Οι χωρικοί
Το σκηνοθετικό δίδυμο του «Loving Vincent» επαναλαμβάνει την τεχνική των «ζωγραφισμένων» αληθινών ηθοποιών χωρίς πάντως να πείθει απόλυτα για το σκοπό της συγκεκριμένης επιλογής.
![](https://www.monopoli.gr/wp-content/uploads/2024/01/χωρικοί-1-1024x553.jpg)
Σε συντηρητικό χωριό της Πολωνίας των αρχών του 20ου αιώνα μια όμορφη νεαρή κοπέλα παντρεύεται τον ηλικιωμένο και πλουσιότερο αγρότη της περιοχής, παρότι είναι ερωτευμένη με τον γιο του.
![](https://www.monopoli.gr/wp-content/uploads/2024/01/χωρικοι-2.jpg)
Το ζήτημα της μοντέρνας γυναικείας χειραφέτησης συνδέεται με το βαρύ βουκολικό δράμα γύρω από την μισαλλοδοξία που σημαδεύει ένα από τα πιο φημισμένα πολωνικά μυθιστορήματα, αυτό του Βλάντισλαβ Ρέιμοντ. Όμως η τεχνική του ολοζώντανου κινούμενου σχεδίου, παρά το ομολογουμένως εντυπωσιακό θέαμα που χαρίζει σε κάποιες λυρικές σκηνές, δεν έχει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.
![](https://www.monopoli.gr/wp-content/uploads/2024/01/χωρικοι-3.jpg)
Η ταινία κάλλιστα θα μπορούσε να γυριστεί χωρίς τη λογική του κινούμενου σχεδίου. Μάλιστα υπάρχουν σκηνές που χάνουν κομμάτια της δύναμης ή του πυκνού νοήματος του πρωτότυπου έργου, λόγω της επιμονής του σκηνοθετικού διδύμου να φτιάξει μια ταινία που θα χαϊδεύει τις αισθήσεις αλλά όχι και το νου.
Το φιλμ ήταν η πρόταση της Πολωνίας για το φετινό διεθνές Όσκαρ.
![](https://www.monopoli.gr/wp-content/uploads/2024/01/χωρικοι-4.jpg)