MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
20
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

H Πόλυ Λυκούργου και ο Γιώργος Κρασσακόπουλος υποδέχονται τα Oscar στη Νova!

Tα τελευταία 8 χρόνια, η Πόλυ Λυκούργου και ο Γιώργος Κρασσακόπουλος είναι για τους Έλληνες τηλεθεατές οι «επίσημοι οικοδεσπότες» της βραδιάς των Όσκαρ! Από το studio των καναλιών Novacinema, μάς ξεναγούν στην πιο λαμπερή βραδιά της showbiz, αναμεταδίδοντας και σχολιάζοντας λεπτό προς λεπτό όλα όσα γίνονται στο Dolby Theater στο Λος Άντζελες. Λίγες ώρες πριν την 87η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, οι δυο κριτικοί κινηματογράφου, μάς δίνουν τις δικές τους προβλέψεις για τους φετινούς νικητές και ανατρέχουν στις πιο σημαντικές στιγμές από την πρόσφατη ιστορία των Βραβείων Όσκαρ, τα οποία για 18 χρόνια προβάλλονται στην Ελλάδα, ζωντανά και αποκλειστικά από τα κινηματογραφικά κανάλια της Nova. Συνέντευξη στη Μάρη Τιγκαράκη

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Ποια είναι η πρώτη τελετή απονομής Όσκαρ που θυμάστε να έχετε παρακολουθήσει;
Γιώργος Κρασσακόπουλος: Ομολογώ ότι δεν θυμάμαι πια. Αλλά όταν τα Όσκαρ ξεκίνησαν να μεταδίδονται ζωντανά από την Ελληνική τηλεόραση, το ξενύχτι ήταν από την πρώτη φορά δεδομένο. Ομολογώ ότι δεν είμαι από εκείνους που κρίνουν την αξία μιας ταινίας με βάση τα βραβεία της, αλλά τα Όσκαρ είναι κάτι που δεν μπορείς να αγνοήσεις. Και μόνο σαν θέαμα αν θες, ή σαν μια βραδιά με φίλους που μοιράζεστε την αγάπη για το σινεμά το ποπ κορν κι έναν καναπέ!

Πόλυ Λυκούργου: Ειλικρινά δε θυμάμαι ποια ήταν η πρώτη. Την έβλεπα από μικρή. Θυμάμαι ότι πάντα με ενδιέφεραν τα Όσκαρ, τσιμπούσα με το buzz τους – τα προγνωστικά, τις προβλέψεις, τους νικητές, τους λόγους τους την μεγάλη βραδιά. Στην Ελλάδα νομίζω ότι την παρακολουθούσα από αρχές 90ς στην ελεύθερη τηλεόραση και από κάποια δορυφορικά κανάλια (νομίζω ότι την έδειχνε και το CNN;), στην Αμερική όσο σπούδαζα εκεί κάναμε Oscars parties, τη βλέπαμε όλοι οι φοιτητές κινηματογράφου μαζί – με ψηφοδέλτια, στοιχήματα κλπ. Ίδια ολονύχτια πάρτι που έχουν αφήσει ιστορία, διοργανώναμε και με τους Έλληνες συναδέλφους σε σπίτια από την πρώτη χρονιά που τα έδειχνε η Νova.18 χρόνια τώρα – είναι θεσμός η βραδιά των Όσκαρ για τα κανάλια Novacinema! Eίναι τιμή μας με τον Γιώργο να καθόμαστε στα μικρόφωνα τα τελευταία… πόσα είναι 8;

poly giorgos

Έχετε βρεθεί σε τελετή απονομής Όσκαρ στο Dolby Theatre στο Λος Άντζελες;
Γ.Κ: Ποτέ. Δυστυχώς. Αλλά κάθε χρόνο είναι σαν να είμαστε εκεί, έστω κι αν βρισκόμαστε απλά στο studio των Novacinema.

Π.Λ.: Ούτε και εγώ. Έχω πάει στο εμπορικό κέντρο που στεγάζει το πρώην Kodak και νυν Dolby Theater σε άσχετη εποχή – καλοκαίρι. Είναι πολύ σοκαριστικό να βλέπεις πόσο διαφορετική εικόνα έχει το κτίριο εκτός του οσκαρικού σαββατοκύριακου: είναι απλώς ένα εμπορικό κέντρο. Πέφτει πολύ μεγάλη δουλειά για την οσκαρική του μεταμόρφωση. Το κόκκινο χαλί είναι η Hollywood Boulevard στην ουσία – το κομμάτι του οικοδομητικού τετραγώνου της λεωφόρου ντύνουν με το πιο διάσημο κόκκινο χαλί του κόσμου…

Ποιο είναι το μυστικό για μια επιτυχημένη Οσκαρική βραδιά;
Γ.Κ: Αν ρωτάτε για το σόου, τότε θα έλεγα ένας πετυχημένος παρουσιαστής, μη βαρετοί ευχαριστήριοι λόγοι και μια δυο εκπλήξεις. Αν ρωτάτε για μια πετυχημένη βραδιά στο σπίτι, τότε απλά καλοί φίλοι με τους οποίους να θες να μοιραστείς το ποπ κορν και τον καναπέ σου.

Π.Λ: Σε κινηματογραφικό επίπεδο: να δούμε ωραία, δίκαια ή και ανατρεπτικά βραβεία. Να δικαιωθούν οι ταλαντούχοι, να τους χειροκροτήσουμε κι εμείς. Σε επίπεδο τελετής και παραγωγής: ο ρυθμός της. Όσο καλογραμμένα τα κείμενα, όσο έξυπνες οι ιδέες – αν όλα δεν είναι «κουμπωμένα» μεταξύ τους, η βραδιά ξεχειλώνει και κουράζει. Τα τελευταία χρόνια κάνουν το αντίθετο βέβαια: για να γλιτώσουν χρόνο δεν δίνουν πολύ αέρα στον οικοδεσπότη. Γιατί γίνεται τόσος ντόρος με το ποιος θα είναι ο παρουσιαστής των Όσκαρ και τελικά του επιτρέπουν 4-5 εμφανίσεις μέσα σε 5 ώρες. Δε φτάνει για να δώσει «χαρακτήρα».

Ποιον από τους παρουσιαστές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια ξεχωρίζετε;
Π.Λ.: Είναι γνωστό ότι είμαι team-Billy (Crystal). Ήταν ο πιο ευφάνταστος στα opening numbers, o πιο έξυπνα αστείος, ο πιο χαριτωμένος, αυτοσαρκαστικός από όλους. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ο πιο εντυπωσιακός των τελευταίων χρόνων ήταν, για εντελώς άλλους λόγους, ο Χιου Τζάκμαν. Για να δούμε τι θα κάνει την Κυριακή. Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις συνδυάζει πολλά: και κωμωδία και χορό και… μαγεία (είναι διαπιστευμένος μάγος – αλήθεια!)

Γ.Κ: Ο Χιου Τζάκμαν ήταν απρόβλεπτα καλός κατά τη γνώμη μου. Ο Νιλ Πάτρικ Χάρις επίσης το έχει, αλλά αν θα πρέπει να διαλέξω μόνο έναν, θα είναι «μία» η Ελεν Ντεζτένερις φυσικά.

Πείτε μας 3 στιγμές από απονομές που σας έχουν μείνει αξέχαστες.
Γ.Κ: Ο ευχαριστήριος λόγος του Τομ Χανκς για το «Φιλαδέλφεια», τα εναρκτήρια μοντάζ στα οποία ο Μπίλι Κρίσταλ έμπαινε στις υποψήφιες ταινίες, η Τζούλια Ρόμπερτς να σταματά την μουσική για να συνεχίσει να ευχαριστεί για το Όσκαρ της στο «Εριν Μρόκοβιτς». Μόνο τρεις;

Π.Λ.: Θα συμφωνήσω για τον λόγο του Τομ Χανκς στο «Φιλαδέλφια». Μοναδικές στιγμές ήταν η νίκη της Κάθριν Μπίγκελοου (πρώτη φορά γυναίκα στη σκηνοθεσία), ο Γιώργος Λάνθιμος κι ο «Κυνόδοντας» στην πεντάδα, το σκάνδαλο με τον Ελία Καζάν, ο Σκορσέζε να κερδίζει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Τέτοιες μικρές στιγμές και χιλιάδες άλλες.

Συμφωνείτε με όσους υποστηρίζουν ότι φέτος το Χόλυγουντ «λείπει» από την κούρσα των Όσκαρ;
Π.Λ.: Εμένα προσωπικά δεν με πειράζει καθόλου. Πάντα οι αγαπημένες μου ταινίες είναι οι πιο «μικρές» και οι αγαπημένες μου ερμηνείες οι πιο ήσυχες. Είμαι πολύ χαρούμενη που ταινίες σαν τα «Boyhood», «Whiplash», «Foxcatcher», «Birdman» έχουν αφήσει πίσω το εμπορικό Χόλυγουντ.

Γ.Κ: Προσωπικά απολαμβάνω το ότι ανάμεσα στις υποψηφιότητες συναντάμε ταινίας σαν το «Μεγαλώνοντας» ή το «Χωρίς Μέτρο» που δεν είναι ακριβώς «χολιγουντιανές». Όμως το «Χόλυγουντ» δεν είναι μόνο οι πιο προβλέψιμες από τις ταινίες που κάνει και με αυτή την έννοια και το «Birdman» ή το «Grand Budapest Hotel» είναι μια άλλη πλευρά του «Χόλυγουντ».

Υπήρξαν «απουσίες» από τις φετινές υποψηφιότητες που σας εξέπληξαν;
Γ.Κ: Όχι ιδιαίτερα. Ναι, θα ήθελα την Σκάρλετ Τζοχάνσον υποψήφια για το «Κάτω από το Δέρμα» ή και την ταινία σε όλες τις πιθανές κατηγορίες, αλλά καταλαβαίνω ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε ποτέ να συμβεί. Η Τίλντα Σουίντον επίσης για το «SnowPiercer» ή το «Mόνο οι Εραστές Μένουν Ζωντανοί». Η μουσική του «Birdman» ίσως; Τα σκηνικά του «Snowpeircer»…

Π.Λ.: Δεν ήμουν από τους μεγάλους φαν του «Interstellar», αλλά ακόμα κι εγώ θεωρώ ότι είναι σκανδαλώδης η απουσία του. Δεν τους άρεσε καθόλου. Δεν αναγνώρισαν τίποτα. Ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι ένας από τους λίγους auteurs της γενιάς μας. Ντροπή.

Υπάρχει σασπένς φέτος; Σε ποιες κατηγορίες είναι αμφίρροπες οι μάχες;
Π.Λ.: Ανυπομονώ για τη σώμα-με-σώμα μάχη του «Boyhood» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με το «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου. Ταινίας, σκηνοθεσίας, Α΄ Ανδρικού (Μάικλ Κίτον με Εντι Ρεντμέιν)… στον αέρα!

Γ.Κ: Και εγώ νομίζω ότι η κατηγορία της σκηνοθεσίας και της Καλύτερης ταινίας θα μας κρατήσει σε αγωνία ως το τέλος με το «Birdman» και το «Μεγαλώνοντας» να μοιάζουν εξίσου ικανά να κερδίσουν. Εγώ ελπίζω η ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ να είναι αυτή που θα φύγει με το μεγάλο βραβείο το πρωί της Κυριακής, αλλά κάτι μου λέει πως δεν θα γίνει έτσι…

Oscar Awardsf

Θα μας δώσετε τις δικές σας προβλέψεις για τις βασικές κατηγορίες;
Π.Λ: Τα μόνα σίγουρα (αν και ποτέ δεν ξέρεις) είναι αυτά της Τζούλιαν Μουρ (Still Alice) στο Α’ Γυναικείο, της Πατρίτσια Αρκέτ στο Β’ Γυναικείο (Boyhood) και του Τζέι Κέι Σίμονς (Whiplash). Από εκεί και πέρα, όλα ανοιχτά. Θα ήθελα ο Λινκλέιτερ να φυγει με το σκηνοθεσίας ή/και ταινίας για τον άθλο του «Boyhood», αλλά το «Birdman» έχει πάρει μεγάλη φόρα. Θα έχει ενδιαφέρον φέτος – μέχρι το άνοιγμα του φακέλου, όλα μπορεί να ανατραπούν!

ΓΚ: τα δικά μου προγνωστικά είναι:
Καλύτερη Ταινία: Birdman
Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου,
Α΄ Αντρικός Ρόλος: Εντι Ρεντμέιν
Α΄ Γυναικείος Ρόλος: Τζουλιάν Μουρ
Β΄ Αντρικός Ρόλος: Τζέι Κέι Σίμονς
Β΄ Γυναικείος Ρόλος: Πατρίτσια Αρκέτ
Πρωτότυπο Σενάριο: Ξενοδοχείο Grand Budapest
Διασκευασμένο Σενάριο: The theory of Everything
Animation Μεγάλου Μήκους : Πως να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 2
Ξενόγλωσση Ταινία : Ida
Μουσική: Γιόχαν Γιοχάνσον «The Theory of Everything»
Τραγούδι: Glory – Selma

Η 87η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ θα μεταδοθεί αποκλειστικά από τα κανάλια τα κανάλια Novacinema 1 και Novacinema 1 HD την Κυριακή 22 Φεβρουαρίου, ξημερώματα Καθαράς Δευτέρας, από τις 02:00.

Περισσότερα από Πρόσωπα