MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
01
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
80 χρόνια αντιφασιστικής νίκης
Anora
Baby
Badlands
Björk: Cornucopia
Black Dog
Chungking Express
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
La dolce vita
Maria
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Pavements
Queer Movie Nights 2024
Take a Trip
The Brutalist
The Shrouds
The Ugly Stepsister
Thunderbolts*
Until Dawn
Ένας απλός άνθρωπος
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Όνειρα ιλουστρασιόν
Αγριες φράουλες
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασυνήθιστες φίλες
Αόρατος
Βερολίνο, αντίο
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η περήφανη πριγκίπισσα (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια του βλέμματος
Θεϊκό τυρί
Θολός βυθός
Κάποτε στη Δύση
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κονκλάβιο
Κυνήγι
Λολίτα
Λύτρωση
Μήδεια
Μια μέρα, ένας έρωτας
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Ο Κόσμος του Απού
Ο ανίκητος
Ο γύρος του κόσμου του μικρού Γκρίζλι (μεταγλωττισμένη)
Ο ερασιτέχνης
Οι Ονειροπόλοι
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα
Τα κύματα της άνοιξης
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το αδελφάτο των ιπποτών της ελεεινής τραπέζης
Το βράδυ υποχωρεί
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Το τραγούδι του δρόμου
Τρεις μέρες ευτυχίας
Υπάρχω
Φάννυ και Αλέξανδρος
Φαίδρα
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη

Το “Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη” είναι μία ταινία του Abel Ferrara εμπνευσμένη από την δικαστική περιπέτεια του Ντομινίκ Στρος Καν στην Νέα Υόρκη, που κατέστρεψε την πολιτική καριέρα του κι έβαλε τέλος στα όνειρά του να γίνει Πρόεδρος της Γαλλίας.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 125'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο κ. Ντέβερο (ο χαρακτήρας που απεικονίζει στην ουσία τον Στρος Καν) είναι ένας ισχυρός άνδρας. Ένας άνθρωπος που χειρίζεται δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα. Ένας άνθρωπος που ελέγχει την οικονομική μοίρα των εθνών. Ένας άνδρας με μια τρελή και αχαλίνωτη σεξουαλική πείνα. Ένας άνθρωπος που ονειρευόταν να σώσει τον κόσμο και ο οποίος δεν μπορεί να σώσει τον εαυτό του. 

Η ζωή του Ντέβερο, όπως απεικονίζεται στην προβλέψιμα αντιελιτίστικη ταινία του Abel Ferrara είναι ένα σκέτο πορνό, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ίδιος. Ο άνθρωπος αυτός, που διαχειρίζεται ιλιγγιώδη ποσά, επιδίδεται σε συνεχείς σεξουαλικές συνευρέσεις, κυρίως με πόρνες, αλλά και με διάφορες ερωμένες, απατώντας διαρκώς τη γυναίκα του. Η ταινία παίρνει καθαρά την άποψη της υπηρέτριας, δείχνοντας ότι υπήρξε κάποιου είδους βιασμός (υπάρχει μόνο μια αμφιβολία, με βάση τα πλάνα και την εξομολόγηση του Ντεβερό στη γυναίκα του, στο πόσο προχώρησε αυτός ο βιασμός.)

Η ταινία έχει διχάσει το κοινό σε διεθνές επίπεδο. Άλλοι τη θεωρούν σαχλαμάρα και άλλοι μια πολύ καλή ταινία. Το ίδιο ισχύει και για την ερμηνεία του Gérard Depardieu, με τον υπερβολικά ζωώδη και σωματικό τρόπο, που παρουσιάζει τον κεντρικό χαρακτήρα. Ένας ευτραφής και ηλικιωμένος τραπεζίτης, που επιδίδεται στις σεξουαλικές του ορέξεις χωρίς κανέναν αυτοέλεγχο. Η ερμηνεία του διάσημου γάλλου ηθοποιού (που μάλλον δεν συμπαθεί τον Στρος Καν και για πολιτικούς λόγους) είναι πολύ πειστική σε αυτό το κομμάτι και ιδιαίτερα τολμηρή. Εκεί που μπερδεύεται λίγο το πράγμα, είναι στο δεύτερο μέρος, σε έναν μονόλογο γεμάτο απελπισία, που προσπαθεί να μας παρουσιάσει τον ίδιο βιαστή- τραπεζίτη σαν μια σκοτεινή, φιλοσοφημένη και ποιητική ύπαρξη. Είναι μια απλοϊκή προσπάθεια να δοθεί μεγαλύτερο βάθος και κάποια γοητεία στο ρόλο, αλλά και μια αίσθηση γαλλικής κουλτούρας.

Ένα άλλο στοιχείο, που έχει ενδιαφέρον, είναι ότι σύμφωνα με την ταινία ο Ντεβερό δεν θέλει να γίνει πρόεδρος. Είναι παγιδευμένος στο κλουβί των φιλοδοξιών της πάμπλουτης γυναίκας του (την ερμηνεύει κάπως ρηχά η Jacqueline Bisset) , της οποίας η πλούσια οικογένεια, όπως δηλώνεται στο έργο, είχε δοσίλογο παρελθόν. (Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώην σύζυγος του Ντομινίκ Στρος Καν, η Αν Σινκλέρ, χαρακτήρισε αηδιαστική την ταινία του Ferrara.) Ki o Ντεβερό παραδέχεται ότι κάνει συνέχεια αυτοκαταστροφικές βλακείες, για να ξεφύγει από αυτόν τον καταναγκασμό. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μία μέτρια ταινία, που δίχασε κοινό και κριτικούς. Ο κύριος σκοπός της νομίζω ότι δεν είναι να αποκαλύψει τι έγινε πραγματικά στην γνωστή υπόθεση, αλλά μάλλον να χρησιμοποιήσει την περίπτωση του Στρος Καν, για να διαλύσει την ηθική υπόσταση των οικονομικών ελίτ.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη
Σκηνοθεσία: Abel Ferrara
Σενάριο: Abel Ferrara

Παίζουν: Jacqueline Bisset, Gérard Depardieu, Paul Calderon

Διάρκεια: 125'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA