MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Φόνισσα

Το ομότιτλο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από την Εύα Νάθενα, με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να υποδύεται εντυπωσιακά την τραγική Φραγκογιαννού.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 97'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Σε ένα απομονωμένο και πάμφτωχο νησί της Ελλάδας του 1900, η χήρα Χαδούλα Φραγκογιαννού έχει μάθει να επιβιώνει χάρη στο ταλέντο που της κληροδότησε η μητέρα της: την απαλλαγή των αρρώστων και ταλαιπωρημένων από τα βάσανα τους.

@Marilena Anastasiadou

«Ήρθες κι εσύ στον κόσμο για να βασανιστείς»

Η μεγαλύτερη φετινή ελληνική κινηματογραφική παραγωγή είναι ένα έργο που δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του.  Η «Φόνισσα» είναι φτιαγμένη με επαγγελματική επάρκεια αλλά κι ένα ολοφάνερο πάθος για την επίτευξη των υψηλών καλλιτεχνικών στόχων που έχουν θέσει οι δημιουργοί της. Ο φόβος της σύγκρισης με το έργο ορόσημο του σκιαθίτη συγγραφέα, δεν δείχνει να τρομάζει την έμπειρη ενδυματολόγο και σκηνογράφο (αλλά και άπειρη σκηνοθέτρια) Εύα Νάθενα, που πραγματοποιεί το (θετικό) ντεμπούτο της πίσω από την κάμερα. Η αφοσίωση της Νάθενα σε ένα προσωπικό όραμα, το οποίο στηρίζεται δυναμικά από την πλειονότητα των συνεργατών της, είναι σχεδόν συγκινητική.

Οι αρετές του φιλμ – με προεξάρχουσα την ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη που είναι μια συνταρακτική Φραγκογιαννού- είναι περισσότερες από τις αδυναμίες του (μια κάποια υπερβολή στην εικαστική προσέγγιση της έργου).

Το θέμα του δραματικά επίκαιρου φιλμ που έφυγε με 6 βραβεία από το φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης είναι η γυναικεία καταπίεση στην πατριαρχική κοινωνία και το διαγενεακό τραύμα. Τραύμα που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και διαιωνίζεται στους αιώνες. Ο ρόλος της προίκας ως νομοτελειακό εργαλείο για την υποβίβαση της Γυναίκας αλλά και τα πολλαπλά πρόσωπα της βίας (ψυχολογικής, σωματικής, πνευματικής, ακόμη και από τις γυναίκες προς τις γυναίκες) δημιουργούν ένα εφιαλτικό κλίμα που ταιριάζει κυρίως σε ένα θρίλερ χαρακτήρων παρά σε ένα δράμα εποχής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ“Η Φόνισσα” της Εύας Νάθενα: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα12.09.2018

Τα υψηλά στάνταρ παραγωγής ειδικά στον τομέα της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, η υποδειγματική σεναριακή προσέγγιση από την Κατερίνα Μπέη – που μαρτυρά την εξονυχιστική έρευνα κυρίως στο κομμάτι των αυθεντικών διαλόγων- και το ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο (η φτώχεια και η ανέχεια ορατές σε κάθε πλάνο) στο πολιτικό σχολιασμό της ιστορίας της Φραγκογιαννούς, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία μιας πολυεπίπεδης τραγωδίας που δίνει έμφαση κυρίως στην ψυχαναλυτική πλευρά της.

Η αβάσταχτη σκυτάλη που κρατά στα βουτηγμένα στο αίμα χέρια της η παιδοκτόνος, διαιωνίζει την υποτίμηση και την περιφρόνηση στο φύλο της. Τα απεχθή εγκλήματα της με θύματα μωρά αλλά και μικρά κορίτσια, πριν και πάνω από όλα έχουν ως στόχο εν τέλει την ίδια, όπως φαίνεται και στο άκρως συμβολικό φινάλε. Τα γυρίσματα του φιλμ πραγματοποιήθηκαν  στην Αθήνα, τη Λακωνική Μάνη, την Κρήτη και την Σκιάθο, την πατρίδα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠρεμιέρες: H ώρα της «Φόνισσας»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη

Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Ελενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος, Δημήτρης Ημελλος

Διάρκεια: 97'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2023

Rating: 3
Διανομή: Tanweer
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b