MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Κομεντί

Η τέλεια ομορφιά

Επιτυχημένος δημοσιογράφος και συγγραφέας ενός και μόνου μυθιστορήματος, ο Jep Gambardella, ζει την κάθε στιγμή. Κινείται με την ίδια άνεση και χάρη ανάμεσα στο αριστοκρατικό και το ευτελές. Είναι 65 χρονών και αισθάνεται την ανάγκη για ενδοσκόπηση. Γύρω του, απλώνεται η Ρώμη, αγέρωχη, σαγηνευτική και αβάσταχτα ελαφριά.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Το έργο ξεκινάει με μια φράση από το κορυφαίο έργο του Σελίν «Ταξίδι στην άκρη της νύχτας». Ίσως το ταξίδι του πρωταγωνιστή, ο οποίος βρίσκεται πια προς τη δύση της δικής τους ζωής, να κατευθύνεται προς τη νύχτα. Ωστόσο, το έργο του ιταλού σκηνοθέτη… δεν είναι τόσο πεισιθανάτιο και σκοτεινό, όσο το αριστούργημα του Σελίν. Ούτε και τόσο δυνατό, θα πρόσθετα.

Το έργο προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους. Τον κόσμο της νεότητας του κεντρικού χαρακτήρα με τον κόσμο του σήμερα. Η ταινία, αν και φαίνεται να αναπολεί το παρελθόν, δείχνει περισσότερο εικόνες του σήμερα. Βέβαια, αυτό σε μια Ρώμη γεμάτη με μνημεία, είναι σχετικό. Πάντως, η πολιτιστική ατζέντα της ταινίας κατακλύζεται από εικόνες μοντέρνου θεάτρου, μόδας, χώρων πλαστικής χειρουργικής, ξέφρενα πάρτι, αλλά και τα διάσημη μνημεία της πόλης.

Η γερασμένη μορφή του ήρωα αγκομαχά να παρακολουθήσει μια πόλη που ποτέ δεν κοιμάται. Αν κι ένας φανατικός μποέμ, μοιάζει πλέον εγκλωβισμένος. Η φθορά του χρόνου, του σώματος, αλλά και της ψυχής, που άλλα ποθεί και άλλα βρίσκει στην πορεία, είναι θέματα πανταχού παρόντα στο έργο. Τελικά, η τέλεια ομορφιά απλά δεν υπάρχει. Σε αυτό το έργο κυριαρχεί η γοητεία της ατέλειας. Συγκινητικός είναι κι ο ρόλος της Σαμπρίνα Φερίλι, η οποία συνδυάζει το προκλητικό και το σέξι μιας γυναίκας που αδιαφορεί για τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά και το εύθραυστο ενός ανθρώπου που κουβαλάει τη φθορά, όπως όλοι.

Η τέλεια ομορφιά με τα μυστικά της, τις συνεχείς χρονικές αναδρομές και την αλήθεια που κουβαλάει συγκινεί, αλλά δεν συναρπάζει. Έχει φινέτσα και γοητεία, αλλά όχι το κάτι παραπάνω, που θα το ενέτασσε στα κινηματογραφικά αριστουργήματα. Κάποτε γίνεται προβλέψιμο και κάπως φλύαρο, ενώ έχεις την αίσθηση ότι κάποιες στιγμές η αφήγηση απλά προχωράει, χωρίς ξεκάθαρο στόχο. Στα θετικά του, πάντως, είναι και ο πάντα διακριτικός, αλλά αιχμηρά σαρκαστικός τόνος, που τρυπάει σαν μαχαίρι τις διαθέσεις ρομαντισμού, που μπορεί να γεννήσει η τόσο τουριστική προβολή της κουλτούρας και του τρόπου ζωής των Ρωμαίων.

Γενικά, η Τέλεια Ομορφιά είναι ένα βέρο ιταλικό έργο με στυλ, γοητεία, αναπόληση του παρελθόντος. Έχει τόνους σαρκασμού, μελόδραμα και αξιόλογες ερμηνείες. Δεν έχει όμως πάντα ξεκάθαρο στόχο και γίνεται λίγο φλύαρο. Όσοι γοητεύονται από την Ιταλία, να το προτιμήσουν.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: La Grande Bellezza
Σκηνοθεσία: Paolo Sorentino
Σενάριο: Paolo Sorentino

Παίζουν: Toni Servillo, Carlo Verdone, Sabrina Ferilli

Χώρα: Ιταλία
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA