MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
18
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Κοινωνική

Πενθεσίλεια του Heinrich von Kleist στη Στέγη

«Πενθεσίλεια» του Κλάιστ: ο Παντελής Δεντάκης αναμετριέται με ένα από τα αριστουργήματα του ρομαντικού θεάτρου, σε μια παράσταση για τον έρωτα και τον πόλεμο, από τις 14 έως τις 23 Φεβρουαρίου 2018, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Μπορεί άραγε κανείς να ερωτευτεί τον εχθρό του;

stars-fullstars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
author-image Ευδοκία Βαζούκη

«Σε θέλω, σε ποθώ, σ’ αγαπώ, σε λατρεύω, είσαι τα πάντα για μένα. Αρκεί να σ’ έχω κατακτήσει, να “είσαι” μόνο για μένα, να είσαι κτήμα μου, να σε εξουσιάζω. Αλλιώς, θα σε διαλύσω, θα σε καταστρέψω, θα σε συντρίψω». Κάπως έτσι φαντάζεται την Πενθεσίλεια του Χάινριχ φον Κλάιστ, αυτό το άγριο και εκστατικό έργο των αρχών του 19ου αιώνα, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης. Έρωτας και πόλεμος, πάθος και ανελέητα παιχνίδια εξουσίας, τρυφερότητα και αέναη μάχη των δύο φύλων στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 14 έως 23 Φεβρουαρίου, με μια ομάδα πρωταγωνιστών: Βίκυ Βολιώτη, Θάνος Τοκάκης, Αργύρης Ξάφης, Σύρμω Κεκέ, Άλκηστη Πουλοπούλου, Ηρώ Μπέζου, Κώστας Κορωναίος, Αινείας Τσαμάτης.

«Εκεί έχω αποθέσει τα τρίσβαθα του είναι μου, όλη τη λάσπη, όλη τη λάμψη της ψυχής μου» γράφει ο Κλάιστ σε επιστολή του για την Πενθεσίλεια. Ο Κλάιστ, συγγραφέας πρωτότυπος και μοναδικός στην εποχή του, ούτε ρομαντικός, ούτε κλασικός, εμπνέεται από ένα άγνωστο σε πολλούς τρωικό επεισόδιο, για να αφηγηθεί μια συντριπτική ερωτική ιστορία που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου. Οι Έλληνες και οι Αμαζόνες πολεμούν μπροστά στα τείχη της Τροίας. Η βασίλισσα των Αμαζόνων, Πενθεσίλεια, και ο αρχηγός των Ελλήνων, Αχιλλέας, μετατρέπουν σταδιακά τις μάχες σε ένα επικίνδυνο ερωτικό παιχνίδι. Οι ερωτευμένοι γίνονται τέρατα που θέλουν να καταστρέψουν ο ένας τον άλλον. Έτσι, η εμμονική ανάγκη για κυριαρχία του ενός επί του άλλου εξελίσσεται σε ένα φρικιαστικό όργιο αίματος. «Η Πενθεσίλεια είναι ένας γιγάντιος πόθος που γκρεμίζεται και γίνεται κομμάτια» γράφει ο συγγραφέας και φίλος του Κλάιστ, φον Κόμελ. Το έργο διατρέχουν, όμως, δύο ιστορίες και δύο συγκρούσεις: της Πενθεσίλειας με τον Αχιλλέα και της Πενθεσίλειας με το Χρέος και τον Νόμο.

penthesiliaTσstavroshabakis 152

Στην παράσταση, τα πρόσωπα του έργου αναδίδουν αρχικά μια αίσθηση αβεβαιότητας και απορίας. Σαν να είναι τοποθετημένα εκεί τυχαία, αντιμετωπίζουν τα πάντα με διάθεση παιχνιδιού, που αγγίζει τα όρια της σάτιρας. Κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει και να εξηγήσει τη συμπεριφορά της Πενθεσίλειας και του Αχιλλέα, αλλά και οι ίδιοι δεν έχουν τη νηφαλιότητα να καταλάβουν τι ακριβώς τους συμβαίνει. Τη μια στιγμή θέλουν να αγκαλιάσουν και την άλλη να κατασπαράξουν ο ένας τον άλλον. Τραγικοί και κωμικοί ταυτόχρονα, όπως κάθε ερωτευμένος, άλλοτε παρασύρονται από την ποίηση ενός καλπάζοντος λόγου, άλλοτε στέκονται αμήχανοι μπροστά του. Η αρχική ονειρική ατμόσφαιρα του σκηνικού χώρου μετασχηματίζεται σε ένα τοπίο αποδόμησης και καταστροφής. Πρόκειται για «μια σύνθεση αφηγηματικού θεάτρου, κωμικής πρόζας που αγγίζει τα όρια της φάρσας και σταδιακά οδηγείται στο πεδίο της αρχαίας τραγωδίας και του σπλάτερ» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Παντελής Δεντάκης.

penthesiliastavroshabakis 3

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης



Rating: 1
Περισσότερα από CINEMA