MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
04
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Animal
Aquaman: Το χαμένο βασίλειο
Barbie
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ferrari
Gaza
Ladies in Waiting
Madame Web
Poor Things
Take a Trip
White Dog
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Ανατομία μιας πτώσης
Αποστολή στην Ελλάδα
Αργκαϊλ
Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (με υπότιτλους)
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (με υπότιτλους)
Εκεί που το κακό παραμονεύει
Εμπόλεμη ζώνη
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Περιφρόνηση
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η γη της επαγγελίας
Η κυρία με το σκυλάκι
Η τελευταία παμπ
Λατρεύω να σε μισώ
Μάγια η μέλισσα: Η χρυσή σφαίρα (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια γυναίκα
Μια ζωή
Μυστήριο στη φάρμα των ζώων (μεταγλωττισμένη)
Ξερά χόρτα
Ο Μαέστρος
Ο διάβολος δεν υπάρχει
Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού
Οι ευχούληδες 3:Μαζί για μπάντα (μεταγλωττισμένη)
Οι περιπέτειες του επιθεωρητή Σαν (μεταγλωττισμένη)
Ο καπετάν Μιχάλης
Ο καρυοθραύστης και η μαγική φλογέρα (μεταγλωττισμένη)
Ο μελισσοκόμος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο πάγος που καίει
Οπενχάιμερ
Περάσματα
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Πρίμα μπαλαρίνα
Στο γραφείο καθηγητών
Τα παιδιά του χειμώνα
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αλάνι
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι της Θείας δίκης
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος χαμός (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Φόνισσα

Το ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από την Εύα Νάθενα, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να υποδύεται εντυπωσιακά την τραγική Φραγκογιαννού.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 97'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Σε ένα απομονωμένο και πάμφτωχο νησί της Ελλάδας του 1900, η χήρα Χαδούλα Φραγκογιαννού έχει μάθει να επιβιώνει χάρη στο ταλέντο που της κληροδότησε η μητέρα της: την απαλλαγή των αρρώστων και ταλαιπωρημένων από τα βάσανα τους.

@Marilena Anastasiadou

«Ήρθες κι εσύ στον κόσμο για να βασανιστείς»

Η μεγαλύτερη φετινή ελληνική κινηματογραφική παραγωγή είναι ένα έργο που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του.  Η «Φόνισσα» είναι φτιαγμένη με επαγγελματική επάρκεια αλλά κι ένα ολοφάνερο πάθος για την επίτευξη των υψηλών καλλιτεχνικών στόχων που έχουν θέσει οι δημιουργοί της. Ο φόβος της σύγκρισης με το έργο ορόσημο του σκιαθίτη συγγραφέα, δεν δείχνει να τρομάζει την έμπειρη ενδυματολόγο και σκηνογράφο (αλλά και άπειρη σκηνοθέτρια) Εύα Νάθενα, που πραγματοποιεί το (θετικό) ντεμπούτο της πίσω από την κάμερα. Η αφοσίωση της Νάθενα σε ένα προσωπικό όραμα, το οποίο στηρίζεται δυναμικά από την πλειονότητα των συνεργατών της, είναι σχεδόν συγκινητική.

Οι αρετές του φιλμ – με προεξάρχουσα την ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη που είναι μια συνταρακτική Φραγκογιαννού- είναι περισσότερες από τις αδυναμίες του (μια κάποια υπερβολή στην εικαστική προσέγγιση της έργου).

Το θέμα του δραματικά επίκαιρου φιλμ που έφυγε με 6 βραβεία από το φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης είναι η γυναικεία καταπίεση στην πατριαρχική κοινωνία και το διαγενεακό τραύμα. Τραύμα που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και διαιωνίζεται στους αιώνες. Ο ρόλος της προίκας ως νομοτελειακό εργαλείο για την υποβίβαση της Γυναίκας αλλά και τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας (ψυχολογικής, σωματικής, πνευματικής, ακόμη και από τις γυναίκες προς τις γυναίκες) δημιουργούν ένα εφιαλτικό κλίμα που ταιριάζει κυρίως σε ένα θρίλερ χαρακτήρων παρά σε ένα δράμα εποχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Η Φόνισσα” της Εύας Νάθενα: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα12.09.2018

Τα υψηλά στάνταρ παραγωγής ειδικά στον τομέα της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, η υποδειγματική σεναριακή προσέγγιση από την Κατερίνα Μπέη – που μαρτυρά την εξονυχιστική έρευνα κυρίως στο κομμάτι των αυθεντικών διαλόγων- και το ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο (η φτώχεια και η ανέχεια ορατές σε κάθε πλάνο) στο πολιτικό σχολιασμό της ιστορίας της Φραγκογιαννούς, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία μιας πολυεπίπεδης τραγωδίας που δίνει έμφαση κυρίως στην ψυχαναλυτική πλευρά της.

Η αβάσταχτη σκυτάλη που κρατά στα βουτηγμένα στο αίμα χέρια της η παιδοκτόνος, διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Τα απεχθή εγκλήματα της με θύματα μωρά αλλά και μικρά κορίτσια, πριν και πάνω από όλα έχουν ως στόχο εν τέλει την ίδια, όπως φαίνεται και στο άκρως συμβολικό φινάλε. Τα γυρίσματα του φιλμ πραγματοποιήθηκαν  στην Αθήνα, τη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την Σκιάθο, την πατρίδα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠρεμιέρες: H ώρα της «Φόνισσας»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Ελενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ημελλος

Διάρκεια: 97'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΤΑΙ
  • Αθήνα
Αγ. Ιωάννης Ρέντης
VILLAGE SHOPPING AND MORE – 19
Από 29/02/2024 εώς 06/03/2024
Πεμ-Τετ 19:20
Χαλάνδρι
ΑΙΓΛΗ – 1
Από 29/02/2024 εώς 06/03/2024
Πεμ, Παρ, Δευ, Τρι, Τετ 17:10
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b