MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Animal
Anora
Baby
Banff Centre Mountain Film Festival World Tour 2025
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Fiction
Flow
Hedwig and the Angry Inch
Maria
Mauthausen
Mickey 17
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pink Floyd At Pompeii – MCMLXXII
Star Wars: Επεισόδιο ΙII- Η Εκδίκηση των Σιθ
Take a Trip
The Brutalist
Until Dawn
Winona
Yu-Gi-Oh! Η σκοτεινή πλευρά των διαστάσεων (μεταγλωττισμένη)
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Δαχομέη
Είμαι ακόμη εδώ
Είμαι η Κούβα
Εβρος – Θολό τοπίο
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ερωτική επιθυμία
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η επαφή
Η θάλασσα μέσα μου
Η καρδιά του κτήνους
Η μάσκα του Διαβόλου
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η σιωπή
Ησυχία 6-9
Η φωτογραφία
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κραυγές και ψίθυροι
Κρυστάλλινες νύχτες
Λάκης Παπαστάθης – Σε πρώτο πλάνο
Λίλο & Στιτς
Μ – Ο δράκος του Ντίσελντορφ
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρές Αφροδίτες
Μιλώντας για το τέλος
Νοσφεράτου
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Ντελικατέσεν
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Οικουμενική γλώσσα
Οι κυνηγοί
Οι τεμπέληδες της εύφορης κοιλάδας
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Οντότητα
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Πριν το τέλος
Πρωινή περίπολος
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σμιλεμένες ψυχές
Σχετικά με τον Βασίλη…
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αγόρι
Το βλέμμα του Οδυσσέα
Το βράδυ υποχωρεί
Το κάστρο στον ουρανό
Το κακό
Το μετέωρο βήμα του πελαργού
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαντάσματα από το παρελθόν
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Φαντασίας

Η Άφιξη

Αφού πέρασε με θετικό βαθμό και την ενασχόληση του με την περιπέτεια και τα μεξικάνικα καρτέλ («Sicario») o στυλίστας Denis Villeneuve καταπιάνεται με το ακόμη πιο δύσκολο και απαιτητικό είδος της sci-fi αλληγορίας.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 116'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων αναλαμβάνει να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους είναι η γλωσσολόγος Λουίζ Μπανκς που μοιάζει να έχει το χάρισμα της επικοινωνίας με τους εξωγήινους. Όμως ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο, αφού κάποιοι ηγέτες δεν έχουν πειστεί για τις φιλικές προθέσεις των εξωγήινων.

arrival

Περισσότερο μια δραματική σπουδή πάνω στη θνητότητα, το χρόνο και το πεπρωμένο, παρά μια γνήσια sci –fi περιπέτεια γύρω από το χιλιοειδωμένο μοτίβο της εισβολής εξωγήινων στη Γη και την επικείμενη καταστροφή του πλανήτη. Ο καναδός σκηνοθέτης με απόλυτη δεξιότητα και έλεγχο της ιστορίας του, προσδίδει στα καρέ του στοιχεία ρεαλισμού και αληθοφάνειας (όσο αυτό του επιτρέπεται) προκειμένου να μετατρέψει τον προβληματισμό του σε φιλοσοφημένη σκέψη και μοντέλο παραβολής. Το επιτυγχάνει με τρεις τρόπους.

Αρχικά, χαμηλώνει την ένταση και δημιουργεί ένα κλίμα υπόγειας ανησυχίας και περιέργειας μαζί, σχετικά με τα κίνητρα του ξένου επισκέπτη. Καθώς τα 12 διαστημόπλοια μένουν μετέωρα στην ατμόσφαιρα της Γης και οι απεσταλμένοι τους θυμίζουν τεράστια χταπόδια (που οι άνθρωποι τα βαφτίζουν χαίδευτικά Άμποτ και Κοστέλο) που αναλαμβάνουν το δύσκολο ρόλο της επαφής με τους γήινους, δίνεται το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούν οι αφηγηματικές δυνάμεις της ιστορίας και δεν είναι άλλες από την επικοινωνία και την ανάγκη κατανόησης του «άλλου», του ξένου, του διαφορετικού.

arrival-movie

Η δεύτερη σκηνοθετική ευρεσιτεχνία του ανθρώπου που μας έδωσε το «Prisoners» και το «Μέσα από τις φλόγες» είναι η απεικόνιση του εξωγήινου επισκέπτη με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί στο σινεμά. Κι αν οι Άμποτ και Κοστέλο δεν δείχνουν και τόσο πρωτότυποι, από τη στιγμή που η επαφή τους με την Λουίζ περνάει σε άλλο επίπεδο, η φαντασία του Villeneuve οργιάζει με γόνιμο και ευφάνταστο τρόπο.

Η τρίτη μας επισήμανση αφορά στην ερμηνεία της Amy Adams. Η αμερικανίδα ηθοποιός απλώς αριστεύει, επιτυγχάνοντας έναν υποκριτικό άθλο, σε ένα τόσο απαιτητικό ρόλο – τον οποίο προσεγγίζει με ένα συνδυασμό δυναμισμού και ευαισθησίας- που λίγοι συνάδελφοι της θα έβγαζαν πέρα με τέτοια δεινότητα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ARRIVAL: Η ΑΦΙΞΗ (ARRIVAL)
Σκηνοθεσία: Denis Villeneuve
Σενάριο: Eric Heisserer (βασισμένο σε διήγημα του Ted Chiang)

Παίζουν: Amy Adams, Jeremy Renner, Forest Whitaker

Διάρκεια: 116'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2016

Rating: 3
Διανομή: Spentzos
Περισσότερα από CINEMA