MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
15
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος

Retro Movies &TV 20: Βασίλισσα Μαργκό

Ένα έργο που μας ταξιδεύει σε μια εποχή αχαλίνωτων σεξουαλικών και φονικών παθών, σε φοβερές κόντρες ανάμεσα σε καθολικούς και προτεστάντες και σε μια πρωτοφανή σφαγή θρησκευτικού μίσους. Η Βασίλισσα Μαργκό (1994) είναι μια γαλλική ταινία εποχής, που μας γυρίζει πίσω στο 1572 και κατάφερε να κάνει διεθνή επιτυχία.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Την ταινία σκηνοθέτησε ο Patrice Chéreau. Ο Γάλλος σκηνοθέτης χρησιμοποίησε τον καμβά του μυθιστορήματος του Αλέξανδρου Δουμά «Η Βασίλισσα Μαργκό», ενώ έχει και την κλειστοφοβική και σκοτεινή αίσθηση της «Νύχτας του Αγίου Βαρθολομαίου» του Christopher Marlowe. Το σενάριο της ταινίας υπογράφεται από τον ίδιο τον σκηνοθέτη αλλά και την Danièle Thompson.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Isabelle Adjani (Βασίλισσα Μαργκό), ο Daniel Auteuil (Ερρίκος Δ), ο Jean-Hugues Anglade (Κάρολος Θ), ο Vincent Pérez (La Môle- ο προτεστάντης εραστής της Βασίλισσας Μαργκό) και η βραβευμένη Virna Lisi (Αικατερίνη των Μεδίκων). Τη μουσική έγραψε ο γνωστός στο ελληνικό κοινό Goran Bregović.

Βασικά σημεία της ταινίας: «Η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου», που ήταν μια μεγάλη σφαγή, ένας γάμος- πολιτική παρωδία της καθολικής Μαργκό με τον προτεστάντη βασιλιά Ερρίκο, οι συσσωρευμένες θρησκευτικές και πολιτικές συγκρούσεις, ο σεξουαλικός ανταγωνισμός των εραστών της Μαργκό, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται τα αδέλφια της. Άγριες συνωμοσίες, δολοφονίες με όλους τους δυνατούς τρόπους, μαζικές εκτελέσεις και ο πολιτικός κυνισμός σε όλο του το μεγαλείο.
1basilissa margot
Μέσα σε αυτά αναπτύσσεται μια περιπέτεια επιβίωσης του La Mole, ενός προτεστάντη εραστή της Βασίλισσας Μαργκό και – κυρίως- ο μεγάλος έρωτας ανάμεσα σε αυτούς τους δύο.

Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ

Το έργο πέρα από τη ρομαντική σχέση ανάμεσα στη Βασίλισσα Μαργκό και έναν προτεστάντη, αλλά και τις άγριες βασιλικές δολοπλοκίες, δείχνει με απίστευτη ωμότητα ένα από τις πιο άγρια γεγονότα μισαλλοδοξίας στην Ευρώπη και τη Γαλλία, τη γνωστή Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.

Η Νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου (στα γαλλικά: Massacre de la Saint-Barthélemy = Σφαγή του Αγίου Βαρθολομαίου) είναι η σφαγή των Γάλλων προτεσταντών (Ουγενότων) από τους Καθολικούς στο Παρίσι στις 24 Αυγούστου 1572, ανήμερα του Αγίου Βαρθολομαίου. Η σφαγή αυτή συνεχίστηκε στην πρωτεύουσα και τις επόμενες εβδομάδες σε πληθώρα πόλεων της γαλλικής επαρχίας. Ο αριθμός των νεκρών στις φιλοκαθολικές πηγές φτάνει στους 2.000 μέχρι 3.000 στο Παρίσι και μέχρι τις 7.000 σε όλη τη γαλλική επαρχία. Πηγές της προτεσταντικής πλευράς κάνουν λόγο για 30.000 νεκρούς στο σύνολο.

Η τραγική αυτή κατάληξη, οφείλεται σε θρησκευτικές και πολιτικοκοινωνικές αιτίες. Ήταν μια από τις χειρότερες θρησκευτικές σφαγές του 16ου αιώνα. Σε όλη την Ευρώπη, ως γεγονός ενίσχυσε το μίσος των προτεσταντών για τους καθολικούς, ενώ είχε ως αποτέλεσμα ένα τεράστιο κύμα προσφύγων από την Γαλλία στην Ελβετία.

ΤΟ «ΛΙΦΤΙΝΓΚ» ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Η ταινία στην πρώτη της, σχεδόν τρίωρη εκδοχή (των 160 λεπτών) αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα από την αντιμετώπισή της από αμερικανούς κριτικούς, οι οποίοι, πριν την προβολή της στις ΗΠΑ, την χαρακτήρισαν ως υπερβολικά βίαιη. Αυτό το γεγονός οδήγησε σε πιέσεις προς τον σκηνοθέτη να προχωρήσει σε μείωση της διάρκειας της ταινίας σε 138 λεπτά. Αυτή η εκδοχή της ταινίας κυκλοφόρησε εκτός Γαλλίας και σε βίντεο.

Ο Γαλλικός Τύπος από την πλευρά του ξεσπάθωσε εναντίον αυτής της «αμερικανικής λογοκρισίας» πάνω στην ταινία του Chereau. Περιέγραψαν αυτήν την ενέργεια ως λίφτινγκ της ταινίας για χάρη του αμερικανικού κοινού. Ωστόσο, η νέα εκδοχή πήρε θετικές κριτικές από Γάλλους κριτικούς, οι οποίοι εκτίμησαν ότι έτσι η ταινία αποκτά μεγαλύτερη εσωτερική συνάφεια, ενώ διατηρεί το σκηνοθετικό όραμα του Patrice Chéreau. Η νέα εκδοχή της ταινίας επαναπροβλήθηκε στην Γαλλία, με σκοπό να αυξήσει τις επιδόσεις της ταινίας στο γαλλικό Box Office.

Το «λίφτινγκ» της ταινίας δεν λειτούργησε ευεργετικά για την εξωστρέφεια της ταινίας μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και στην Αγγλία. Στην Μ. Βρετανία η «Βασίλισσα Μαργκό» ήταν η πιο εμπορική ξένη ταινία για τη χρονιά που προβλήθηκε, ενώ κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο πετυχημένες εισπρακτικά ξένες ταινίες όλων των εποχών στη χώρα.
basilissa margot
Η πρόθεση του αμερικανικού marketing ήταν να προβληθεί κυρίως το στοιχείο του love story της Βασίλισσας Μαργκό (Isabelle Adjani) και του φτωχού προτεστάντη και διωκόμενου La Mole (Vincent Pérez), ώστε να μπει σε δεύτερη μοίρα η βιαιότητα του έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι το πόστερ της ταινίας δείχνει την Isabelle Adjani και τον Vincent Pérez να μη φορούν τίποτα και να είναι τυλιγμένοι σε έναν κόκκινο χιτώνα. Όμως αυτή η εικόνα των δύο εραστών δεν υπάρχει πουθενά μέσα στο έργο. Δημιουργήθηκε για να υπογραμμίσει τον παθιασμένο τους έρωτα, που ήταν το πιο δυνατό εμπορικό της κομμάτι, για τους υπεύθυνους της διαφημιστικής προβολής της ταινίας στις ΗΠΑ.

ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Η γαλλική ταινία γνώρισε διεθνή επιτυχία και πήγε πολύ καλά στο Box Office, τόσο της Γαλλίας, όσο και της Γερμανίας, της Αργεντινής και αλλού. Πήγε πολύ καλά και στις ΗΠΑ, κάτι που πολλοί αποδίδουν στην μείωση της διάρκειάς της, ενώ και στην Αγγλία “έσκισε” εισπρακτικά. 

Η ταινία δεν πήγε άσχημα και στα Βραβεία. Συμμετείχε στις Κάννες το 1994. Ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα, αλλά τον έχασε από το Pulp Fiction του Quentin Tarantino. Ωστόσο, πήρε το βραβείο σε δύο άλλες κατηγορίες, αυτή του βραβείου Επιτροπής και της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Virna Lisi.

Η ταινία ακόμα βραβεύθηκε με πέντε βραβεία César (τα εθνικά κινηματογραφικά βραβεία της Γαλλίας), ενώ ήταν υποψήφια σε άλλες επτά κατηγορίες. Αν και γαλλική ταινία, ήταν υποψήφια για τα Όσκαρ στην κατηγορία των κοστουμιών (είναι η κατηγορία που συνήθως την κερδίζουν ταινίες εποχής), αλλά δεν κατάφερε να κερδίσει το χρυσό αγαλματάκι. 

-Είστε λάτρης των ταινιών και των σειρών εποχής; Τότε Ραντεβού με τον Πύργο του Ντάουντον… αποκλειστικά σε HD στον OTE TV! Απολαύστε τους τρίτους πρώτους κύκλους ξεκινώντας από την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και σε αποκλειστικότητα τον 4ο κύκλο της σειράς τον Δεκέμβριο.

Διαβάστε για την δημοφιλή σειρά “Ο Πύργος του Ντάουντον” στο OTE-TV

Περισσότερα από CINEMA