MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
09
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Anora
Ballerina
Chungking Express
Cure
Dark City
Destination: Albania
Dirty Dancing
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
La La Land
M3GAN 2.0
Peramo
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ασπρο πάτο
Αυτό που ζητάμε από ένα αγαλμα είναι να μην κινείται
Βασιλιάς για μια νύχτα
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δεν είμαι εγώ
Διπλή ταυτότητα
Είναι ένας τρελλός… τρελλός… τρελλός κόσμος
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Εξωδιαστημικά παιδιά
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Εφιάλτης
Ζωντανή μετάδοση
Ζωντανες αναμνήσεις
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η άγνωστος
Η δίκη ενός σκύλου
Η ιεροτελεστία
Η νύχτα των Σαλτιμπάγκων
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Κορίτσια στον ήλιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μίστερ Κλάιν
Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας
Ματαντόρ
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μιράι, η μικρή μου αδελφή (μεταγλωττισμένη)
Νέα Υόρκη, έτος 2022 μ.Χ.
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θάνατος της Μπελ
Οι άγριες μέρες μας
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο φόβος τρώει τα σωθικά
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παράσιτα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σεάνς σ’ένα βροχερό απόγευμα
Σε αργή κίνηση
Σημείο βρασμού
Σκιές στο σκοτάδι
Σκοτώνουν τ’άλογα όταν γεράσουν
Σμιλεμένες ψυχές
Στην παγίδα του νόμου
Σχεδόν διάσημοι
Το 47
Το Πάρτι
Το Φοινικικό σχέδιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μυστικό των Ινκας
Το παιδί και το δελφίνι
Τρεις ακλόνητοι κανόνες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
ΔΡΑΜΑ

Αύγουστος

Η ταινία παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μια μητέρα σέρνεται ανάμεσα σε διάφορες ουσίες και στο αλκοόλ, αποκαλύπτοντας μέσα στην παραφορά της καλά κρυμμένα μυστικά. Μια κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την κρίση μέσα στο γάμο της και η όλη η υπόλοιπη οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι για να στηρίξει τη μητέρα, όταν ο επίσης αλκοολικός πατέρας εξαφανίζεται.

ΣΙΝΕΜΑ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟΦΙΛΟΥΣ

Ο Αύγουστος (August: Osage County) είναι ένα βραβευμένο με Τόνυ και Πούλιτζερ θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς. Διασκευάστηκε για το σινεμά από τον ίδιο το συγγραφέα και σκηνοθετήθηκε από τον Τζον Γουέλς.

Παρά το γεγονός ότι η θεατρικότητα του έργου είναι φανερή σε όλη τη διάρκειά του, η κινηματογράφηση είναι καλή και δεν νιώθεις ότι παρακολουθείς ένα θεατρικό που παλεύει να γίνει ταινία. Υπάρχουν σκηνές, που συνήθως δεν τις βλέπεις στο σινεμά, όπως η πολύ μακρά σκηνή του τραπεζιού, όπου όλη η οικογένεια μαζεμένη βγάζει τη χολή της, με πρώτη και καλύτερη τη χαπακωμένη και καρκινοπαθή μητέρα (Μέριλ Στριπ). Υπάρχουν όμως άλλες σκηνές, καθαρά κινηματογραφικές, που δεν μπορείς να τις δεις στο θέατρο, σκηνές στο δρόμο ή με εξωτερικά πλάνα, που δίνουν ένα καθαρό κινηματογραφικό χρώμα στην ταινία.

Παρ’ όλ’ αυτά, δεν παύει να είναι μια ακόμα ιστορία για μια πληγωμένη οικογένεια, με σκελετούς στις ντουλάπες της και μεγάλα ψυχολογικά τραύματα των ηρώων, παγιδευμένα για χρόνια, που κάποια στιγμή –τη στιγμή που παρουσιάζει το έργο- ξεσπάνε όλα μαζεμένα. Ένα είδος γραφής, που υπάρχει πάνω από 100 χρόνια στο θέατρο, το έχουμε δει να το αποθεώνουν ο Ίψεν κι ο Στρίμπεργκ στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά πλέον δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να θεωρείται σύγχρονο, ούτε για το θέατρο και πολύ περισσότερο για το σινεμά.

Βέβαια, σε αυτό το έργο υπάρχει ένας πειστικός καταλύτης, που ενεργοποιεί τις μεγάλες αποκαλύψεις, αλλά και τις δραματικές κορυφώσεις της ταινίας. Η ενέργεια της φυγής του πατέρα, που αρχικά γεννά ερωτηματικά, μετά οδηγεί στο μεγάλο δράμα, συσπειρώνει προσωρινά την οικογένεια γύρω από τη μητέρα, για να την διαλύσει ξανά, όταν θα βγουν στην επιφάνεια τα κρυμμένα μυστικά.
Επίσης, υπάρχει και αρκετό χιούμορ σε αυτή την γλυκόπικρη τραγικωμωδία. Οι ήρωες- ή κάποιοι από αυτούς- δείχνουν αρκετά αστείοι μέσα στις μικρότητες ή τις αντιφάσεις τους ή στο ότι πολύ δεν κολλάνε στο σκοτεινό περιβάλλον της επαρχίας και στα πολλαπλά δράματα (άλλης) μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας. Χαρακτήρας που μοιάζει ξένος τελείως με την οικογένεια είναι ο καζανόβας με τη φεράρι (Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ), που είναι ο ερωτικός σύντροφος μιας από τις 3 κόρες, φαινομενικά ξεμυαλισμένης, αλλά αρκετά πονηρής (Τζούλιετ Λούις).

Το έργο ακολουθεί αρκετά πιστά την συνταγή του τυπικού οικογενειακού δράματος με συγκρούσεις και απωθημένα και σκοτεινά μυστικά. Όμως, συνδυάζει το ψυχοπλακωτικό δράμα και το μελόδραμα με το σαρκαστικό χιούμορ, κάτι που είναι μια από τις μεγάλες ποιότητες της ταινίας. Όπως και ο καλός ρυθμός που έχει, οι έξυπνες ατάκες στους διαλόγους, το υψηλής ποιότητας γράψιμο και η εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Αλλά και κάποια σημεία συναισθηματικών κορυφώσεων, που φέρνουν βαθιά συγκίνηση.

Κι επειδή η θεατρικότητα του έργου είναι προφανής, πέφτει μεγάλο βάρος στη δύναμη των ερμηνειών. Κι είναι όλοι τους εξαίρετοι ηθοποιοί με πρώτη και καλύτερη τη Μέριλ Στριπ, που σε έναν ακόμα ρόλο αποδεικνύει πως με τα χρόνια η υποκριτική της δεινότητα όλο και μεγαλώνει. Μου άρεσε και η Τζούλια Ρόμπερτς, η οποία εμφανίζεται σε ένα σοβαρό έργο να παίζει πια τη σκληρή γυναίκα, που σηκώνει τα βάρη των απερισκεψιών όλης της υπόλοιπης οικογένειας (είτε πρόκειται για τη μάνα και τις αδερφές της, είτε για το σύζυγο και την κόρη της). Πολύ πειστικοί στους ρόλους τους είναι κι όλοι οι άλλοι ηθοποιοί, όπως ο Γιουαν ΜακΓκρέγκορ, ο Κρις Κούπερ, η Μάργκοτ Μάρτιντεϊλ, ο Σαμ Σέπαρντ, η Τζούλιαν Νίκολσον κ.α. . Ο  Κάμπερμπατς, μάλλον λόγω ρόλου (παίζει το χαζούλη) μου τράβηξε λιγότερο το ενδιαφέρον, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έπαιζε καλά.

Σε γενικές γραμμές, ο Αύγουστος, αν και ακολουθεί μια τυπική θεατρική συνταγή και δεν μπορεί να κρύψει τις θεατρικές του ρίζες, δεν παύει να είναι μια πολύ αξιόλογη ταινία. Καλογραμμένο και καλογυρισμένο, έχει ως κύριο όπλο του τους πολύ καλούς ηθοποιούς, που με ρεαλισμό και πάθος αναδεικνύουν τα δράματα μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: AUGUST: OSAGE COUNTY
Σκηνοθεσία: ΤΖΟΝ ΓΟΥΕΛΣ
Σενάριο: ΤΡΕΪΣΙ ΛΕΤΣ

Παίζουν: ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΟΜΠΕΡΤΣ , ΜΕΡΙΛ ΣΤΡΙΠ , ΓΙΟΥΑΝ ΜΑΚ ΓΚΡΕΓΚΟΡ , ΜΠΕΝΕΝΤΙΚΤ ΚΑΜΠΕΡΜΠΑΤΣ , ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ ΜΠΡΕΣΛΙΝ , ΤΖΟΥΛΙΕΤ ΛΟΥΙΣ

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA