Το Φοινικικό σχέδιο
Άλλη μια χειροποίητη οικογενειακή κομεντί του Γουές Άντερσεν που ως είθισται έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις Κάνες.

Υπόθεση
Ο μεγιστάνας Ζα Ζα Κόρντα αποφασίζει να ορίσει μοναδικό κληρονόμο της τεράστιας περιουσίας του τη νεαρή καλόγρια μοναχοκόρη του αλλά εκείνη δεν δείχνει διατεθειμένη να συμμορφωθεί με τις οδηγίες του.
Οικογενειακό άλμπουμΡετρό αισθητική διανθισμένη με ανοιχτά παστέλ χρώματα συνδυάζεται με πνευματώδες χιούμορ και σκόπιμα αποστασιοποιημένη (στα όρια της ψυχρότητας) αφήγηση. Με αυτές τις λέξεις μπορεί να περιγραφεί το σινεμά του Άντερσεν που εδώ και τριάντα χρόνια είναι ίδιο και απαράλλαχτο.
Το «Φοινικικό σχέδιο» όχι μόνο δεν παρεκκλίνει ούτε εκατοστό της προδιαγεγραμμένης πορείας, αλλά ενισχύει τη γνώριμη συνταγή με τα ίδια υλικά.

Ο Άντερσον έχει και πάλι ως βασική μέριμνα να μην ξεφύγουν τα φροντισμένα κάδρα από τις μελετημένες γεωμετρικές προδιαγραφές, αφήνοντας στην άκρη τις σεναριακές λεπτομέρειες ενός στόρι που θεωρητικά μιλά για τις οικονομικές και κοινωνικές αδικίες του πλανήτη αλλά στην πραγματικότητα αφορά και πάλι μια οικογενειακή εποποιία.
Το πλούσιο και πρωτοκλασάτο καστ είναι ο βασικός κράχτης μιας ταινίας που απευθύνεται κυρίως στους φαν του σκηνοθέτη αλλά οι υπόλοιποι θεατές που δεν είναι γνώστες του κινηματογραφικού σύμπαντος του θα νιώσουν κάπως άβολα. Κάποιοι τυχεροί σαφώς και θα γοητευτούν από την χαρακτηριστική προσωπική τζίφρα του και κάποιοι άλλοι ίσως να χασμουρηθούν με νόημα.
Όμως ο Γουές Άντερσον είναι one of a kind: κάθε φιλμ του ακόμη κι παρουσιάζει ζητήματα επανάληψης ή ακόμη και ρουτίνας, δεν παύει να είναι διασκεδαστικό και γενναιόδωρο. Έτσι ακριβώς συμβαίνει και με το «Φοινικικό σχέδιο».