MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
22
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
80 χρόνια αντιφασιστικής νίκης
Aftersun
Andriesh
Anora
Babygirl
Black Dog
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Flow
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Invisible World
La La Land
Lady Bird
Maria
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Queer Movie Nights 2024
ReUniverse
Take a Trip
The Apprentice
The Ugly Stepsister
Thunderbolts*
Until Dawn
Wishbone
Έχω κάτι να πω
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αλπεις
Αλύγιστος Νίκος
Αμαρτωλή Πόλη
Αμαρτωλοί
Αναμνήσεις ενός σαλιγκαριού
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Ασίκ Κερίμπ
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Είμαι ακόμη εδώ
Εβδομάδα Κινηματογράφου Βιετνάμ
Ελληνική Οικογένεια – Ο χαμένος θησαυρός
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Ευρυδίκη Β.Α. 2037
Η έβδομη σφραγίδα
Η αρκουδοσυμμορία: Ταξίδι στο χρόνο (μεταγλωττισμένη)
Η γειτονιά του δάσους: Οι περιπέτειες του Τοτόρο
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πένθιμη παρέλαση των ρόδων
Η περήφανη πριγκίπισσα (μεταγλωττισμένη)
Η φωτογραφία
Θεϊκό τυρί
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία 52
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Καμία άλλη γη
Καρκαλού
Κονκλάβιο
Κοντινό πλάνο
Κρυστάλλινες νύχτες
Μαγνητικά πεδία
Μια βραδιά στο Νότινγκ Χιλ
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μια ταινία Minecraft (με υπότιτλους)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νερό
Ντανίλο Τρέλες: Ο φημισμένος Ανδαλουσιανός μουσικός
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο δράκουλας των Εξαρχείων
Ο ερασιτέχνης
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι κυνηγοί
Ο καλός καθηγητής
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο λογιστής 2
Ομάδα κρούσης: Shadow Force
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Οταν πέφτει το φως
Ο όρκος του νεκρού αδελφού
Πέρα από τη θάλασσα
Παρίσι-Τέξας
Παρθενόπη
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πλάνο
Πριγκίπισσα Μονονόκε
Πρώτος έρωτας
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σε μια άγνωστη χώρα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκηνές από ένα γάμο
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Στη φωτιά
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι του μέλιτος
Τα χρώματα της ίριδος
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το κακό
Το μικρό μου Πάντα (μεταγλωττισμένη)
Τοπ-Καπί
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
Ψυχώ
ΔΡΑΜΑ

Φόνισσα

Το ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από την Εύα Νάθενα, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να υποδύεται εντυπωσιακά την τραγική Φραγκογιαννού.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 97'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Σε ένα απομονωμένο και πάμφτωχο νησί της Ελλάδας του 1900, η χήρα Χαδούλα Φραγκογιαννού έχει μάθει να επιβιώνει χάρη στο ταλέντο που της κληροδότησε η μητέρα της: την απαλλαγή των αρρώστων και ταλαιπωρημένων από τα βάσανα τους.

@Marilena Anastasiadou

«Ήρθες κι εσύ στον κόσμο για να βασανιστείς»

Η μεγαλύτερη φετινή ελληνική κινηματογραφική παραγωγή είναι ένα έργο που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του.  Η «Φόνισσα» είναι φτιαγμένη με επαγγελματική επάρκεια αλλά κι ένα ολοφάνερο πάθος για την επίτευξη των υψηλών καλλιτεχνικών στόχων που έχουν θέσει οι δημιουργοί της. Ο φόβος της σύγκρισης με το έργο ορόσημο του σκιαθίτη συγγραφέα, δεν δείχνει να τρομάζει την έμπειρη ενδυματολόγο και σκηνογράφο (αλλά και άπειρη σκηνοθέτρια) Εύα Νάθενα, που πραγματοποιεί το (θετικό) ντεμπούτο της πίσω από την κάμερα. Η αφοσίωση της Νάθενα σε ένα προσωπικό όραμα, το οποίο στηρίζεται δυναμικά από την πλειονότητα των συνεργατών της, είναι σχεδόν συγκινητική.

Οι αρετές του φιλμ – με προεξάρχουσα την ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη που είναι μια συνταρακτική Φραγκογιαννού- είναι περισσότερες από τις αδυναμίες του (μια κάποια υπερβολή στην εικαστική προσέγγιση της έργου).

Το θέμα του δραματικά επίκαιρου φιλμ που έφυγε με 6 βραβεία από το φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης είναι η γυναικεία καταπίεση στην πατριαρχική κοινωνία και το διαγενεακό τραύμα. Τραύμα που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και διαιωνίζεται στους αιώνες. Ο ρόλος της προίκας ως νομοτελειακό εργαλείο για την υποβίβαση της Γυναίκας αλλά και τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας (ψυχολογικής, σωματικής, πνευματικής, ακόμη και από τις γυναίκες προς τις γυναίκες) δημιουργούν ένα εφιαλτικό κλίμα που ταιριάζει κυρίως σε ένα θρίλερ χαρακτήρων παρά σε ένα δράμα εποχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Η Φόνισσα” της Εύας Νάθενα: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα12.09.2018

Τα υψηλά στάνταρ παραγωγής ειδικά στον τομέα της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, η υποδειγματική σεναριακή προσέγγιση από την Κατερίνα Μπέη – που μαρτυρά την εξονυχιστική έρευνα κυρίως στο κομμάτι των αυθεντικών διαλόγων- και το ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο (η φτώχεια και η ανέχεια ορατές σε κάθε πλάνο) στο πολιτικό σχολιασμό της ιστορίας της Φραγκογιαννούς, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία μιας πολυεπίπεδης τραγωδίας που δίνει έμφαση κυρίως στην ψυχαναλυτική πλευρά της.

Η αβάσταχτη σκυτάλη που κρατά στα βουτηγμένα στο αίμα χέρια της η παιδοκτόνος, διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Τα απεχθή εγκλήματα της με θύματα μωρά αλλά και μικρά κορίτσια, πριν και πάνω από όλα έχουν ως στόχο εν τέλει την ίδια, όπως φαίνεται και στο άκρως συμβολικό φινάλε. Τα γυρίσματα του φιλμ πραγματοποιήθηκαν  στην Αθήνα, τη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την Σκιάθο, την πατρίδα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠρεμιέρες: H ώρα της «Φόνισσας»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Ελενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ημελλος

Διάρκεια: 97'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA