντάφτει πάνω σε γραφειοκρατικά εμπόδια που μόλις αίρονται ξεφυτρώνουν καινούργια, κάνοντας τους καχύποπτους παρατηρητές να πιστεύουν πως κάποια παρακυκλώματα –είτε εντός του Μουσείου, είτε εντός του υπουργείου, είτε εντός άλλων φορέων που σχετίζονται με το ΕΜΣΤ– δεν επιθυμούν να είναι η παρούσα κυβέρνηση που θα εγκαινιάσει το Μουσείο.

    Θα διακινδύνευα ένα στοίχημα: Ούτε η Εθνική Πινακοθήκη, ούτε το ΕΜΣΤ θα συμμετέχουν στον απολογισμό του 2019, για τους ίδιους λόγους που δεν συμμετείχαν και φέτος. Εκτός εάν η πολιτική ηγεσία επιλέξει να μιμηθεί τον (αυθεντικό) Κωνσταντίνο Καραμανλή και πάρει το φραγγέλιο…

    Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    Λατρεύεις το ξανθό σου μαλλί αλλά έχεις βαρεθεί να το βλέπεις θαμπό και γεμάτο κιτρινίλες; Υπάρχει λύση!