MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
19
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
142 χρόνια
Aftersun
Animal
Animale
Anora
Babygirl
Better Man
Bird
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Full Metal Jacket
Hairspray
Heretic
Kneecap
Kwaidan
Maria
Megalopolis
Mogwai: Ο ήχος των άστρων
No Cap: 2 Years of Light
Queer
Red One
Return of the Creeps
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Sonic 3: Η ταινία (με υπότιτλους)
Take a Trip
The Apprentice
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Vanessa Vinson Vibes
Wicked
Άγνωστοι μεταξύ μας
Έκλειψη
Αδάμ
Αληθινός πόνος
Αλιεν
Αλιεν: Η αναγέννηση
Αλιεν: Η τελική αναμέτρηση
Αλιενς: Η Επιστροφή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αξιαγάπητη
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βραβευμένα ελληνικά ντοκιμαντέρ μικρού μήκους
Για τη μικρή Σάμα
Είμαι η Κούβα
Ερημη χώρα
Η Λάμψη
Η βασίλισσα του χιονιού και το παγωμένο βασίλειο (μεταγλωττισμένη)
Η θεωρία του σύμπαντος
Η θυσία
Η ληστεία του αιώνα 2
Η μεγάλη ληστεία
Η περιπέτεια
Η σοφία της ευτυχίας
Κάποτε στην Αμερική
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κονκλάβιο
Λολίτα
Λούφα και Παραλλαγή
Μην πετάξεις τίποτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μνήμες
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Νίκος Καβουκίδης: Η δύναμη της εικόνας
Νοσφεράτου
Νοσφεράτου: Ο δράκουλας της νύχτας
Νύχτα Αγωνίας
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Ο Πάντινγκτον στο Περού (με υπότιτλους)
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο θρύλος του κάστρου Σουράμ
Οι σούπερ σκανταλιάρηδες (μεταγλωττισμένη)
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέρα από την Αφρική
Πέρασμα
Σαμσάρα
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Τατάμι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το χρέος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Ωρολογιακός μηχανισμός
Βιογραφική

Ναπολέων

Η άνοδος και πτώση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, τον οποίο υποδύεται ο Γιοακίν Φίνιξ, με άξια- αν όχι και καλύτερη του- συμπρωταγωνίστρια τη Βανέσα Κέρμπι στο ρόλο της Ιωσηφίνας.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 158'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Η επεισοδιακή και πολυτάραχη ζωή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, μέσα από τα τιμημένα με δόξα πολεμικά πεδία όπου μεγαλούργησε αλλά και την εκρηκτική σχέση του με τη μόνη γυναίκα που αγάπησε, την Ιωσηφίνα.

Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν

Οι τρεις λέξεις που είπε λίγο πριν πεθάνει ο Ναπολέοντας – Γαλλία, στρατός, Ζοζεφίν- συμπυκνώνουν και το νόημα της ζωής του. Μιας ζωής που μέσα από το δίπτυχο της ανόδου και πτώσης, παρουσιάζεται σαν μια συρραφή από εμμονές (η κατάκτηση της Ευρώπης με κάθε κόστος), ανασφάλειες, εκκεντρικότητες αλλά και το πάθος του στρατηλάτη για την Ιωσηφίνα. Ουσιαστικά το φιλμ είναι μοιρασμένο ανάμεσα στο στρατιωτικό ταλέντο ενός σκληρού Βοναπάρτη του οποίου οι ικανότητες του στο πεδίο της μάχης δεν αμφισβητούνται – κορυφαίες σκηνές στο φιλμ οι μάχες σε Αούστερλιτς και Βατερλό- και στις χτυπητές αδυναμίες ενός ανθρώπου απέραντα συμπλεγματικού και στενόμυαλου.

Το πρώτο κομμάτι θαμπώνει το αμφιβληστροειδή με το σχεδιασμό του Σκοτ και την άψογη εκτέλεση του πολωνού διευθυντή φωτογραφίας Ντάριους Βόλσκι. Το δεύτερο μέρος που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον χρησιμεύει για να αποκρυπτογραφήσουμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από την βαριά στολή. Κάποια από αυτά είναι ήδη γνωστά (το κόμπλεξ λόγω του χαμηλού ύψους του, η ερωτική εμμονή με την Ιωσηφίνα) κάποια άλλα που αφορούν στη ρηχή προσωπικότητα του, την αδυναμία σωστής κρίσης, την ανασφάλεια του κλπ, ελέγχονται για την αληθοφάνεια τους.

Τις συμμεριζόμαστε όμως όλες αφενός μεν επειδή εμπιστευόμαστε τις ιστορικές γνώσεις του Σκοτ κι αφετέρου επειδή κατανοούμε την ανάγκη του να κάνει μια πειραγμένη βιογραφία που δεν έχει στόχο να καταλήξει αγιογραφία αλλά να αναζητήσει τα ψήγματα αλήθειας στις μικρές καθημερινές συνήθειες του Ναπολέοντα. Μερικές φορές ο Σκοτ ίσως να το παρακάνει με την κωμική αποδόμηση του ήρωα, γεγονός που προκαλεί ένα είδος βραχυκυκλώματος ακόμη και στην ερμηνεία του Φίνιξ που δεν ξέρει πάντα πώς να αποδώσει το ρόλο του: υπάρχουν σκηνές αψυχολόγητης δραματουργίας που θα ξενίσουν το θεατή όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους ερμηνευτές.

Εκείνη όμως που ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στα σκηνοθετικά τρικ που άλλοτε τονίζουν κι άλλοτε προσπερνούν χωρίς δεύτερη ματιά τα κομβικά σημεία του σεναρίου του Ντέιβιντ Σκάρπα είναι η εξαιρετική για άλλη μια φορά Βανέσα Κέρμπι («Τα θραύσματα μιας γυναίκας»).

Πρόκειται για μια συναρπαστική Ιωσηφίνα που δείχνει σε κάθε σκηνή την αξία της. Από την πρώτη φορά που συναντά τον διστακτικό στρατηγό και τον ρωτάει στα ίσα γιατί την κοιτά τόσο επίμονα, μέχρι και το τραγικό της φινάλε. Σε μια άλλη προσωπική σκηνή ανάμεσα τους, η χειραφετημένη Ιωσηφίνα δεν κωλώνει να πει κατάμουτρα στον υπερφίαλο και μεγαλομανή Ναπολέοντα που της παραθέτει τα «ξακουστά κατορθώματα» του, να μην ξεγελιέται. Όπως του λέει χαρακτηριστικά «χωρίς εμένα δίπλα σου θα ήσουν ένα τίποτα»!

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Napoleon
Σκηνοθεσία: Ρίντλεϊ Σκοτ
Σενάριο: Ντέιβιντ Σκάρπα

Παίζουν: Γιοακίν Φίνιξ, Βανέσα Κέρμπι, Ταχάρ Ραχίμ, Ρούπερτ Έβερετ

Διάρκεια: 158'
Χώρα: Ην. Βασίλειο, Η.Π.Α
Έτος: 2023

Rating: 2.5
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA