MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
24
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Φαντασίας

Το Θεώρημα του Μηδενός

Άλλο ένα έργο για το μέλλον και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, από τα πολλά που βγαίνουν αυτή την περίοδο, που αναφέρεται στη θέση της ανθρώπινης ύπαρξης και των συναισθημάτων σε έναν κόσμο που το δυαδικό σύστημα, οι εξισώσεις και η ψηφιακή τεχνολογία θα έχουν τον πρώτο λόγο. Μαζί με το «Δικός της», την «Κυριαρχία» και αρκετά ακόμα έργα που έχουν ήδη βγει ή θα βγουν μέχρι το τέλος του έτους η νέα ταινία του σκηνοθέτη Τέρυ Γκίλιαμ δεν δείχνει τόσο νέα, ούτε τόσο πρωτότυπη.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο σκηνοθέτης που υπήρξε μέλος των Monty Python, ίσως της πιο σημαντικής ομάδας σάτιρας που βγήκε ποτέ, στη συνέχεια έκανε πολύ σημαντική καριέρα ως κινηματογραφιστής. Με ταινίες όπως το Brazil, Οι δώδεκα πίθηκοι, Τρόμος και παράνοια στο Λας Βέγκας, άφησε το κινηματογραφικό του στίγμα με τον τρόπο που ξεπερνάει το ρεαλισμό και με την συμβολική δύναμη των εικόνων του.

Ωστόσο, πλέον μάλλον βρίσκεται σε μια δημιουργική παρακμή. Η τελευταία του δημιουργία δείχνει κάπως παρωχημένη. Ο τρόπος που προσεγγίζει το μέλλον μοιάζει να έρχεται από το κινηματογραφικό παρελθόν και κυρίως τη δεκαετία του 80. Το μείγμα σουρεαλισμού και σάτιρας δεν βγάζει και πολύ γέλιο, καθώς το πνεύμα του έργου είναι κατά 90% σκέτη απαισιοδοξία. Αλλά ούτε ασκεί κάποια ιδιαίτερα ισχυρή κριτική στην σημερινή οικονομική, κοινωνική και πολιτική κατάσταση, καθώς κινείται κυρίως σε υπαρξιακά και μάλλον εσωστρεφή μονοπάτια.

Δημιουργείται ένα ακατανόητο και μάλλον κουραστικό στην παρακολούθηση σύμπαν από περίεργους χαρακτήρες στα όρια της παράνοιας, σε έναν εξίσου παρανοϊκό κόσμο. Η ταινία, εκτός από τα μελλοντολογικά της στοιχεία, θυμίζει την ταινία «Π» του Aronofsky. Ο κεντρικός χαρακτήρας εδώ δεν έχει βρει κάποια μαγική μαθηματική φόρμουλα, που δίνει όλες τις απαντήσεις, αλλά ψάχνει με μανία μια λύση που θα αποδεικνύει ότι τα πάντα καταλήγουν στο μηδέν.

Το Θεώρημα του Μηδενός αναφέρεται σε έναν παράξενο κόσμο, γεμάτο ψηφιακή τεχνολογία, διαδίκτυο, μαθηματικές εξισώσεις υπό μορφή video-game, εταιρικούς μηχανισμούς εξουσίας και καταπίεσης, καθώς και αρκετή παραδοσιακή ανθρώπινη τρέλα. Όμως, ο σκηνοθέτης αναζητά την ελπίδα και το φως πίσω από το σκοτάδι. Έτσι ο έρωτας του κεντρικού χαρακτήρα, μιας σχεδόν τρελής μαθηματικής ιδιοφυΐας, με έντονη ανθρωποφοβία, με ένα call girl (το οποίο ερμηνεύει η γλυκιά Γαλλίδα Μελανί Τιερύ) είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινίας. Και λόγω του αισθησιασμού του, που σπάει λίγο την καταθλιπτική ατμόσφαιρα της ταινίας, αλλά και γιατί δίνει μια ανθρώπινη πλευρά και μια δόση αισιοδοξίας σε έναν απάνθρωπο κόσμο.

Πρωταγωνιστής στο έργο είναι ο βραβευμένος με Όσκαρ Κρίστοφ Βαλτς. Αγνώριστος σε σχέση με τις ταινίες του Ταραντίνο, οι οποίες του χάρισαν την παγκόσμια αναγνώριση, εδώ παρουσιάζεται σαν ένας αδύναμος, ημίτρελος άνθρωπος. Σε αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, ο Γερμανός ηθοποιός καταφέρνει να συγκινήσει και να μπει στο πετσί του περίπλοκου ρόλου του. Αρκετά επιβλητικός σε έναν σύντομο σχετικά ρόλο ως ιδιόρρυθμο φουτουριστικό αφεντικό και ο Ματ Ντέιμον

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η νέα ταινία του Γκίλιαμ έχει κάποιες ενδιαφέρουσες υπαρξιακές και συναισθηματικές νότες, αλλά συνολικά είναι ένα έργο για το ψηφιακό μέλλον της ανθρωπότητας με περίεργη υπόθεση, περίεργη αισθητική και περίεργους χαρακτήρες. Ως εκ τούτου, γίνεται αρκετά δύσκολο στην παρακολούθηση και νομίζω ότι απευθύνεται σε όσους θέλουν να δουν τη νέα δουλειά του σημαντικού αυτού σκηνοθέτη και σε όσους αναζητούν μια εναλλακτική ταινία με θέμα το ανθρώπινο μέλλον και τους computer.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Zero Theorem
Σκηνοθεσία: Terry Gilliam
Σενάριο: Pat Rushin

Παίζουν: Christoph Waltz, Mélanie Thierry, Matt Damon, Tilda Swinton

Χώρα: ΗΠΑ, Ρουμανία, Αγγλία
Έτος: 2013

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b