MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
28
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Βιογραφική

Ναπολέων

Η άνοδος και πτώση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, τον οποίο υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ, με άξια- αν όχι και καλύτερη του- συμπρωταγωνίστρια τη Βανέσα Κέρμπι στο ρόλο της Ιωσηφίνας.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η επεισοδιακή και πολυτάραχη ζωή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, μέσα από τα τιμημένα με δόξα πολεμικά πεδία όπου μεγαλούργησε αλλά και την εκρηκτική σχέση του με τη μόνη γυναίκα που αγάπησε, την Ιωσηφίνα.

Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν

Οι τρεις λέξεις που είπε λίγο πριν πεθάνει ο Ναπολέοντας – Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν- συμπυκνώνουν και το νόημα της ζωής του. Μιας ζωής που μέσα από το δίπτυχο της ανόδου και πτώσης, παρουσιάζεται σαν μια συρραφή από εμμονές (η κατάκτηση της Ευρώπης με κάθε κόστος), ανασφάλειες, εκκεντρικότητες αλλά και το πάθος του στρατηλάτη για την Ιωσηφίνα. Ουσιαστικά το φιλμ είναι μοιρασμένο ανάμεσα στο στρατιωτικό ταλέντο ενός σκληρού Βοναπάρτη του οποίου οι ικανότητες του στο πεδίο της μάχης δεν αμφισβητούνται – κορυφαίες σκηνές στο φιλμ οι μάχες σε Αούστερλιτς και Βατερλό- και στις χτυπητές αδυναμίες ενός ανθρώπου απέραντα συμπλεγματικού και στενόμυαλου.

Το πρώτο κομμάτι θαμπώνει το αμφιβληστροειδή με το σχεδιασμό του Σκοτ και την άψογη εκτέλεση του πολωνού διευθυντή φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι. Το δεύτερο μέρος που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον χρησιμεύει για να αποκρυπτογραφήσουμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από την βαριά στολή. Κάποια από αυτά είναι ήδη γνωστά (το κόμπλεξ λόγω του χαμηλού ύψους του, η ερωτική εμμονή με την Ιωσηφίνα) κάποια άλλα που αφορούν στη ρηχή προσωπικότητα του, την αδυναμία σωστής κρίσης, την ανασφάλεια του κλπ, ελέγχονται για την αληθοφάνεια τους.

Τις συμμεριζόμαστε όμως όλες αφενός μεν επειδή εμπιστευόμαστε τις ιστορικές γνώσεις του Σκοτ κι αφετέρου επειδή κατανοούμε την ανάγκη του να κάνει μια πειραγμένη βιογραφία που δεν έχει στόχο να καταλήξει αγιογραφία αλλά να αναζητήσει τα ψήγματα αλήθειας στις μικρές καθημερινές συνήθειες του Ναπολέοντα. Μερικές φορές ο Σκοτ ίσως να το παρακάνει με την κωμική αποδόμηση του ήρωα, γεγονός που προκαλεί ένα είδος βραχυκυκλώματος ακόμη και στην ερμηνεία του Φίνιξ που δεν ξέρει πάντα πώς να αποδώσει το ρόλο του: υπάρχουν σκηνές αψυχολόγητης δραματουργίας που θα ξενίσουν το θεατή όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ερμηνευτές.

Εκείνη όμως που ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στα σκηνοθετικά τρικ που άλλοτε τονίζουν κι άλλοτε προσπερνούν χωρίς δεύτερη ματιά τα κομβικά σημεία του σεναρίου του Ντέιβιντ Σκάρπα είναι η εξαιρετική για άλλη μια φορά Βανέσα Κέρμπι («Τα θραύσματα μιας γυναίκας»).

Πρόκειται για μια συναρπαστική Ιωσηφίνα που δείχνει σε κάθε σκηνή την αξία της. Από την πρώτη φορά που συναντά τον διστακτικό στρατηγό και τον ρωτάει στα ίσα γιατί την κοιτά τόσο επίμονα, μέχρι και το τραγικό της φινάλε. Σε μια άλλη προσωπική σκηνή ανάμεσα τους, η χειραφετημένη Ιωσηφίνα δεν κωλώνει να πει κατάμουτρα στον υπερφίαλο και μεγαλομανή Ναπολέοντα που της παραθέτει τα «ξακουστά κατορθώματα» του, να μην ξεγελιέται. Όπως του λέει χαρακτηριστικά «χωρίς εμένα δίπλα σου θα ήσουν ένα τίποτα»!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Napoleon
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Σενάριο: Ντέιβιντ Σκάρπα

Παίζουν: Γιοακίν Φίνιξ, Βανέσα Κέρμπι, Ταχάρ Ραχίμ, Ρούπερτ Έβερετ

Διάρκεια: 158'
Χώρα: Ην. Βασίλειο, Η.Π.Α
Έτος: 2023

Rating: 2.5
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b