MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Να κι ένα θετικό της οικονομικής κρίσης- Μειώθηκαν τα τροχαία!

Το είχα υποψιασθεί οδηγώντας στον δρόμο και διαπιστώνοντας ότι πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν υπερβολικά αργά. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι η ανάγκη για μείωση του κόστους βενζίνης, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αύξησης της τιμής των καυσίμων, θα επιφέρει μείωση του αριθμού των τροχαίων. Και όντως, βλέποντας τα στατιστικά στοιχεία των τροχαίων για το 2011, σε σχέση με το 2010, υπάρχει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και 200 περίπου νεκροί λιγότεροι στην άσφαλτο!

author-image Γιώργος Σμυρνής

Οι λόγοι αυτής της μείωσης δε νομίζω ότι έχουν να κάνουν με ενέργειες του κράτους, προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια των πολιτών! Άλλωστε, τον τελευταίο καιρό το κράτος μάλλον κλυδωνίζεται από τη λαίλαπα μείωσης του κόστους του, γεγονός που μάλλον μειώνει ταυτόχρονα και την αποτελεσματικότητά του, η οποία ποτέ, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν κινήθηκε και σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Η κοινή λογική λέει ότι τα τροχαία μειώθηκαν γιατί η τιμή της βενζίνης ανέβηκε, ενώ παράλληλα το επίπεδο ζωής των πολιτών έπεσε. Οι οδηγοί πλέον κάνουν οικονομία στη βενζίνη. Αυτό σημαίνει ότι πατάνε το γκάζι λιγότερο, για να καίει λιγότερη βενζίνη ο κινητήρας. Ότι βγαίνουν λιγότερο, άρα εκτίθενται στους διαφόρους κινδύνους τροχαίων λιγότερο. Κι ότι επίσης πίνουν λιγότερο, άρα οδηγούν μεθυσμένοι λιγότερο.

Όλα αυτά, έχουν ως συνολικό αποτέλεσμα, μια σημαντική -αν και όχι τεράστια- μείωση του κόστους αίματος που κάθε χρόνο έχουμε στην ελληνική άσφαλτο. Όπως φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία τροχαίας για το 2011 200 λιγότεροι νεκροί (1.091 το 2011 από 1.281 το 2010), 80 λιγότεροι βαριά τραυματίες (1.674 από 1.754) και σχεδόν 2 χιλιάδες λιγότεροι ελαφρά τραυματίες (15.129 από 17.024).

Επομένως, η οικονομική κρίση δεν έχει μόνο αρνητικές συνέπειες. Μπορεί να έχει και κάποια θετικά, για να επιβεβαιωθεί για ακόμα μια φορά το αρχαίο ρητό: «ουδέν κακόν αμιγές καλού!»


Γιώργος Σμυρνής

Περισσότερα από Ιστορίες
VIMA_WEB3b