MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Χορός

The Shape of Necessity & Tune In στην Πειραιώς 260 για το Φεστιβάλ Αθηνών

Δύο χορογραφίες της Λίας Χαράκη The Shape of Necessity & Tune In θα παρουσιαστούν στις 7 και 8 Ιουνίου (21:00), στην Πειραιώς 260, Κτίριο Ε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών 2013.

author-image Γιώργος Σμυρνής


shape of necessity2The shape of necessity
Στον πυρήνα της χορογραφίας The shape of necessity (2013) βρίσκεται ο Έρωτας. Η βαθιά και καταλυτική ανάγκη του Άλλου προκειμένου να ισορροπήσουμε, να μοιραστούμε το αφόρητο βάρος της Ύπαρξης. Δύο γυμνά σώματα γίνονται ο καμβάς, τα όργανα που ερμηνεύουν ένα ορχηστικό ταξίδι στην απλότητα, στα σεξουαλικά στερεότυπα και στον αισθησιασμό. Ένα ταξίδι που προκαλεί συναισθήματα, εκπλήξεις, συμβολισμούς, τόσο στους χορευτές όσο και στους θεατές.
Τα κινούμενα γυμνά σώματα παρουσιάζονται στην απλότητα και την αθωότητά τους, σα δύο οντότητες που λειτουργούν ως μία. Άλλες φορές λειτουργούν υπαινικτικά, άλλες φορές αποκτούν σάρκα και οστά, δίνοντας στη χορογραφία δραματουργική διάσταση και κάνοντάς την απολύτως ελκυστική. Πρόκειται για μία ευρηματική σκηνική σύλληψη γύρω από το αρχετυπικό σύμβολο «άνδρας – γυναίκα», που συνομιλεί μέσα στην καθαρότητά της με το διεθνές κοινό, δίνοντας εικόνες και ιδέες για τις ανθρώπινες σχέσεις. Και είναι –ίσως – αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο θεατής σήμερα, μέσα στο ζοφερό κοινωνικό – οικονομικό περιβάλλον, να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στην κοινωνία, τον τρόπο που κοιτάμε τον εαυτό μας, τη σχέση μας με το διπλανό.

Σύλληψη – Χορογραφία – Ερμηνεία: Λία Χαράκη
Μουσική – Σχεδιασμός ήχου: Παντελής Διαμαντίδης
Mentoring: Εύη Χαράκη-Μαχαίρα
Φωτιστής: Alexander Jotovic

Tune In The Shape of Necessity  Tune In~598002-253-11
Το σόλο Tune in (2012) της Λίας Χαράκη έρχεται να συμπληρώσει την έρευνα που η χορογράφος έχει ξεκινήσει ήδη με τα έργα της Again(2011) και IntuNition (2012), για το πως η ενέργεια μιας απλής, επαναλαμβανόμενης κίνησης μπορεί να γεννήσει συναισθήματα στον ερμηνευτή και κατ’ επέκταση στο θεατή. Σε ένα μινιμαλιστικό περιβάλλον, με έναν επαναλαμβανόμενο ήχο που σταδιακά επιταχύνεται, αποκτά ρυθμό και ένταση, η χορογράφος – ερμηνεύτρια παρασύρεται σε μία βύθιση προς στον εαυτό της και τελικά σ’ ένα ταξίδι που την ξεπερνά και τη συντονίζει με το σύμπαν. Ο χώρος και ο χρόνος καταλύονται. Υπάρχει μόνο το τώρα. Δίνοντας τον πρώτο λόγο στην κίνηση και στο σώμα και παίρνοντας στοιχεία από τους χορούς των πρωτόγονων, αλλά και τα μεταφυσικά «ταξίδια» των σαμάνων, η Λία Χαράκη, ώριμη καλλιτεχνικά, επιστρέφει στο σημείο εκκίνησης της Τέχνης της, αξιοποιώντας εξαιρετικά παρόμοια εγχειρήματα άλλων καλλιτεχνών του παρελθόντος και βάζοντας την προσωπική της σφραγίδα σε έναν προβληματισμό πάντα επίκαιρο, που όμως αυτή τον εξελίσσει αξιοσημείωτα. Η παράσταση (που έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές) είναι ένα έντονο ταξίδι, μία trans επί σκηνής διαδρομή, που απογειώνεται καλλιτεχνικά από την εξαιρετική ερμηνεία της Χαράκη.

Σύλληψη – Χορογραφία: Λία Χαράκη
Μουσική σύνθεση: Παντελής Διαμαντίδης
Σύμβουλος κίνησης: Αριάνα Μαρκουλίδου
Σχεδιασμός φωτισμού: Alexander Jotovic
Ερμηνεύουν: Χριστίνα Πατσαλή, Πέτρος Κονναρής

Bιογραφικό
Η γεννημένη στη Λεμεσό (Κύπρο) Λία Χαράκη έχει κατακτήσει σημαντική θέση στις διεθνείς σκηνές. Με σπουδές στο Laban Centre του Λονδίνου, υποτροφίες, διακρίσεις (DanceWeb – Impulstanz, Aerowaves κ.ά.) και παρουσία σε ευρωπαϊκά φεστιβάλ και διοργανώσεις (Aerowaves Festival London, Tanec Praha Festival, Julidans Aerodance 2004/2005, Kleines Haus Dresden, Euro-scene Leipzig 2004/2005, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Φεστιβάλ Αθηνών 2009 κ.ά.), συγκαταλέγεται στους ευρωπαίους δημιουργούς που αρθρώνουν έναν εξαιρετικά δυνατό και ενδιαφέροντα προσωπικό λόγο. Ως χορογράφος αλλά και ως performer με την ομάδα της .pelma.lia haraki, προάγει το διάλογο της ορχηστικής τέχνης, διαρκώς πειραματιζόμενη με νέες φόρμες, δίνοντας τη δική της διατύπωση στη θέαση του κόσμου.

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ
VIMA_WEB3b