MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
18
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
Φαντασίας

Η Άφιξη

Αφού πέρασε με θετικό βαθμό και την ενασχόληση του με την περιπέτεια και τα μεξικάνικα καρτέλ («Sicario») o στυλίστας Denis Villeneuve καταπιάνεται με το ακόμη πιο δύσκολο και απαιτητικό είδος της sci-fi αλληγορίας.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων αναλαμβάνει να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους είναι η γλωσσολόγος Λουίζ Μπανκς που μοιάζει να έχει το χάρισμα της επικοινωνίας με τους εξωγήινους. Όμως ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο, αφού κάποιοι ηγέτες δεν έχουν πειστεί για τις φιλικές προθέσεις των εξωγήινων.

arrival

Περισσότερο μια δραματική σπουδή πάνω στη θνητότητα, το χρόνο και το πεπρωμένο, παρά μια γνήσια sci –fi περιπέτεια γύρω από το χιλιοειδωμένο μοτίβο της εισβολής εξωγήινων στη Γη και την επικείμενη καταστροφή του πλανήτη. Ο καναδός σκηνοθέτης με απόλυτη δεξιότητα και έλεγχο της ιστορίας του, προσδίδει στα καρέ του στοιχεία ρεαλισμού και αληθοφάνειας (όσο αυτό του επιτρέπεται) προκειμένου να μετατρέψει τον προβληματισμό του σε φιλοσοφημένη σκέψη και μοντέλο παραβολής. Το επιτυγχάνει με τρεις τρόπους.

Αρχικά, χαμηλώνει την ένταση και δημιουργεί ένα κλίμα υπόγειας ανησυχίας και περιέργειας μαζί, σχετικά με τα κίνητρα του ξένου επισκέπτη. Καθώς τα 12 διαστημόπλοια μένουν μετέωρα στην ατμόσφαιρα της Γης και οι απεσταλμένοι τους θυμίζουν τεράστια χταπόδια (που οι άνθρωποι τα βαφτίζουν χαίδευτικά Άμποτ και Κοστέλο) που αναλαμβάνουν το δύσκολο ρόλο της επαφής με τους γήινους, δίνεται το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι αφηγηματικές δυνάμεις της ιστορίας και δεν είναι άλλες από την επικοινωνία και την ανάγκη κατανόησης του «άλλου», του ξένου, του διαφορετικού.

arrival-movie

Η δεύτερη σκηνοθετική ευρεσιτεχνία του ανθρώπου που μας έδωσε το «Prisoners» και το «Μέσα από τις φλόγες» είναι η απεικόνιση του εξωγήινου επισκέπτη με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί στο σινεμά. Κι αν οι Άμποτ και Κοστέλο δεν δείχνουν και τόσο πρωτότυποι, από τη στιγμή που η επαφή τους με την Λουίζ περνάει σε άλλο επίπεδο, η φαντασία του Villeneuve οργιάζει με γόνιμο και ευφάνταστο τρόπο.

Η τρίτη μας επισήμανση αφορά στην ερμηνεία της Amy Adams. Η αμερικανίδα ηθοποιός απλώς αριστεύει, επιτυγχάνοντας έναν υποκριτικό άθλο, σε ένα τόσο απαιτητικό ρόλο – τον οποίο προσεγγίζει με ένα συνδυασμό δυναμισμού και ευαισθησίας- που λίγοι συνάδελφοι της θα έβγαζαν πέρα με τέτοια δεινότητα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ARRIVAL: Η ΑΦΙΞΗ (ARRIVAL)
Σκηνοθεσία: Denis Villeneuve
Σενάριο: Eric Heisserer (βασισμένο σε διήγημα του Ted Chiang)

Παίζουν: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

Διάρκεια: 116'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2016

Rating: 3
Διανομή: Spentzos
Περισσότερα από CINEMA