MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
14
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2000 μέτρα μέχρι την Αντρίιβκα
Blue Film
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Noi
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Reedland
Roofman
Sorry, Baby
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Tron: Ares
Vampyr
Yunan
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Ανάμνηση
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αργός θάνατος
Αυτά που σκοτώνεις
Βραβευμένες Ελληνικές ταινίες μικρού μήκους
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό Η’
Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό Θ’
Ενα απλό ατύχημα
Ενα μεγάλο όμορφο τολμηρό ταξίδι
Ευδοκία
Ζιλ και Τζιμ
Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων
Η Γη της Επαγγελίας
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η γεύση του κερασιού
Η ζωή του Τσακ
Η ιστορία του ήχου
Η λευκή κορδέλα
Ημέρα εκπαίδευσης
Η πόλη ποτέ δεν κοιμάται
Η σκιά του πατέρα μου
Η τέχνη της μνήμης
Θολός βυθός
Θρυματίζοντας τα τείχη
Ιστορίες του Σηκουάνα
Καλές γιορτές
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Κλείδωσες; Οι άγνωστοι 2
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μέρες οργής
Μαγγελάνος
Μαύρη φάλαινα
Μητρικό ένστικτο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μπλέηντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης
Νύχτα Αγωνίας
Ξενώνας Αμερική
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Οδός Μάλαγα
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος ενός διεφθαρμένου
Οι αριστογάτες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο μύθος του Σιλιάν
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πόσο σκοτάδι αντέχεις, αγάπη μου?
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρισελιέ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συγκάλυψη
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τζεφ Μπάκλεϊ : Τίποτα δεν τελειώνει
Τζον και Γιόκο: Πρόσωπο με πρόσωπο
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μήνυμα
Το μυστηριώδες βλέμμα του ροζ φλαμίνκο
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παιδί και το δελφίνι
Το σύνδρομο του Ελσίνκι
Το φαινόμενο του λευκού οίκου
Το χρώμα του ροδιού
Υστερία
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Με τα Μάτια Ανοιχτά

Η ταινία, απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο φεστιβάλ Βενετίας ενώ βρέθηκε στις τρεις φιναλίστ για το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η 18χρονη Φάρα μόλις τέλειωσε το σχολείο και η οικογένεια της ήδη την φαντάζεται να σπουδάζει Ιατρική. Εκείνη όμως έχει άλλα όνειρα. Τραγουδάει σε ένα συγκρότημα με πολιτικό στίχο, απολαμβάνει τη ζωή κι ανακαλύπτει τον έρωτα, αντίθετα με τις προσταγές της πιο συντηρητικής μητέρας της Χαγιέτ που γνωρίζει καλά την σκοτεινή πλευρά της πατρίδας της και τα όρια της συντηρητικής κοινωνίας της.

Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο η τυνήσια Λέιλα Μπουζίντ, βοηθός του σπουδαίου Αμπντελατίφ Κεσίς («Η ζωή με την Αντέλ») παρουσιάζει μια φιλότιμη, συγκινητική ανθρώπινη ιστορία με πολιτικές προεκτάσεις. Η έντονη σχέση της Φάρα και της Χαγιέτ, μια σχέση κόρης και μάνας, αντικατοπτρίζει στις λεπτομέρειες της την ιστορία της Τυνησίας, το χάσμα γενεών και, το βασικότερο, την έλλειψη ελευθερίας των νέων (ειδικά των γυναικών), στην βορειοαφρικανική χώρα. Βρισκόμαστε στην Τυνησία το 2010, λίγους μήνες πριν την «Επανάσταση των Γιασεμιών» η οποία πυροδότησε στην ουσία αυτό που ονομάστηκε «Αραβική Άνοιξη». Όμως το φιλμ, παρά τις διακρίσεις του δεν γίνεται ποτέ σπουδαίο ή τολμηρό. Η σκηνοθετική άποψη της Μπουζίντ δεν παρουσιάζει πρωτοτυπία ή φρέσκες ιδέες ενώ πολλά από τα τεκταινόμενα είναι απλώς κλισέ. Ακόμη, δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιες προβλέψιμες καταστάσεις (η εξαφάνιση της Φάρα από τα χέρια της μητέρας της κ.α.) οδηγούν την πλοκή σε αφελή μονοπάτια. Περισσότερο με χαμένη ευκαιρία για μια ουσιαστική ματιά πάνω στη γυναικεία χειραφέτηση, την καταπιεσμένη λίμπιντο και το επώδυνο πέρασμα στην ενηλικίωση, μοιάζει το φιλμ παρά με μια εύστοχη πολιτική αλληγορία πάνω στην πρόσφατη ιστορία της Τυνησίας. Τέλος, η υπερβολική χρήση της έθνικ μουσικής (θα βαρεθείτε αν δεν σας αρέσει το συγκεκριμένο είδος) από ένα σημείο και μετά δεν προσφέρει κάτι νέο στη δράση.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Με τα Μάτια Ανοιχτά (As I Open my Eyes / A Peine J’Ouvre les Yeux)
Σκηνοθεσία: Λέιλα Μπουζίντ
Σενάριο: Λέιλα Μπουζίντ, Μαρί - Σοφί Σαμπόν

Παίζουν: Μπαγιά Μεντχαφάρ, Γκάλια Μπενάλι, Μοντασάρ Αγιάρι

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Γαλλία, Τυνησία
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: One From The Heart
Περισσότερα από CINEMA