MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
18
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Athens Palestine Film Festival
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Drive
Dune: Μέρος δεύτερο
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Leningrad Cowboys Go America
Leningrad Cowboys Meet Moses
Mitski: The Land
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Shaun of the Dead
Super Paradise
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Threads
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
When Nobody’s Watching
Z
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Αλέξης Ζορμπάς
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντιγόνη
Για μια χούφτα δολλάρια
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Η Γη της Επαγγελίας
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η αρπαγή
Η γυναικα με τα σπίρτα
Ηλέκτρα
Η λίμνη των στεναγμών
Η σιωπή των αμνών
Ιστορίες του Σηκουάνα
Ιφιγένεια
Καζαμπλάνκα
Καλές γιορτές
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Μέρες οργής
Μεσάνυχτα στο Παρίσι
Μετά το κυνήγι
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μποέμικη ζωή
Νεκρό τηλέφωνο 2
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Ο Σιρόκο και το βασίλειο των ανέμων (μεταγλωττισμένη)
Ο Χριστός Σταμάτησε στο Εμπολι
Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι Απίθανοι (μεταγλωττισμένο)
Οι Υπάλληλοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντιγκ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Προσέλαβα έναν επαγγελματία δολοφόνο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα κανόβνια του Ναβαρόνε
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το λιμάνι της Χάβρης
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το τελευταίο κύμα
Το χρώμα του ροδιού
Τρωάδες
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένοι στη Μετάφραση
Ψηλά στον Ουρανό (μεταγλωττισμένο)
Ως τα χαράματα
Κοινωνική

Η Δεύτερη Μάνα

Πολυβραβευμένο, εξαίσιο φιλμ της Anna Muylaert, μιας βραζιλιάνας σκηνοθέτιδος η οποία μέσα από μια απλή φαινομενικά ιστορία μιλάει για την οικογένεια, τις ταξικές ανισότητες και την αρχιτεκτονική!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Val (Regina Case) αφήνει την κόρη της Jessica στα χέρια της γιαγιάς και πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να βρει δουλειά. Εκεί εργάζεται ως οικονόμος σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι και ουσιαστικά αναλαμβάνει τη φροντίδα του μικρού γιου της οικογένειας, Fabinho. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Val δέχεται ένα τηλεφώνημα από την κόρη της Jessica (που έχει πολύ καιρο να δει), η οποία της ανακοινώνει ότι πρόκειται να έρθει στο Σάο Πάολο για να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο. Οι εργοδότες συμμερίζονται τον ενθουσιασμό της Val, η οποία μένει σε ένα μικρό δωμάτιο του σπιτιού τους και της προτείνουν να φιλοξενήσουν την κόρη της…

«Γιατί θες να σπουδάσεις αρχιτεκτονική;» ρωτούν τα αφεντικά της Val την νεοφερμένη κόρη της, την 17χρονη Jessica. Εκείνη αναφέρει διάφορους λόγους: την ικανότητα της στο σχέδιο, τη δημιουργία, την ομορφιά, τη διακόσμηση. Η τελευταία εξήγηση όμως είναι και η πιο ουσιαστική στο ασχημάτιστο ακόμη κόσμο της νεαρής. Η αρχιτεκτονική ως μέσο κοινωνικών αλλαγών. Αυτό είναι και το θέμα της ταινίας που ξεκινάει ως βραζιλιάνικη σαπουνόπερα (μια μάνα που εγκαταλείπει το παιδί της για να μπορέσει να επιβιώσει είναι σίγουρο στοίχημα για πολύ… κλάμα) αλλά ποτέ δεν γίνεται μελό και μεταμορφώνεται σε κινηματογραφικό επίτευγμα.

Η σκηνοθέτιδα αρχικά βασίζεται σε ένα άψογα γραμμένο σενάριο που τη βοηθάει να προσεγγίσει το θέμα της μεθοδικά – σαν να πρόκειται για αρχιτεκτονικό πρότζεκτ- αποφεύγοντας με δεξιοτεχνία την παγίδα των κλισέ και τις ευκολίες της συγκίνησης. Το δεύτερο ισχυρό όπλο της είναι η παρουσία της καταπληκτικής Regina Case που γίνεται ένα με τον χαρακτήρα της Val. Μια ερμηνεία τόσο αληθινή και τέλεια που πρέπει να διδάσκεται στα εργαστήρια υποκριτικής.

Η ταινία είναι μια φρέσκια, πρωτότυπη και πλούσια σε συναίσθημα και ιδέες δημιουργία, που σχολιάζει με απρόβλεπτα γλυκόπικρο τρόπο όλα τα θέματα που βάζει στο τραπέζι. Η Βραζιλία της ευφάνταστης αρχιτεκτονικής και του σύγχρονου «οικονομικού θαύματος» (οι εργοδότες της Val αντιπροσωπεύουν μια ελίτ εισοδηματιών, φιλότεχνων και μοντέρνων μεγαλοαστών), το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, οι διαλυμένοι οικογενειακοί δεσμοί με το εναλλακτικό μοντέλο των δανεισμένων «μανάδων», το καταπιεσμένο σεξουαλικό ένστικτο, το αποικιοκρατικό παρελθόν της χώρας κ.α.

TheSecondMother byAlineArrudaAA 9875 15

Πριν και πάνω από όλα όμως η ταινία θίγει διεξοδικά και απόλυτα ένα προαιώνιο θέμα: η σχέση μητέρας-παιδιού είναι η βάση στην οποία χτίζονται όλα τα επόμενα «αρχιτεκτονικά» οικοδομήματα της ζωής που ακολουθεί.

Βραβείο Ερμηνείας στο Sundance Film Festival 2015 για την Regina Case και βραβείο Κοινού στο Πανόραμα του Berlin Film Festival 2015.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑΝΑ (The Second Mother)
Σκηνοθεσία: Anna Muylaert
Σενάριο: Anna Muylaert

Παίζουν: Regina Case, Camila Mardila, Michel Joelsas, Karine Teles, Lourenco Mutarelli, Helena Albergaria

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA